Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Chansade och köpte en hängvåg på jula för 49 kr.. 0-22 kg, den reagerar inte öht på 2 kilo och lägger man på 5-10 kilo så är felmarginalen 1-2 kilo..

Att det ska vara så jävla svårt 2011 att bygga en våg billigt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
      Betesväg är det Muskey Mayhem spinnare jävla trams med usla krokar å inge fisk får man .
      Nils Master wobbler Westins jätte har bara haft nya modellen.
      Evil Eye från Savagear nån gummifisk som gick i 2 delar efter 1 gädda .
      Boa 60 ibs tafsmatreal vilket jävla skräp som ena stunden håller å lyfta ett tåg med för att sen bara gå av , så fort man titta på den .

/Fredrik
      Musky Mayhem använder Mustad 3551 7/0 krokar, Mustad 3551 är inget japanskt skit som rätas av snipor och där spetsen blir böjd 90 grader vid kontakt med sjögräs.
      Dessa krokarna måste man själv vässa upp och då håller dem skärpan otroligt länge!
      Det japanska skitet jag snackar om är Gamakatsu, 10kr för en krok som virseligen är sjukt vass men jag hade en som rätades av en 2 kilos.

Kommentera

• Gamakatsus krokar, vassa som få, dyra som ännu färre och mjukare än en Mr Rubber!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kolias Visa inlägg
          Shimano Exage 1000FB, klarade inte en gädda på 1kg. Metallbiten på spolens insida gick rakt av trots att slirbromsen var löst inställd. Totalt värdelös. Har dock inte tappat förtroendet för Shimano utan bara den modellen!
          mim har klarat en sommar gädda på 4kg, asp på 5kg, mm, en hel del bågar, och det är efter att rullen har fiskai i saltvatten i medelhavet. så den duger för min del.
          http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

• Savagear adrenaline. linan fransade sönder(spö öglorna var inte dåliga)
            BFT buster stiff 6' de keramiskt gjutna ringarna inuti öglorna sprack och trillade ner i det blå efter en knapp timmes jerkande... kanske var ett måndags ex. fick ett nytt berkley spö av handlaren så är nöjd ändå..

Kommentera

• Wobbler av märket Fladen ECO Snake som kroppen gick av vid utkast.

Kommentera

• Ursprungligen postat av eitan Visa inlägg
                mim har klarat en sommar gädda på 4kg, asp på 5kg, mm, en hel del bågar, och det är efter att rullen har fiskai i saltvatten i medelhavet. så den duger för min del.
                Jag har provat två rullar och tre spolar och de gick sönder på första turen VARJE GÅNG. Då pratar jag inte stora fiskar heller utan det största jag fick på UL-spöt med den rullen var ett par gäddor på ca 1,5kg, sista spolen (på andra rullen) gick sönder efter ett par småborrar och en pigg borre på 7hg. Så den duger inte för mig...

EDIT: så man kan väl säga att Shimano Exage 1000FB är mitt sämsta köp om det inte framgår tydligt i inlägget :P hehe
                Senast ändrad av zippoo; 2011-07-18, 21:12.

Kommentera

• Alla drag kopior man köpt genom åren.. Samt fireline flätlina.. Sämsta jag nånsin haft.. Kör nu med Savagear adrenaline och har funkat klockrent det här året då..

Kommentera

• Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
                    Alla drag kopior man köpt genom åren.. Samt fireline flätlina.. Sämsta jag nånsin haft.. Kör nu med Savagear adrenaline och har funkat klockrent det här året då..
                    Måste hålla med om Fireline Original fused eller vad den heter. Hade hört så mycket om dessa superlinor så jag knallade ner till fiskeaffärn och bad att få nåt bra påspolat på min rulle. Försäljaren sa att Fireline är bäst så jag fick några hundra meter 0,17 påspolad. Sen var det problem med skiten varenda gång jag var ut och fiskade. Vände på den, samma sak. Efter det lessnade jag och har aldrig använt skiten igen och är mycket nöjd PP-användare.
                    http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

• Sämsta köp = Alla klassiska Ambassadeur rullar jag har ägt, trots att det bara har varit skit så har jag trott att jag måste ha haft otur flera gånger pga alla som hyllar dom.
                      Rullarna är extremt överreklamerade och man måste byta ut större delen av rullen för att de ska fungera skapligt, fiskar numer med Shimano och Daiwa rullar, kvalitetsskillnaden är enorm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 841 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04