Haspel problem! Hjälp uppskattas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel problem! Hjälp uppskattas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspel problem! Hjälp uppskattas

Hejsan. Nu är det så att jag börjat fiska igen. Jag fick ett fiskespö av en gammal kompis, han hade ett extra. Våra haspels ser likadana ut förutom att på min står det X5000 och på hans X4000.
    Problemet: Jag kan inte kasta långt med mitt haspel. Jag har prövat sätta fast den på ett annat kortare spö men det blev ingen skillnad. Min kompis som har en exakt likadan förutom att det står x400 på hans kastar långt. Vi har likadan lina.

Kan någon hjälpa mig snälla, varför kommer kan jag inte kasta mer än 6-7 meter med min haspelrulle? Nu är det så att jag vill fiska med en spinner, och spinners väger inte så mycket och då flyger den extremt kort när man kastar. Ursäkta min svenska.
    Bifogat en bild på rullen.

Skulle vara ytterst tacksam om någon skulle kunna säga vad en såndär rulle kostar som jag har, märket osv på den. Det står "TokiShima" på den.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av s44d; 2010-07-20, 20:19. Anledning: tilläg

Har kompisen din testat att kasta med ditt spö? och vise versa

Kommentera

Ja, jag kan kasta långt med alla spö förutom mitt. Vi var ute idag 4-5 grabbar och fiskade förässten, Vi fick upp 2 gäddor och en asp på 4 kilo. jag testade sätta fast min haspel på annat spö, gick inget bättre. Mitt spö är utav hårt material och den är väldigt stor( enligt mig ). Min kompis sa att det var ett sånt spö man hade till båtar. Vet inte om det är skitsnack eller inte

Kommentera

På mitt spö står det "9ft 15-40gr"

Kommentera

vad har du för vikt på dina spinnare?? 6-7 meter låtr som något är helt galet kastar längre än så med mitt pimpel spö=)
          Sex är som att fiska! Ibland går det och ibland inte

Kommentera

15-40g på ett spö är lite för styvt/tungt för att fiska med små spinnare. Testa att byta ner dig i linstorlek, t.ex 0.15-0.19mm flätlina. Flätlinan har mindre minne än vanliga linor och ger också mindre motstånd i spöringarna.

Kommentera

Jag tror inte det är spötes fel eftersom jag testade lägga haspeln på ett annat spö, fortarande samma längst på kasten.

Kommentera

Ska jag köpa nytt spö men behålla min haspel? Skulle gärna vilja använda min haspel eftersom den är så fin och ser så dyr ut :P ... Som sagt testat med ett annat spö och jag kastade inte längre.

DESPERAT snälla hjälp!
                Senast ändrad av s44d; 2010-07-20, 20:38. Anledning: DESPERAT

Kommentera

Seriöst
                  Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

hmm som

sagt hur tunga spinnare använder du ??
                    Jag har en skeletor 8 fots spö och det är det styvaste jag någonsin har hasplat med och kör dock en okuma rulle som jag e super nöjd med men jag provade nyss på gräsmattan med en 5 grams spinnare och drog lätt iväg den en 10 meter utan problem samt kör en flätlina 0.26 så jag tror att det är antingen dina spinnare som är på tok förlätta eller så är det något knas med din rulle. provat att kasta med en tyngre bete ? eller har du kollat så att bromsen inte ligger på eller något.

Kan inte rekkomendera dig att köpa nya grejjer men du sa att du ville behålla den för att den såg dyr ut ??
                    Ska du köpa en ny rulle till ett riktigt bra pris så köp okuma trio länk nedan

Ser riktigt najs ut med mitt spö och funkar helt kanon. har testat dom flesta rullarna i denna pris klass och kan lätt säga att den vinner över samtliga samt den vann det stora haspeltestet i fiske för alla i den prisklassen.
                    Sex är som att fiska! Ibland går det och ibland inte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 241 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist