Haspel problem! Hjälp uppskattas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel problem! Hjälp uppskattas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack. Jag förstår. Men nu är det att jag nästan inte har några pengar kvar att lägga på fiske, är en fattig student. Jag bad om en 0.20 lina men han sa att en 0.23 var bättre så jag tog den istället. Blir det bättre om jag fyller hela rullen, isf kan jag knyta fast linan om jag köper en likadan?

Kommentera

Double uni knot för att knyta fast flätlina till flätlina:
      How to tie the right knots with animations, step by step illustrations and knot tying tutorials for fishing, boating, survival, scouting, climbing. Useful knots for fishermen, sailors, climbers and all outdoor sports.

Egentligen behöver man inte ha en fullpackad rulle så att linan "rinner över" spolkanten, då detta kan orsaka vindknutar och du måste kapa mer lina än du kastar.

Här ser du på ett ungefär hur nära linan ska sluta vid spolkanten:

Se till att alltid spola på flätlina hårt på spolen (helst med en handske på handen så du inte bränner dig), eftersom luften som finns i de flätade fibrerna pressas ut och ger tätare linuppläggning samt mindre mostånd i spöringarna.

Kommentera

Som sagt, halv cm kvar till spolkanten, ska jag fortsätta med ett ytterligare 50 meter eller så? Fan varför sa jäveln i affären att jag ska ha 0.23? Vad mer kan jag göra för att kasta längre? Nu har jag lärt mig att det är min rulle som är för stor enlgt en kille som svarade. Vad är denna rulle till för? fiskar på 50kg?

Kommentera

Förässten, vill ingen /Byta mot ett lättare set? Jag fiskar bara vid sjöar och skulle inte behöva det här spöt/rullet som e anpassat för andra saker, havfiske?
          Senast ändrad av s44d; 2010-07-24, 12:43. Anledning: BYTA

Kommentera

Trist

att det är så då jag hela tiden trodde att du hade för tunga grejjer fär ditt ändamål. som sagt alla är vi nybörjare i början, jag har precis hittat jerkfisket och älskar det så otroligt mycket=)
            KOmmer att sälja iväg alla mina haspelgrejjer inom kort då jag kommer enbart att jerkfiska känner jag.
            Men lägg ut bild,namn på rullen samt spöt i forumet under rätt instans så kanske det finns något som e sugen på att byta med dig.
            Lycka till =)
            Sex är som att fiska! Ibland går det och ibland inte

Kommentera

Jag vet ingenting om mitt spö förutom att det är väldigt dyrt :p vart postar man det?

Som sagt, halv cm kvar till spolkanten, ska jag fortsätta med ett ytterligare 50 meter eller så? Fan varför sa jäveln i affären att jag ska ha 0.23? Vad mer kan jag göra för att kasta längre? Nu har jag lärt mig att det är min rulle som är för stor enlgt en kille som svarade. Vad är denna rulle till för? fiskar på 50kg?

Kommentera

ja börja med

att ta reda på vad din rulle heter och vad spöt heter. det står på spöt vad det heter och på rullen också. storleken på rullen är 5000 som du själv skrev så nu är det bara modellen samt spöt som behövs=)
                Kola i forumet vad det verkar lämpligast att sätta ut denna annons. tex skapa en ny tråd i denna då den heter ju haspel,jerk mm =)

Annars är ju blocket en bra sida men som sagt förvänta dig inga mirakel då det finns massor av bra utrustning där ute till riktigt bra priser.

Kolla också vad det står för kastvikt på spöt samt hur långt det är. det vill folk också veta står också tryckt på spöt.
                Och du säger att det är dyrt? är det grundat på kompisars utsago eller bara för att det ser dyrt ut ?
                En fråga bara

Kommentera

är detta din rulle???

googlade lite och detta var det enda som jag hittade som verkade stämma in på din beskrivning samt namnet.
                  Är dock en helt ok rulle men skulle aldrig betala 900:- för den utan hellre lägga till 100:- till och köpt en likadan okuma trio som jag kör med. det är som dag och natt tror jag skillnaden på dessa 2.

Så om detta är rullen så då är det bara spöt som saknas så kolla nere vid handtaget så står det säkert kastvikt samt längd,namn på det annars maila mig ett par närbilder på det så ska jag försöka hjälpa dig=)
                  Senast ändrad av hotdog; 2010-07-24, 15:11.

Kommentera

Det är inte den. Det är skillnad. På min står det 0.35mmlina håller 210 meter Lina och inte 200 meter som den dus kickade för.. Sen står det TN- X5000, inte TN 500 som det gör på den dus Skickade. Gear Ratio 4.5:1 . men dom ser lika ut

Kommentera

เว็บไซต์อันดับ 1 ของเมืองไทยที่รวม ข่าววันนี้ สลากกินแบ่งรัฐบาล ดูดวง ดูหนัง ละคร ฟังเพลง Joox ผลบอล วิเคราะห์บอล เกม สุขภาพ และรวมความบันเทิง วาไรตี้ อีกมากมาย

Där har vi den, står att den kostar 650 (US). Hemsidan är på thailändska, använder du Google Chrome kan du bara översätta automatisk, annars kopieria in hemsidan till. www.translate.google.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 972 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13