Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har nog bara ett köp som jag har varit riktigt missnöjd med en Revo Toro HS51 . Hade den i tre månader när den rasade på en tur med guide .
    Servicen från ABU är inget att klaga på

Kommentera

• Ett kinetic spö som jag köpte för några år sedan. Det gick av vid första bottennappet och linan kunde jag dra upp för hand sen. (6.3 kg lina). Fick iallafall pengarna tillbaka.

Kommentera

• Abu garcias Neos rulle som rasade efter ca 3 pass och en drillad öring, kunde inte få en ny heller då det inte fanns fler.

Men som ovanstående talare säger inget fel på Abu och hur de skötte reklamationen,

Kommentera

• Kul, har aldrig sett denna tråden. Men ska försöka "tipsa" om värdelösa grejor jag varit med om, kan varit mycke fler... Men detta är de jag har i huvet när jag tänker på sämsta köpet.

Svartzonker Flash Blade 7g, perfekt till öring, borre å regnbåge tänkte jag... Jo om skiten skulle snurrat, testade att rycka igång dem som man behöver göra på gamla snea spinnare. Dem snurrade till 2-3 gånger men sen stannade dem igen, testade att veva snabbare å långsammare... Hjälpte inte heller. Testades både i ån och sjön, för jag trodde de hade något med strömmen å göra... men icke.
          Dagen efter dem blivit testade för första gången i en putntake ränna så var dem rostiga... Skickade tillbaks dem till abu å fick annat godis

Hansen lotus. Häftig gång på tuben, lika häftig i verkligheten, om draget kunde landat i alla fall 80% av gångerna ointrasslat i linan pga "taggarna" draget har... Både jag å polaren hade samma problem, så nu ligger dem bara å skräpar.

Sen har vi den där minnow salty eller vad fasiken de är för märke på skiten, köpte minsta storleken (tror de är 10g) och den ligger bara på sidan uppe vid ytan om jag vevar som med alla andra 10g drag... Vevar jag saktare så den sjunker står den upp som en flöte i vattnet, dvs kroken rakt ner å beteslåset uppåt. Hur får man detta draget att funka? Även detta har min polare också fallit för... Den såg också redigt lovande ut i butik...
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ja just det glömde ju svartzonker flashblades, har inte 7g men 27g och de är trögstartade man får rycka som en galning för att sedan veva fort som attans .... och då har man redan dragit hem spinnaren.

Men 7g är riktigt kass testade polarens, och 27g är mer 50/50 om den spinner eller ej.

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
            Kul, har aldrig sett denna tråden. Men ska försöka "tipsa" om värdelösa grejor jag varit med om, kan varit mycke fler... Men detta är de jag har i huvet när jag tänker på sämsta köpet.

Svartzonker Flash Blade 7g, perfekt till öring, borre å regnbåge tänkte jag... Jo om skiten skulle snurrat, testade att rycka igång dem som man behöver göra på gamla snea spinnare. Dem snurrade till 2-3 gånger men sen stannade dem igen, testade att veva snabbare å långsammare... Hjälpte inte heller. Testades både i ån och sjön, för jag trodde de hade något med strömmen å göra... men icke.
            Dagen efter dem blivit testade för första gången i en putntake ränna så var dem rostiga... Skickade tillbaks dem till abu å fick annat godis

Hansen lotus. Häftig gång på tuben, lika häftig i verkligheten, om draget kunde landat i alla fall 80% av gångerna ointrasslat i linan pga "taggarna" draget har... Både jag å polaren hade samma problem, så nu ligger dem bara å skräpar.

Sen har vi den där minnow salty eller vad fasiken de är för märke på skiten, köpte minsta storleken (tror de är 10g) och den ligger bara på sidan uppe vid ytan om jag vevar som med alla andra 10g drag... Vevar jag saktare så den sjunker står den upp som en flöte i vattnet, dvs kroken rakt ner å beteslåset uppåt. Hur får man detta draget att funka? Även detta har min polare också fallit för... Den såg också redigt lovande ut i butik...

Kommentera

• Savagear Titanium Single Strand Wire 0,40 mm 30 kg tafsmaterial.
              Efter att 3stycken tafsar gått av på två fiskepass så slängde jag resten.

Kommentera

• Berkley färdiga tafsar i 3 pack.

Sämsta köpet överlag var väl ett fiskekort hos fel område. Visst är det okej att stödja en förening men kom på att jag tjuvfiskat istället hos det andra...
                Alumacraft så klart!

Kommentera

• Mike the pike, vilken jävla skit, fanskapet simma mest på sidan och gick snett bakom båten, försökte justera den men tröttnade. Tycker att grejer man köper ska funka om man betalar dyrt för dom. Nån annan som haft samma problem?

Kommentera

• Ett fladen spö för 50kr på rusta, första kastet och den knäcktes i två delar.. Det var första gången jag skulle ut o fiska.

Kommentera

• Sjösländan........

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 970 visningar
                      0 gillar