Berkley lightning - knäcktes? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley lightning - knäcktes?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley lightning - knäcktes?

Hej,

Inkasserade ett Berkley Lightningspö för ca 2 veckor sen och har endast använt det två gånger.

När jag var ute och fiska idag, bröts toppen av av någon konstig anledning. Jag har varken slagit i spöet, trampat eller utsatt spöet för någon skada. Det var precis när jag drog upp en horngädda då jag skulle ta av den från kroken som jag märkte det. Skall givetvis till affären imorgon och byta ut det.

Jag menar, det är nästintill omöjligt att det var hongäddan som förorsakade skadan, den vägde utan tvekan under ett kg. Och spöet ska självklart klara detta.

Någon som har erfarenhet av något liknande? Vad var orsaken isåfall?

Ny på forumet=)

MVH, Patrik

Näbbgäddor är en jävlar på att slå med näbben, antar att den rappat till toppen.
    Enda gången jag reklamerat ett spö är hos Guideline och fått en ny del (mittendel), fast det är lite skillnad i pris
    och service jämfört med ABU/Berkley.
    Senast ändrad av Alessandro; 2010-05-16, 12:16.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Toppen på mitt berkley lightning gick av när jag fick bottennapp, jag satte minimalpress på det, fick ny topp och den har funkat perfekt, det är mitt favoritspö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Imdabaoz Visa inlägg
        Hej,

Inkasserade ett Berkley Lightningspö för ca 2 veckor sen och har endast använt det två gånger.

När jag var ute och fiska idag, bröts toppen av av någon konstig anledning. Jag har varken slagit i spöet, trampat eller utsatt spöet för någon skada. Det var precis när jag drog upp en horngädda då jag skulle ta av den från kroken som jag märkte det. Skall givetvis till affären imorgon och byta ut det.

Jag menar, det är nästintill omöjligt att det var hongäddan som förorsakade skadan, den vägde utan tvekan under ett kg. Och spöet ska självklart klara detta.

Någon som har erfarenhet av något liknande? Vad var orsaken isåfall?

Ny på forumet=)

MVH, Patrik
        Det är fabrikationsfel. Klingan blev troligtvis inte fullgod under tillverkningsprocessen. Det är sånt som händer de flesta någon gång, jag har haft helt nya spön som gått rakt av vid mycket måttlig belastning och det har aldrig varit några problem vid sådana tillfällen att få ut ett nytt på garantin.
        sigpic

Kommentera

Har också haft ett Lightningspö där toppen gick av på utan anledning..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 870 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04