Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu`s wobbler Rocket River!!!! Ska vara gjorda för fiske i strömt vatten men fy fan vilket skämt!!! Skiten snurrar runt som om man har knutit på en död sill på linan!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kolias Visa inlägg
      Shimano Exage 1000FB, klarade inte en gädda på 1kg. Metallbiten på spolens insida gick rakt av trots att slirbromsen var löst inställd. Totalt värdelös. Har dock inte tappat förtroendet för Shimano utan bara den modellen!
      Ajdå. Jag har haft två exage 2500 med bakbroms i många år och de är helt grymma. Brorsan har även två likadana som funkar lika bra för honom i flera år. Jag sålde dock mina på tradera för ett tag sedan och köpte sedan en Shimano 1000FB :o

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      absolut sämsta vet jag inte men det står mellan större delen av savegers sortimen vs fireline
      Har köpt lite dropshot jiggar och ett bushwacker av dem den här säsongen, och efter första turen med spöt så märkte jag att rullfästet knarrar som fan. Sitter lite halvlöst trots att jag drar åt det hårt... väldigt missnöjd. Aldrig köpt något av dem förr.

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
      Gamakatsus krokar, vassa som få, dyra som ännu färre och mjukare än en Mr Rubber!
      De rostar snabbt som fan i saltvatten också. Owner ftw.

Mina sämsta köp har nog varit alla sunkiga linor. Spiderwire och Sufix XL strong är de enda vettiga linorna på marknaden av dem jag testat.
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

• Sämsta köpet är nog en kinetic popper storlek stor som stört dyker som ett stuka plan så fort man försöker veva/rycka den...

Kommentera

• Har provat ett antal billiga häcklor med undermålig lina och engångskrokar, de rostar eller går av när nån större fisk nosar. Några riktiga nerköp är väl fireline till havsfiske, slits väldigt fort. Mitchell riptide 2,0 skulle va en bra budget rulle men får nog gämföras med en engångsgrill, glappar i bussningar och lager redan efter tre fisketurer. Nu kör jag med ´Calcutta 700 själv och några amb7000 till utlåning de håller iallafall garantitiden och sen går de att renovera.

Kommentera

• Allt som det står Fladen på.
            Drag där krokarna rostar direkt, kromade(eller det skall försöka se ut som det i alla fall) som rostar efter första gången, emalj som lossnar m.m m.m listan kan nog göras hur lång som helst. Plus mitt spökit som jag köpte när lusten att fiska började återkomma, även det från Fladen så klart...

Kommentera

• Kan hålla med om Fladen gör mycket skit, köpte tafsar som låset gick sönder på när man fick fisk på, så tråkigt och vet att en gädda simmar runt med en vobbler i käften pga av skit tafs.

Kommentera

• Fast sink lina från Dan-Tackel som sjönk typ 30 cm under ytan.

Kommentera

• jag köper aldrig skit! det blir billigast så...

Kommentera

• Kom på en annan sak som nog fan är sämst, fladens jerk set köpte jag för skojs skull för 800 å fy faan vilken kvalite!..... Naaaat.

Kommentera

• Köpte en shimano curado 201e7 höll cirka 10 turer.. Plockat ner den och det är (otippat..) en dussindel i plast som gått av. Varför har man delar i plast? Jävla hightech smäckert skit. Önskar jag köpt en record 51'a istället.
                      Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 839 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04