Finns sk. beteshinkar för hästar att köpa. Påminner om kortet ovan. Sen e det bara o borra hål och skära skåror för krok. Total kostnad 110:- med spännrem för transport. Jag har gjort en och det blev grymt om man inte ska ha med sig så mkt drag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkförvaring... hjälp!
Collapse
X
-
Jag köpte en cykelkorg på biltema för 40kr. Samma funktion som hinken men billigare och luftigare= mindre rostproblemUrsprungligen postat av Reitmond Visa inläggFinns sk. beteshinkar för hästar att köpa. Påminner om kortet ovan. Sen e det bara o borra hål och skära skåror för krok. Total kostnad 110:- med spännrem för transport. Jag har gjort en och det blev grymt om man inte ska ha med sig så mkt drag.
Kommentera
-
Brukar bli ett trassel med krokar som fastna bara.Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggJag köpte en cykelkorg på biltema för 40kr. Samma funktion som hinken men billigare och luftigare= mindre rostproblem
Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]
Kommentera
-
Jag tycker då det, lätt!Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inläggJa Jon, den är man ju lite sugen på! Funderar på om det är 1400:- jag vill lägga på en ny jerkväska nu
Men till slut kommer jag nog stå med en sådan i båten, när våren väl kommer 
Har haft så många B-väskor nu så de var lika bra att satsa på något rejält!
Den lär hålla i många år.. De är bara att skära ner på lite annat så har man snart löst det ekonomiska!
/Team Perax, Jon Persson
http://teamperax.blogspot.com/
Kommentera
-
Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.Ursprungligen postat av DanielStrahle Visa inläggHejsan! har letat runt på en del fiskesidor som ja vet om, sen försökt läst här i forumet. Men mitt problem kvarstår än, jag har allt som behövs inför min kommande premiär säsong inom "jerk fisket". Jag har allt förutom förvaring till min jerks
. Eftersom jag är ungdom och går i skolan så har jag inte överdrivet med pengar att slänga ut på en dyr bra väska eller liknande. Jag har tänkt gjort mig en egen beteshink som man kan ha hänga i båten som verkar vara en smidig förvaring. Men sen börja jag fundera om man ska åka bort långt och fiska eller ska ta sig till olika ställen skulle jag vilja ha en annan slags förvaring av mina jerks. Så har ni nå bra idé på väskor, eller fiskeväskor med häng funktion där man bara kan hänga ner jerksen. Eller om det är smartast och köpa olika plano boxar eller liknande och lägga dom i. Så ni får gärna tipsa mig om bra idéer, och gärna inte om grejer som kostar allt för mycket , för min budget är inte överdrivet stor tyvärr...
Men hoppas någon här kan hjälpa mig med lite idéer !
Stavfel och liknande bjuder jag på
Mvh Daniel
Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber 17A och 17J, Bomber Jerk BHJ6, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Saida, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels så får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade då cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på till ungefär samma pris idag också.
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Senast ändrad av Old Firehand; 2011-02-22, 11:57.
Kommentera
-
Dessa transportkrubbor för hästar med handtag finns att köpa för runt 150 kr i olika hästshopar och är alldeles utmärkta. Beroende på hur du transporterar dig så kanske dom inte är lämpliga men jag ställer bara in en eller två i bilen beroende på hur mycket beten jag har med mig. Om man åker på annat sätt är nog stora lådor, typ Planos 3730 i en väska ett smidigare alternativ men i båten är hinkarna oslagbara
Senast ändrad av Rick; 2011-02-22, 12:14.
Kommentera
-
Jag har precis beställt denna
http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$ GUEST=SE&p=H
en putsbox till hästar. Vilken jag ska använda så som Old Firehand använder kylboxar. Jag har inte fått den ännu och måste nog modda den lite men jag tror den kommer att fungera bra. Anledningen till att jag valde just den är att det går att stå på den också. Så den kommer att bli perfekt de gånger jag använder den i min gummibåt, då kommer den även kommer att tjänstgöra som roddbänk. Allt för att spara utrymme.
Kommentera
-
Oj oj , tack så grymt mkt för alla tips
har ja en hel del att fundera på =)
just ja , glömt fråga om det inte är någon som har någon väska/lådor till salu? tänkte man kan ju alltid fråga de
Kolla in min nya blogg! www.pikefisher.blogg.se !! :-)
Kommentera
-
Hej Daniel Stråhle;Ursprungligen postat av DanielStrahle Visa inläggOj oj , tack så grymt mkt för alla tips
har ja en hel del att fundera på =)
just ja , glömt fråga om det inte är någon som har någon väska/lådor till salu? tänkte man kan ju alltid fråga de
Det måste väl finnas en COOP-butik i Norberg som säljer kylboxar att hänga dina långa jerkbaits och wobbler i. Borra 4 mm hål i överkant med 4 cm avstånd och du är med i matchen bland de stora Gäddfiskarna... Här hittar du Coop Konsum. Adress: Engelbrektsg. 60 73831 NORBERG Tel: 0223-22225. Vad mer behöver du? En Rapala Magnum CD18 som här kanske http://www.trumman.com/fisketips/galleri_02.htm
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. Daniel, hade Norberg legat inom promenadavstånd från min koja i Bålsta skulle jag gärna ha "snickrat ihop" en skaplig kylbox åt dig att hänga dina första 30 stora jerkbaits och wobbler i. Förr hade jag Artefakt i Norberg som jag kunde skicka alla kunder till...men de finns nog inte längre. Ds.Senast ändrad av Old Firehand; 2011-02-22, 19:13.
Kommentera
-
Okej då! man kan ju alltid fråga tänkte jag
men eftersom det låter som bra med kylbox så visst kan ge det ett försök och klart det finns såna att köpa även om dom inte finns i Norberg , är det bara att åka till närliggande städer
Men ska väl gå på ditt tips och de det ett försök som sagt!
tack tack.Kolla in min nya blogg! www.pikefisher.blogg.se !! :-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 313 visningar