wobblerfiske från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wobblerfiske från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• wobblerfiske från land

skulle behöva lite tips. då jag är sjukt trött på att sätta alla jiggar har jag bestämt mig för att börja med wobbler i fiske efter gädda. fiskar alltid från land!

har tidigare kört väldigt mycket med rapala flytande, men tycker det känns som att nånting endå fattas. eftersom det ganska snabbt blir djupare längre ut, men vill slippa risken att sätta dem närmare land. vad anser ni, ska man satsa på de djupgående när man fiskar från land?

fiskar mycket i stan, och sjöar såsom magelugnen etc runt kring stockholm. har senaste månaderna satt ett antal jiggar och börjar tröttna på att punga ut alla mina pengar på sådana. tänkte försöka prova det man höll på med som liten i östersjön, då man satte betydligt mindre drag. då tänkte man ju visserligen inte vad man satte på, man hade bara sina favoriter.

nu är det ju tyvärr så att det är mycket mera skräp att fastna i här runtomkring.

så åter till frågan, vilka wobbler ska jag satsa på? 10-30gram är det som gäller.

lägg pengarna på en bra lina och lite tid på knutar så sätter du mindre drag

Kommentera

Ursprungligen postat av beckz Visa inlägg
      lägg pengarna på en bra lina och lite tid på knutar så sätter du mindre drag
      Han frågade ju efter vilken wobbler han skulle satsa på?

Kör en bomber, den biter all fisk på!

Har fått Gädda, Abborre, Lax, HÖ och Gös på Bomber 15A

Kommentera

Ursprungligen postat av Lodwig Visa inlägg
        Han frågade ju efter vilken wobbler han skulle satsa på?

Kör en bomber, den biter all fisk på!

Har fått Gädda, Abborre, Lax, HÖ och Gös på Bomber 15A
        Ja eller så skaffar han en riktig lina så behöver han inte sätta drag, du rätar krokarna innan linan går av, på så vis kan han fortsätta med sina jiggar och annat som han vanligtvis sätter.

Har ej så bra koll på wobblers i den viktklassen, men Hi-Lo funkar alltid så kan du ju ställa in djupet med.

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
          Ja eller så skaffar han en riktig lina så behöver han inte sätta drag, du rätar krokarna innan linan går av, på så vis kan han fortsätta med sina jiggar och annat som han vanligtvis sätter.

Har ej så bra koll på wobblers i den viktklassen, men Hi-Lo funkar alltid så kan du ju ställa in djupet med.
          Där har vi det, en Hi Lo!

Kanske den mest fiskade wobbler genom tiderna.

Jo, Stark lina hjälper säkert, men han bad faktiskt om hjälp att hitta en wobbler!

Kommentera

Ingen wobbler, men vasskyddad Rapala Minnow Spoon säger jag bara ... ett måste vid landfiske. Går att fiska på alla djup.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

är det någon av er som fiskar från land då? kör mycket Ul till jiggarna, och nylonlina jämt. får väl ta och prova dessa spunna linor då

Kommentera

men tillbaka till de här med wobbler, du missar ju mycket fiskmöjligheter om du kör med grundgående eftersom man allt som oftast kastar ut från land när man traskar runt i skogen och tar de möjligheter som bjuds. borde man endå inte satsa på de mer djupgående för att få ner dem mot botten, och vara mer försiktig närmare land?

Kommentera

Som jag sa. Rapala Minnow Spoon kan du fiska alla djup utan att fastna. Jag har själv fiskat mycket med detta bete från land och vet att det fungerar. Vill du fiska nära botten längre ut är det bara att kasta ut, låta sjunka och veva in med ett gäng vevstopp. Svårare än så är det inte. Och som flera nämnt tidigare, köp en bra lina och lär dig en bra knut så minskar risken ytterligare att du skulle fastna.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

fortfarande är det wobbler jag är ute efter =P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar