Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpte ett jerkdrag för 129kr med GRYMMA färger, dock så var det något helt random märke på det och det går inte att jerka för 5 öre. Vrider på sig och snurrar runt, skuttar upp ur vattnet med magen..

Kan ju iofs vara en lockande gång med tanke på att det liknar en skadad fisk, men inte har det blivit någon fisk på det i alla fall.
    En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

• Power Pro, enda som går att köra med. Klart bästa linan enligt mig.
      En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

• Köpte 3 st Ultimate baitrunner rullar för några år sedan, alla gick sönder på samma sätt efter 3-4 turer,

Kommentera

• Allright!

Var på jakt efter ett nytt haspelspö till lite tyngre gäddfiske. Hos min lokala sportfiskeaffär blev jag då rekomenderad ett Kinetic BC 9-fot spö med en kastvikt upp till 100g. Direkt efter köpet åkte jag ut och testade det. Det visar sig då att spöt knappt klarar av att kasta beten med en vikt över 60g, samt att rullen glappade trots att jag spände fast den så hårt det gick i rullfästet. Åkte omgående tillbaka till affären och lämnade tillbaka skiten!

Alldrig mer Kinetic för min del iaf !

Kommentera

• TUF line XP 1200 yard 30 LB white.
            Impregnerad med nåt kladdigt ämne som gör att den nätt o jämt duger på havsfiskerullen. Även fast jag bara släpper rakt ner envisas linslingorna med att klistra fast vid varandra.
            Trist och irriterande på en i övrigt pålitlig lina.

Kommentera

• Köpte först Bfts första Strike rulle, den höll i nån månad innan skiten rasade, fick då deras nyaste Bft Strike rulle, höll ungefär lika kort tiden innan skiten pajade, när man hade kastat ut vevade in så slirade hela spolen och tog inte in nån lina. Orkade inte ens reklamera skiten!
              http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Kommentera

• Mitt absolut sämsta köp så här långt är en Jigwobbler. Har inte fått en fisk på den på tre långa turer. Provat att fiska vid vass och på djupet, där jag vet att det finns fisk, men utan resultat. Så fort jag byter drag smäller det direkt. Hatar den redan, men fiskar med den varje gång för att försöka bryta trenden.
                150 spänn i sjön.. Önskar nästan att jag kastar bort den snart

Kommentera

• Ursprungligen postat av LuciusEsox Visa inlägg
                  Mitt absolut sämsta köp så här långt är en Jigwobbler. Har inte fått en fisk på den på tre långa turer. Provat att fiska vid vass och på djupet, där jag vet att det finns fisk, men utan resultat. Så fort jag byter drag smäller det direkt. Hatar den redan, men fiskar med den varje gång för att försöka bryta trenden.
                  150 spänn i sjön.. Önskar nästan att jag kastar bort den snart
                  Jag kastade bort min på första turen. Var redigt förbannad.

Kommentera

• Jag har precis gjort det sämsta köpet i mitt liv, ett RT tele-haspel upp till 30 gr det höll i kanske 1,5 timmar trodde inte någon ville sätta sitt namn på sådant skit...

Kommentera

• Jag har klagat tidigare i denna tråd på Zalts produkter. Hittade ett trepack tailar som jag köpte tillsammans med en Zam tail. De har nu flutit ihop helt och bildat en homogen massa. Snyggt! Någon som vill testa med en trippel- tail? Kanske nästa heta gäddpryl?

Nej, fy fan för Zalt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 964 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist