Vilken popper till Gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken popper till Gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken popper till Gädda?

Kan nån hjälpa mig med val av Poppers?? Har bara kört med skitter pop och skulle vilja testa nåt större. Nån som vet nån som är grym på Gädda ( skitter är iofs det ) men nån annan helst. Jag bor ju heller inte i en stad där det dem saluför nån annan popper förutom nån liten på 7 cm som jag ej kommer ihåg namnet på.

Om ni vet nån som säljer poppers i storleken 10 cm och uppåt så hojta gärna till.

Inte nån som kan hinka lite om stora poppers???

Kommentera

När det gäller poppers så är Storms ChugBug min absoluta favorit, den har levererat många gäddor.
      Den låter mycket och kastar som en dröm och funkar med både stel och mjuk tafs.
      Jag använder helst den största storleken men även mellanstorleken har levereat både gädda och abborre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abborrmaster Visa inlägg
        När det gäller poppers så är Storms ChugBug min absoluta favorit, den har levererat många gäddor.
        Den låter mycket och kastar som en dröm och funkar med både stel och mjuk tafs.
        Jag använder helst den största storleken men även mellanstorleken har levereat både gädda och abborre.
        Okej, tack för svar! Ska kolla upp den nu.

Kommentera

Jag köpte ett par från kinetic som är lite större, har dock inte hunnit testa dem ordentligt men dom stänker fint
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Har kört mycket med Abu's popper dom senaste åren (tror den kallas 'Rocket Popper' nu) och haft rätt sjysst fiske. Den skvätter mycket vatten och rasslar till när man rycker, men man kan också få den att gå lite "side-to-side" med rätt teknik. Kostar inte en förmögenhet heller

Kommentera

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
              Jag köpte ett par från kinetic som är lite större, har dock inte hunnit testa dem ordentligt men dom stänker fint
              Men dom största de har är väll inte större än 9 cm?

0GbgRobinHar kört mycket med Abu's popper dom senaste åren (tror den kallas 'Rocket Popper' nu) och haft rätt sjysst fiske. Den skvätter mycket vatten och rasslar till när man rycker, men man kan också få den att gå lite "side-to-side" med rätt teknik. Kostar inte en förmögenhet heller
              Rocket är ganska så liten har jag för mig? Få ta och kolla upp det.

Nån som vet om dessa jättepoppers som är för saltvatten funkar på Gädda här i svedala?

Kommentera

Letade samma som dig men hittade ingen som hade stora poppers. Så jag gjorde en själv. En stor. En jättestor! 30 cm typ. hihi oprövad dock, men till våren ska den testas!
                sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

"Går" det att köra poppers nu när det är kallare i vattnet? Kört lite skitter pop under sommaren/sensommaren men utan resultat. Tröttnar iofs ganska fort då jag av nån anledning inte riktigt tror att nått ska nappa.
                  #OneFly
                  http://vimeo.com/onefly
                  http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

"Poppers man" jag tror att dom är längre än tiocm men kan mäta dom när jag kommer hem imorgon kväll
                    Köpte dom på Vildmark i Borlänge för nån månad sen, dom är rätt feta så det kan vara så att jag upplever dom större och längre än vad dom är på grund av det !!

Hittade på den på Fairpoints/Kinetics hemsida och den är 110cm och väger 38gr
                    Pop tiger heter den finns en bit ner på sidan jag länkar till ,,,,
                    Senast ändrad av Kipp; 2011-10-14, 12:42.
                    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13