Jerkförvaring... hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkförvaring... hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    Jag köpte en cykelkorg på biltema för 40kr. Samma funktion som hinken men billigare och luftigare= mindre rostproblem
    Tänk på att solen bleker betena, på vissa färger räcker det med en dag eller två !
    Själv försöker jag hålla mig till hinkar på tävling eller vid mulet väder,
    på sommaren bör man ha en väska eller annat solskydd.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
      Tänk på att solen bleker betena, på vissa färger räcker det med en dag eller två !Själv försöker jag hålla mig till hinkar på tävling eller vid mulet väder,
      på sommaren bör man ha en väska eller annat solskydd.
      Hej Richard Predatorfiskare;
      Jag har fiskat med Musky Cisco Kid sedan 1959, Swim Whizz sedan mitten av 1960-talet och andra populära wobbler som Rapala (1955) och Ingvar Westins Jätte (1972) plus mängder av Suick Thrillers (1983) Teddybaits och andra jerkbats längre än någon anar utan att direkt lägga märke till att solen nämnvärt bleker några i mina kylboxar vertikalt hängande wobbler och jerkbaits. Kanske bleks de beten du fiskar med. Mina jerkbaits och wobbler blir repiga av vassa Gädd- och Göständer. Några gånger varje år händer det att en Stor Gädda hugger hål på någon av mina stora wobbler, men åren har lärt mig att laga sönderbitna wobbler av alla sorter och fabrikat. En 14-kilos Gäddas tänder kan vid hugget ha en anslagskraft på 200 kilopond/cm2 ....
      I´ll save the Big Ones for you!

Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
      Senast ändrad av Old Firehand; 2011-02-23, 13:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Richard Predatorfiskare;
        Jag har fiskat med Musky Cisco Kid sedan 1959, Swim Whizz sedan mitten av 1960-talet och andra populära wobbler som Rapala (1955) och Ingvar Westins Jätte (1972) plus mängder av Suick Thrillers (1983) Teddybaits och andra jerkbats längre än någon anar utan att direkt lägga märke till att solen nämnvärt bleker några i mina kylboxar vertikalt hängande wobbler och jerkbaits. Kanske bleks de beten du fiskar med. Mina jerkbaits och wobbler blir repiga av vassa Gädd- och Göständer. Några gånger varje år händer det att en Stor Gädda hugger hål på någon av mina stora wobbler, men åren har lärt mig att laga sönderbitna wobbler av alla sorter och fabrikat. En 14-kilos Gäddas tänder kan vid hugget ha en anslagskraft på 200 kilopond/cm2 ....

Old Firehand
        Testa att hänga en rosa Buster Jerk i solen några dagar, så ska du får se på grejer !
        Självklart blir problemet mindre om man har en hink eller t.o.m. en Coop kylbox med lock,
        men om du tittar på inlägget jag citerat så ser du att killen pratar om en cykelkorg !!!

Jag har fiskat med Buster Jerk C38 Papegoj, C48 Åland och C78 Bloody Mary sedan 2003
        och dom har klarat solen mycket bättre än gäddtänderna.

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date

Men det hindrar inte att min Strike Pro Buster Jerk Suspending C97 Pink eller
        Zalt Z 17cm Medium färg 33 Åland blivit rejält solblekta trots att jag knappt använt dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        273 460 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13