Har inte hört något negativt om den modellen av Penn, något som är väldigt trevligt är att den tar in lina snabbt, om du fiskar havsöring med långsamt linintag får du stå och veva som en liten iller för att hänga med men kommer troligtvis ändå att tappa några pgr. slak-lina.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av haspelspö ~1000-1500 kr
Collapse
X
-
Har du fiskat med den själv?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggHar inte hört något negativt om den modellen av Penn, något som är väldigt trevligt är att den tar in lina snabbt, om du fiskar havsöring med långsamt linintag får du stå och veva som en liten iller för att hänga med men kommer troligtvis ändå att tappa några pgr. slak-lina.
Kommentera
-
Om jag väljer haspelrulle. Har sökt och läst som tusan här på fiskesnack och kommit fram till Penn Sargus SG 2000 eller Okuma Trio 20
Högre utväxling på Penn rullen?
Någon som har för och nackdelar mellan dessa rullar? Någon skrev att Penn rullen är tung, men Trion väger bara 2g mindre
Jag måste förstås in till butik och känna på båda rullarna igen, och gärna i kombination med det spö jag väljer.
Senast ändrad av Squadron; 2011-07-16, 22:35.
Kommentera
-
Jag har en Penn Sargus 3000 och kan säga att jag gillar den bättre än min Shimano Stradic som väl ligger på ca dubbla priset. Bägge rullarna är högutväxlade, Stradicen är väl i och för sig snyggare att titta på men på något sätt känns Sargusen bekvämare att fiska med i längden. Hög utväxling är enligt mig en fördel vid det mesta kustfisket, men vid gäddfiske kan det vara en nackdel om man använder riktigt tunga beten.
Kommentera
-
Du gör helt rätt som går in och känner på prylarna, dom skall passa din hand och dina fingrar inte alltid prislappen som avgör vad som passar.
Det är väldigt mycket känsla också så du verkligen tror och litar på prylarna vid napp,
I min värd är dock den Okuma Trio du länkar till i minsta laget för Havs-Öring och Gädda Penn Sargus 2000 är mer i lagom storlek.
Kommentera
-
Jag kollade bara på länkarna du lade ut, enligt dom ska Okuman ta 110m 0.22 nylon vilket jag tycker är väldigt lite om du fiskar havs-öring och gädda. förhoppningsvis har du fått lite vettig info av oss här som du kan ta med till butiken,
och lita inte alltid 100% på säljare dom har ingen chans att ha koll på alla prylar i butiken och ännu mindre möjlighet att ha testat dom....
Kommentera
-
Båda är i min mening vettiga rullar. De känns båda välbyggda och pålitliga. Trion vinner i tester mm. Dock är de inte riktigt i samma prisklass så lite svårt är det att jämföra dom. Penns rullar byggs som tanks. Allt är i metall i princip och de känns väldigt kompakta. Jag gissar att de är väldigt hållbara. Trion är mer en smäcker rulltyp. Mer finesser, kanske inte samma byggkvalitet dock (gissar här).Ursprungligen postat av Squadron Visa inläggOm jag väljer haspelrulle. Har sökt och läst som tusan här på fiskesnack och kommit fram till Penn Sargus SG 2000 eller Okuma Trio 20
Högre utväxling på Penn rullen?
Någon som har för och nackdelar mellan dessa rullar? Någon skrev att Penn rullen är tung, men Trion väger bara 2g mindre
Jag måste förstås in till butik och känna på båda rullarna igen, och gärna i kombination med det spö jag väljer.
http://www.beten.nu/se/art/penn-sargus-sg-2000.php
Jag har fingrat mkt på båda men jag har inte spolat upp lina på Pennrullen. Trion vet jag har schysst linupplägg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 666 visningar