Fel på rulle eller fel på mig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på rulle eller fel på mig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hade själv en Catana 2500 som gick pajj efter ett rulltjut av en ål som gick under båten, Lintrissan och Axeln fick en kyss. Nu kör jag bara med Okuma Trio mod. 20 till 55..

frid å fröjd

Kommentera

Ok, men Catanan ligger ju på lite drygt halva priset av vad exagen kostar så jag hoppas att exagen är liiiiiiiite bättre och i alla fall ska hålla för att få småfisk :P. Fast de extra pengarna kanske inte ligger i robustheten utan de kanske ligger i finliret.

I vilket fall som helst så har jag kontaktat beten.nu angående om jag kan byta rullen och om jag ska vända mig till dem eller direkt till normark. Jag får väl svar på måndag antar jag så jag får väl uppdatera tråden då och berätta hur det gick. Beten.nu har dock varit helt fantastiska att ha och göra med tidigare så jag är övertygad om att det kommer att lösa sig på något sätt!!

EDIT: Tänkte bara säga att jag har fått svar från beten.nu och de ska skicka en ny rulle (+ retursedel så att jag kan skicka tillbaka den gamla). Så nu hoppas jag att problemet är löst!
      Senast ändrad av zippoo; 2011-07-03, 19:59.

Kommentera

Nu har jag hunnit testa nya rullen och SAMMA SAK HÄNDE IGEN (på första turen som jag använde rullen)!!! Hur kan shimano släppa ut sådan här skit????

Hur som helst så undrar jag nu vad man ska köpa för rulle till ul i 600-1000kr klassen som klarar att man fiskar med den? Jag har hört att okuma ska ha bra rullar i billigare klassen. Vilken rulle och vilken storlek ska jag då välja (som finns på http://www.beten.nu/se/grp/okuma.php)?

Jag gillar shimanos "1000" storlek så vilken okuma storlek motsvarar den?

EDIT: vad sägs tex om Okuma Octana 20FD? Eller räcker det kanske till och med med en hexana 20FD?
        Senast ändrad av zippoo; 2011-07-12, 13:16.

Kommentera

Dubbelpost...

EDIT: Nu har jag kontaktat Beten.nu och förklarat att jag vill byta mot en Octana 20FD (med pengar emellan såklart). Jag fick då svaret att de skickar rullen på direkten och att de skulle stå för mellankostnaden! Helt fantastiskt bra gjort av Beten.nu! (särskilt med tankte på att problemet med rullen inte är deras fel överhuvudtaget)

Så nu får jag väl hoppas att jag blir nöjd med denna rullen, men det är nog inga problem eftersom att jag inte är så petig utan jag blir nog nöjd så länge rullen håller för att fiska med
          Senast ändrad av zippoo; 2011-07-13, 14:00.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          273 877 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13