Flätlina till haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlina till haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flätlina till haspel

Jag undrar om det är någon som har något bra tips på flätlina till haspelrulle? Har tittat runt lite på forumet och andra ställen och Fireline sägs vara bra. Någon som kan bekräfta detta? Har även funderat lite på Strike Wire och Power Pro. Hur funkar dessa till haspel? Tacksam för alla svar.

Alla nämna är ju tungviktare. Jag skulle köra på Power Pro 0.15-0.20.

Kommentera

Sufix 832 sägs vara en outstanding flätlina..

Kommentera

Från egna erfarenheter så rekommenderar jag inte Fireline. Den tappar färgen fort, är ganska platt jämfört med andra flätlinor och har låg nötningstålighet. Kör på strikewire nu förtiden till haspel, inga problem med dimensioner som 0.10. Hade Fireline 0.12 förut och den small av flertalet gånger i luften vilket gjorde att jag tappade ett gäng drag.

Kommentera

Det beror lite på vad du har för haspel. Har du en gammal eller billig haspel med sämre linuppläggning så är fireline bättre lämpad eftersom den inte är lika mjuk som andra flätade linor. Sufix performance braid är en annan lina som funkar riktigt bra.
          Har du en ny, dyrare haspel med bra linuppläggning så spelar det inte lika stor roll vad du använder.
          Fiskar själv med en twinpower och på de rullen kan jag ha vilken lina som helst då linuppläggningen är riktigt bra.
          Så vad har du för rulle?

Kommentera

thejocce

Om man är lite elak kan man ju då påstå att de många som förordar fireline som enda val till haspel är sådana som köper billigt skit
            eller inte köper nytt alls...eller så kanske det är så att de föredrar att rekommendera den för att den är den mest förlåtande linan
            att just rekommendera...

köper ditt svar rakt av ändå bra rulle och du kan välja i stort vilken lina du vill.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Power line kör ja med bästa linan har provat det mesta.

Lite okänd tror ja men helt super.

Tips sök på Blocket efter den.

Kommentera

Byggarn

Nu menade jag inte riktigt så. Fireline är en populär lina vare sig du har en dyr eller billig rulle. Man kan väl ha fireline på en Stella om man vill det men har man en billigare rulle så måste man välja lina med mer noggrannhet. Det har ingenting med snålhet att göra. Man väljer det som passar sin rulle bäst för att få ut det mesta av sitt fiske.

Kommentera

climax SpinnLine är riktigt bra både för jerk och spinn den är helt klart värd att prova.. den är i stort sett lika rund som en nylon som många andra flätlinor inte är och färgen håller länge.. http://www.ladda-upp.com/bilder/50204/climax

Kommentera

Ursprungligen postat av thejocce Visa inlägg
                    Byggarn

Nu menade jag inte riktigt så. Fireline är en populär lina vare sig du har en dyr eller billig rulle. Man kan väl ha fireline på en Stella om man vill det men har man en billigare rulle så måste man välja lina med mer noggrannhet. Det har ingenting med snålhet att göra. Man väljer det som passar sin rulle bäst för att få ut det mesta av sitt fiske.
                    Jodå förstår vad du menade,kör faktiskt fireline på en av shimanorullarna själv...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 595 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13