Köpa Jerk - Tips på spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Jerk - Tips på spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa Jerk - Tips på spö?

Testa söka! Ska det vara prick 6' eller där i kring? Jag är väldigt nöjd med BFT Bandit, kör 7'3" men även testat det kortare.

Är också ute efter ett 6 fots jerkspö. Det enda jag känner till är väl Buster Stiff. Lutar åt ett sådant då det är mitt första Jerkspö men tycker nästan dom är lite för dyra. Men är väl efterfrågan som styr.

Kommentera

Köp ett BFT Stiff som första spö, det kommer ni långt på!

Tror det är oerhört många här som inlett sin jerkkarriär med ett sådant, jag är en utav dem!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag kan tipsa om Zalt Svartnö. Det är visserligen lite längre, med betoning på "lite", då det är 6'2 (och 2 tum är ungefär 5 cm så det är ju ingen större skillnad). Har kört med detta spö i några år och är riktigt nöjd med det, bra ryggrad och klarar beten upp till 160 gram, och bra känsla med. Så kolla in dem, helt klart ett bra alternativ vad gäller spön på dryga 6 fot.
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

men för helvete kom igen nu... visserligen många som börjart karriären med stiffen, och visst går det att fiska med, men mer överskattat spö får man leta efter...
          Du kommer klara dig lika fint med 6,6 fot som med 6 även om du är kort, blir lite annan vinkel på spöföringen men det kommer inte bli några problem. Titta på Savagear, fina spön för riktigt bra pengar, eller om priset verkligen inte är viktigt, Daiwa Powermesh...

Kommentera

Ursprungligen postat av Azphyxia
            Pris är inte viktigt, men jag vill gärna ha ett som är 6' långt.

Ska högst antagligen ha en Revo Inshore rulle till det, men annars blir det en annan Ambassadeur , normal multi.

Sjöbjörnen gjorde ett fint jerkspö för ett par år sedan om jag förstått det rätt?

Vad håller annars Bft Buster Jerk spöt för kvalitet?

Hej Niklas Jonsson;

Hade jag bara vetat hur jag ska kunna skicka ett CALM110066 Ugly Stik Muskie Rod spö utan att det blir för dyrt för dig har du här det bästa och starkaste jerkspöt du kan köpa för pengar http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm .

Old Firehand
            www.trumman.com - där du hittar det du blir nöjd med!
            Senast ändrad av Old Firehand; 2011-04-11, 15:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av Svalsjo666 Visa inlägg
              men för helvete kom igen nu... visserligen många som börjart karriären med stiffen, och visst går det att fiska med, men mer överskattat spö får man leta efter...
              Du kommer klara dig lika fint med 6,6 fot som med 6 även om du är kort, blir lite annan vinkel på spöföringen men det kommer inte bli några problem. Titta på Savagear, fina spön för riktigt bra pengar, eller om priset verkligen inte är viktigt, Daiwa Powermesh...
              Powermesh köper billigt från England. Får hem det för omkring 1000-1200kr inkl frakt. Ett riktigt grymt spö som busterspöt är ljusår ifrån!!!

Kommentera

Kan rekomendera Savagear woody light 6,6fot -180g. Extremt mycket spö för pengarna!
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Om vikten spelar roll så finns det absolut ingen anledning att inte köpa ett powermesh. Det är ett av dem lättaste spöna på marknaden. Jag skulle aldrig köpa ett Stiff för 900:- när man kan få hem ett powermesh för några hundringar mer.
                  Ett bra val om du vill köpa ett billigt spö i Sverige är Savagegear Butch: http://www.willyssportfiske.se/p/spi...-150-gram.html

Kommentera

Jag skulle rekommendera RST/LF Shadow 62 Jerk. Enligt mig ett grymt "första jerkspö" som man inte heller växer ur.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 637 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13