BFT Bandit 8 fot eller annat bra gäddspö behöver tips och råd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Bandit 8 fot eller annat bra gäddspö behöver tips och råd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT Bandit 8 fot eller annat bra gäddspö behöver tips och råd.

Nu är det dags för ett nytt spö mitt andra rök av i holken idag med så nu köper jag fan ett nytt. Har tittat lite på BFT Bandit 8 fotarna med kastvikten 20-90g. Någon som har erfarenhet av dessa? Skall användas främst till jerk med bustrar lite sliders osv, alltså sällan mer än 80g.

Eller har ni något annat förslag? Det får inte vara längre än 8 fot och kastvikten ska ligga runt 20-90 typ. Det ska ju palla en del, kan inte begripa hur jag har kunnat bryta 2 spö nu i påsk på samma ställe, kastar inte tyngre beten än vad spöt har klarat av men nu kör jag ett nytt spö helt enkelt och bft gör ju bra prylar.

Så har ni tips eller andra förslag så ös gärna på och ahr någon testat dessa spö vore det kul med feedback.

Tar gärna lite tips på ytgående beten med som antingen går direkt uppe i ytan eller strax under. Fiskar väldigt mycket grunt på en halvmeter men både shallow buster och flytande sliders har en förmåga att fastna iaf.

Många frågor på en gång hoppas någon kan komma med lite tips.

Glad påsk!

Måste det vara haspel?? ska man ha kortare spö än 8 fot så har ju Dawia väldigt fina 7,6:or .

annars har Edge kommit med nåt riktigt bra runt 8 fot.

20-80 gram verkar helt värdelöst då dom flesta betena ligger runt 80-110 gram . Ska du fiska grunt köp Zam Z tail medium bra bete .

själv fiskar ja med 9 fotare från lundgrens kastar allt från 25 grams atom till 124 grams Ailen eal .

/Fredrik

Kommentera

Finns många riktigt bra beten som väger under 80g. Ett riktigt grundgående är rapalas subwalk. Den stora väger bara 58g. Och är riktigt grym!!

Kommentera

På mina två andra spö hade jag 30-90 och det andra upp till 80. gillade 30-90 bäst för det var lite styvare, längre än 8 fot blir för långt för att jerka med. Och körde alltid 7 fot förr tyckte kastlängderna blev mycket kortare. Och haspel är att föredra så man kan kasta både jerks och skeddrag och wbblers. Men som sagt fiskar mest med bustrar sliders och större wobblers.

Kommentera

kolla på SG MP pro tycker att det är riktigt prisvärda spön om dock lite överklassade. Jag kör trigger modellen upp till 150gr och tycker att den kastar väldigt bra upp till ca 100gr. Det finns säkert bättre spön men till det priset är det värt att titta på.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ska du haspel finns det bara 1 spö

Dawia hade nåt popperspö förrut kanske funkar.

Nu har du 2 å välja på

skitfiske

Kommentera

Har testat mp pro var ett av dem jag bröt i veckan.

Jo kollade lite på Daiwas men tycker 40g är för högt som minimum, 30 klarade jag mig med mp spöt men det var knappt, har massa mindre wobblers och poppers jag vill kunna använda med.

Ingen som har testat bfts bandit spö?

Kommentera

Jag har haft Bandit spöt, kastar beten från 30-75gr bra men det går att kasta beten runt 90 gr om man vill det. Det var dock lite för "grovt" för min smak och alldeles för kort bakhantag. men det är bara hur jag upplevde det.

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av JimmyJigg Visa inlägg
                  Jag har haft Bandit spöt, kastar beten från 30-75gr bra men det går att kasta beten runt 90 gr om man vill det. Det var dock lite för "grovt" för min smak och alldeles för kort bakhantag. men det är bara hur jag upplevde det.

Mvh
                  Vilket av dem hade du 20-50 eller 20-90?

Kommentera

Det borde väll gå å kasta nedåt 20 gram . Med mitt Lf chopper kastar ja beten ned till 20 gram rätt hyffsat å det klassat från 40 fram .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 214 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13