Dropshot spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dropshot spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dropshot spö

Hade tänkt att lägga litet av VJ fisket åt sidan och ägna mig lite åt Dropshot i stället
    i mellanåt.
    Tänkte skaffa ett spö till detta,några förslag? Och jag vill ha ett spö med TUNN topp
    till någorlunda överkomligt pris för haspel,har tittat på Cormoran,Fox rage,Balzer och Greys...
    Några ideer om dessa alternativ? kanske någon läsare t.om använder något av dessa eller
    har provat dom?
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Jag har ett 8-fots Shimano Speedmaster Dropshot som jag är galet nöjd med. Grymt för dropshotfiske men i mitt tycke utmärkt även för vanlig abborrjiggning och allmänt lättare spinnfiske.

På lustfiske.blogspot.com har jag skrivit lite mer om mina intryck av spöet.

Kommentera

Har ett http://www.cormoran.de/co/en/product...ucts-model.htm

Känns bra för en vettig peng..

Kommentera

Cormoran spöt som killen ovanför tipsa om har jag kört nu ett tag! Är galet nöjd med det! Vi säljer dom för 699-599 på fiskekompaniet/beoutdoor
        You do fucking like that!

Kommentera

Ursprungligen postat av nash_tackle Visa inlägg
          Cormoran spöt som killen ovanför tipsa om har jag kört nu ett tag! Är galet nöjd med det! Vi säljer dom för 699-599 på fiskekompaniet/beoutdoor

Det har jag och är riktigt nöjd!
          Grym aktion med känslig topp men styv ryggrad som tillåter lite bogsering!

Kommentera

Jag köpte mig Cormoran Black Bull HC 2,3 m (som flera andra tipsat om) i höstas. Dessvärre han jag bara med två rundor i Malmö kanal med det innan isen kom. Men spöt känns riktigt skönt och kan varmt rekommenderas. Enda nackdelen är det fånigt lilla främre greppet, känns som att antingen kan man göra ett "normalstort" grepp eller skippa det helt. Känns som man får en hel del för pengarna. Jag gav ca 450:- för mitt tror jag (var någon tillfällig rabatt). De har satt ned priset lite på fiskekompaniet, från 495:- http://www.fiskekompaniet.se/se/art/...c-dropshot.php

Sen finns det säkert finare och bättre spön om man är beredd att gräva djupare i plånkan.

Kommentera

Jag har ett annat Cormoranspö (ännu ej använt = vinterköp) - Carbostar XT (2,3 m-varianten): http://www.cormoran.de/co/en/product...ucts-model.htm

Mig kostade det halva listpriset (utomlands). Det har i alla fall en väldigt fin finish och känns helt rätt i handen. Väldigt bra balans i spöt när min Mitchell 308XE, som väger 274 gram, sitter på.

Jag kommer även att prova lite VJ med det.
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2011-03-07, 19:48.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag köpte för ett par veckor sedan det här spöet http://www.fiskekompaniet.se/se/art/...ries-320-f.php jag har dock inte provat det :/ men det känns helt underbart.

Man bara längtar tills isen släpper...

Kommentera

Egentligen funkar det väl bra med ett VJ-spö. Det viktigaste är dropshottacklet, betet och presentationen...

Kommentera

cyrill

jodå visst funkar det och så har jag gjort ett tag,tänkte ta det ett steg längre bara...

Cormoranspöna verkar faktiskt intressanta,hade mest tittat på black star spöt dock...
                    Fick även tips om FOX Luc Coppens drop shotspö och hans VJ spö är alldeles utomordentligt frågan är bara om dom lyckats lika bra med dropshotspöt...

Nåja det är ett tag till islossningen så tid finns till att kolla upp lite mer...

Trevligt med bra intresse i tråden
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 456 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13