Lineclip vid flötestrolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lineclip vid flötestrolling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    bring back the dead!!!

    bumpar denna, har det hänt något sen sist det skrevs här? eller är det alltjämt intet nytt på linclips-fronten?

    var (gärna länk?) hittar man något halvt vettigt att köpa idag? eller halvt ovettiga linclips med för den delen???

    tänkte ha det till att dragrodda dö mört bara, så vill bara ha något som liksom släpper vid hugget så borde de bli bra...

    in med tips vettja, de e freda å solen skiner!!!

    mvh /peter




    edit:
    varför ligger den här tråden inte under trolling? eller möjligen mete? jag bumpade utan å se i vilken del av forumet detta låg men känns ju lite felplacerat när man ser var tråden faktiskt ligger!
    Senast ändrad av Gädd-jos; 2021-04-16, 06:09.
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #12
      Varför ej baitrunner?
      Jag kan inte ens ha den ställd på det lättaste, för då går linan ut pgav trollingfarten, nu har jag små paravaner .

      tipsar även om cirkelkrok, då sitter kroken till90% i mungipan
      (gädda)
      storlek 2,0-4,0

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
        Varför ej baitrunner?
        Jag kan inte ens ha den ställd på det lättaste, för då går linan ut pgav trollingfarten, nu har jag små paravaner .

        tipsar även om cirkelkrok, då sitter kroken till90% i mungipan
        (gädda)
        storlek 2,0-4,0
        de korta svaret på varför inte baitrunner är väl fattigdom/snålhet... (*insert svettig snålsmiley)...jag har helt enkelt haspelrullar jag trivs med (föredrar bakbromsat) och som jag anser duger fint åt allt mitt övriga mete ihop me lite gummiband på spöet liksom...

        ... sen gillade ja inte den enda baitrunner jag testat... hahaha, ja, det var en enda... så, klart man kanske borde ge baitrunners fler chanser men... inte just nu då pengarna tryter/behövs på annat håll...

        jag flötestrollar otroligt lite dessutom då jag inte fått kläm på det riktigt, dock var ju min fråga om linclips riktad mot å ro drag me dömört på släp, men tänker att baitrunner hade vari mer attraktivt att införskaffa om jag oxå hade flötestrollat mycket...

        cirkelkrok har jag lekt lite med å kanske kommer ja leka mer med det, kör dock mest tvåkrokstackel 3krokar i strl 4 (om ja minns rätt) å tycker de oftast krokar bra, cirkelkrok däremot skulle vara skoj lattja mer med, speciellt i kombo me typ hairrigs/kebaber...

        vad kör du för märke/sorts cirkelkrokar?


        mvh/peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #14
          mutu light är det första svaret
          men testar nån röd nu, sen köpte jag en grövre storlek 5.0

          men viktigt att knyta så linan liksom fortsätter svängen dom kroken gör, finns ett namn på knuten....,

          inga mothugg, utan låta fisken kroka sig själv eller veva in sen när den sitter gör jag ett litet mothugg!

          med flötestrolling kan jag ju stanna båten och kasta med ett extra spö om flötens är lite bakom båten, eller sitta o lyssna på en talbok mm
          semester för min gamla kropp

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
            mutu light är det första svaret
            men testar nån röd nu, sen köpte jag en grövre storlek 5.0

            men viktigt att knyta så linan liksom fortsätter svängen dom kroken gör, finns ett namn på knuten....,

            inga mothugg, utan låta fisken kroka sig själv eller veva in sen när den sitter gör jag ett litet mothugg!

            med flötestrolling kan jag ju stanna båten och kasta med ett extra spö om flötens är lite bakom båten, eller sitta o lyssna på en talbok mm
            semester för min gamla kropp
            jo knuten har ja koll på (kommer inte heller på vad den hetet dock, *insert senil skrattsmiley)

            ja alltså jag älskar ju att ro ut, ankra å kasta ut ett eller två flötmeten!!! underbart!

            däremot så sker min(a försök till) flötestrolling med rodd, vilket iofs inte känns som ett problem då jag gillar att ro, men känns aldrig som ja riktigt får till flötestrollingen som "jag vill" i alla fall, oklart om det spelar nån roll för resultat dock, men numer väljer jag oftast att ist för flötestrolla vid förflyttningar att tackla om å frilina en dömört bakom båten...

            får kanske se till å haka på nån som har lite mer koll på flötestrollandet nån gång vid tillfälle eller lura över nån i min roddbåt så kan ja va "motor" vid årorna å lära mig hur de ska se ut/gå till...

            mvh/peter
            https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 299 svar
            262 575 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg barnmorskan  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 365 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 340 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 140 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 275 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X