Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik, det rör sig väl om en konkret spömodell från Sjösländan och inte alla de tillverkar...
    Många gillar ju deras spön och jag har inte läst om problem med deras spön rent generellt.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-01-29, 01:11.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Erik, det rör sig väl om en konkret spömodell från Sjösländan och inte alla de tillverkar...
      Många gillar ju deras spön och jag har inte läst om problem med deras spön rent generellt.
      SS Pro 15-40gram spinn och XP 60-140gram var de jag hade.

Men det var kanske bara otur att rullfästena sprack gång på gång. Dock har jag aldrig upplevt det med spön av andra fabrikat.
      Senast ändrad av nilsson761; 2015-01-29, 09:29.

Kommentera

• Haha måste dela med mig av mitt sjukt dåliga inköp... Var i Thailand och semestrade och började snegla mot ett par polariserade Oakley brillor som jag tänkte ha till fisket.. Kan tillägga att jag köpte dessa hos en Optiker som hade dessa i en sån där Oakley glasmonter. 1300 pix fattigare så var det bara att åka tillbaka till Sverige. Första passet jag använde dessa så fick jag myggmedel på glaset så att färgen försvann... Var förmodligen inte så bra kvalité på dessa "äkta" Oakley...

Kommentera

• Än en gång har jag fått belägg för att Fladen skulle hålla sig borta från fiskebranschen. Två små beteslådor i perfekt storlek för mina pirkar inhandlades för ett tag sedan. I dag var de med på isen för första gången och på båda fick jag de blå låsanordningarna i handen när jag skulle öppna dem... Billigt och med en fungerande låsanordning riktigt bra. Men utan... Rena skiten!

Kommentera

• Än en gång har jag fått belägg för att Fladen skulle hålla sig borta från fiskebranschen.
            Någon måste ju få lov att va sämst

Deras Torskdrag är dom sämsta kust/havs dragen jag ägt, nitarna som håller blyet släpper oftast redan på första fisketuren, sen är det bara att kasta skitet.

Har sett lika dana ut och fungerat lika uselt så länge jag kan minnas och har inte sett några försök att förbättra eländet.

Kommentera

• Fladen paket med wobblers, skedar, jigg och en spinnare för 50 kr på öb, krokarna har nog bidragit med en del metalberikning i sjöarna man fiskat... men vad kan man förvänta sig
              Never trust a man that doesn't fish for Perch

PB - 1295 g / 44.5 cm

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Någon måste ju få lov att va sämst

Deras Torskdrag är dom sämsta kust/havs dragen jag ägt, nitarna som håller blyet släpper oftast redan på första fisketuren, sen är det bara att kasta skitet.

Har sett lika dana ut och fungerat lika uselt så länge jag kan minnas och har inte sett några försök att förbättra eländet.
                ... och du fortsätter att köpa dem!
                De KAN ju ha blivit bättre!
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• De KAN ju ha blivit bättre!
                  Grabben hade handlat några på Ö&B för Ca: 6 månader sedan och dom var samma skräp.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JesperAdolfsson Visa inlägg
                    Ett kinetic spö som jag köpte för några år sedan. Det gick av vid första bottennappet och linan kunde jag dra upp för hand sen. (6.3 kg lina). Fick iallafall pengarna tillbaka.
                    6,3 kg lina !!! hur djupt ner var du för att få bottennapp ??

Kommentera

• 6,3 kg lina !!! hur djupt ner var du för att få bottennapp ??
                      På botten skulle jag tro

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist