Snälla hjälp! stora problem med min utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla hjälp! stora problem med min utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har ett Abu spö till salu om du är intresserad kanske lite hög kastvikt på det upp till 40g.
    så kanske blir lite tveksamt med 15g drag.
    men fundera på det.
    Som det ser ut nu så kommer vädret inte bli bättre i eftermiddag.

Kommentera

Köpte mig ett spinnspö igår för 300kr 6fot bara för att se ifall jag kunde komma längre ut, lyckades inte speciellt bra,

kör med bromsen på de lösaste och bromsar med tummen, ändå kommer jag dubbelt så långt med haspelrulle vad är det som e fel? jag fattar inget

Kommentera

6 fot för öringfiske är nog lite kort Dubbla den längden så är du i hamn

Kommentera

Ursprungligen postat av Groovynille Visa inlägg
          6 fot för öringfiske är nog lite kort Dubbla den längden så är du i hamn
          jo jag vet köpte de bara för att testa,

Men alltså om jag köper ett 9 fots spinnspö med trigger och använder min shimano curado 201 dpv är de då möjligt att kasta lika långt som jag gör med min haspelrulle? jag använder ju väldigt lätta drag 10-15gram

Kommentera

Det finns nog ett gäng i detta forum med trimmade Ambassadeurer som kommer att hävda motsatsen men jag är ganska säker på att du inte kommer upp i de längder du gör med din haspelrulle. Har själv en Calcutta 201 B som jag kör med ett 15-40 g och jag kommer inte i närheten av det längder jag gör med motsvarande haspel och haspelspö.

Kommer du upp i vikter kring 25-30 g börjar det närma sig men inte med 15-grammaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mozzer Visa inlägg
              Det finns nog ett gäng i detta forum med trimmade Ambassadeurer som kommer att hävda motsatsen men jag är ganska säker på att du inte kommer upp i de längder du gör med din haspelrulle. Har själv en Calcutta 201 B som jag kör med ett 15-40 g och jag kommer inte i närheten av det längder jag gör med motsvarande haspel och haspelspö.

Kommer du upp i vikter kring 25-30 g börjar det närma sig men inte med 15-grammaren.
              aww tänkte nästan dettalite synd bara för de är så mycke skönare att köra med multi, blir tvungen att köpa nytt haspel och spö nu då attans

Kommentera

Ursprungligen postat av Mozzer Visa inlägg

En Calcutta 201 B är inte den optimala rullen för att kasta beten runt 15 gram. Visst man kan kasta dessa 15 grams beten, men som du säger man kommer inte så jättelångt med den. Själv kör med mina trimmade curadon och en trimmad calcutta 101b och Jag är mer en nöjd med kastlängder iaf.
                Men man får absolut inte glömma att spö gör mer än hälften av jobbet.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  En Calcutta 201 B är inte den optimala rullen för att kasta beten runt 15 gram. Visst man kan kasta dessa 15 grams beten, men som du säger man kommer inte så jättelångt med den. Själv kör med mina trimmade curadon och en trimmad calcutta 101b och Jag är mer en nöjd med kastlängder iaf.
                  Men man får absolut inte glömma att spö gör mer än hälften av jobbet.

Häls /T
                  går det att trimma min rulle? och vad inebär det att man trimmar dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av tuxxen Visa inlägg
                    går det att trimma min rulle? och vad inebär det att man trimmar dom?
                    Det gör det. Garanterat!
                    Det finns massor att läsa om detta på utreel.com,un även om sidan handlar enbart om ambassadeurer, men i princip det man vill åstadkomma är ungefär samma sak. Dessutom UT förklarar allt det handlar om rulltrim på ett mkt bra sätt.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Det gör det. Garanterat!
                      Det finns massor att läsa om detta på utreel.com,un även om sidan handlar enbart om ambassadeurer, men i princip det man vill åstadkomma är ungefär samma sak. Dessutom UT förklarar allt det handlar om rulltrim på ett mkt bra sätt.

Häls /T
                      tror du jag kommer komma mycket längre ut ifall jag skaffar ett sjysst spö? med 15 grams drag?, för de är just 15g drag jag kommer använda mest har du något tips på något spinnspö? har letat som fan men inte hittat något

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13