Dropshot spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dropshot spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

8-fots Shimano Speedmaster Dropshot är det jag har.
    Kostade 500kr och det var halva priset.
    Till det köpte jag en shimano haspelrulle också för 500 som va för halva priset.
    Med 0.15lina

Har inte hunnit testa spöt
    Men allt är förberätt med tacklet och div dropshot jiggar blev köpt i samma veva, så det bara är att ta med allt när det gäller.

Hoppas du hittar något som passar dig.
    http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

jodå TNR det gör jag säkert, men ett speedmaster för en femhundring hade löst "problemet"
      direkt...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Team TNR: "8-fots Shimano Speedmaster Dropshot är det jag har. Kostade 500kr och det var halva priset."

Oj, bara till att gratulera, riktigt så billigt kom inte jag undan själv. Svenska nypriset låg/ligger väl snarare kring 2000 spänn?

Men som sagt, ett suveränt spö i mitt tycke! Flera andra spön kallade "dropshot" eller "vertical jigging" som jag fingrat på har inte alls den utpräglade toppaktion som i alla fall jag vill ha vid ds och vanlig jiggning utan är antingen för styva eller för sladdriga genom hela spöet.

Kommentera

Har kommit hem nu efter jobbet och försökt hitta något kvitto på SpeedMaster spöt men hittar det inte.
          Kan ha blanda ihop det för migsjälv.
          Kan mycket väl ha varit 1000. Får ta o leta lite mer.
          Fick hem ett Gunki Hayashi 210 cm för haspel som ska prövas till dropshot också.
          Får se vilket jag faller för.

Skitfiske.
          http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

TNR
            Det spöt , men för multirulle,har jag själv till VJ...helt jäkla underbart,för styv topp för DS dock,men otroligt bra känsla i det spöt och enligt mitt tycke perfekt för VJ...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              cyrill

jodå visst funkar det och så har jag gjort ett tag,tänkte ta det ett steg längre bara...

Cormoranspöna verkar faktiskt intressanta,hade mest tittat på black star spöt dock...
              Fick även tips om FOX Luc Coppens drop shotspö och hans VJ spö är alldeles utomordentligt frågan är bara om dom lyckats lika bra med dropshotspöt...

Nåja det är ett tag till islossningen så tid finns till att kolla upp lite mer...

Trevligt med bra intresse i tråden
              Tja jag har dropshot pro z men ännu inte hunnit pröva det. Kvalitén är bra och spöt känns känsligt när jag provsvingat hemma Beställde från denna sidan, leveransen hamna på 11 euro ca och tog en vecka.
              https://www.michis-angelshop.at/?pid...f-eee6855585b4

Kommentera

Jag har samma spö som du pratar om byggarn till VJ, det va därför jag ville prova haspel spöt.
                Men tycker haspeln är lite tunnare och mjukare än multi spöt.
                Sendan är gunki haspel styvare än SpeedMaster spöt.
                Men jag får återkomma med info när jag fiskat in mig på grejjorna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                273 464 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13