Vilken popper till Gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken popper till Gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Popper på 110cm. då jävlar snackar vi bete!!
    sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Ja, dom är rejäla bara att hoppas gäddorna gillar dom lika mycket som jag
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

felpost

Kommentera

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
          "Poppers man" jag tror att dom är längre än tiocm men kan mäta dom när jag kommer hem imorgon kväll
          Köpte dom på Vildmark i Borlänge för nån månad sen, dom är rätt feta så det kan vara så att jag upplever dom större och längre än vad dom är på grund av det !!

Hittade på den på Fairpoints/Kinetics hemsida och den är 110cm och väger 38gr
          Pop tiger heter den finns en bit ner på sidan jag länkar till ,,,,
          http://www.kineticfishing.com/default.aspx?pageId=179
          Nu snackar vi grejer..

Ursprungligen postat av mcuz
          "Går" det att köra poppers nu när det är kallare i vattnet? Kört lite skitter pop under sommaren/sensommaren men utan resultat. Tröttnar iofs ganska fort då jag av nån anledning inte riktigt tror att nått ska nappa.
          Går gör det väll. Jag har haft bäst lycka på Gädda när det har blåst lite. Augusti, September och början av denna månad har varit okej. Men nu känns det som om att det håller på att dö. Vilket är synd, då jag älskar att fiska med poppers.

Aboorren slutade att komma upp till ytan när det blev Oktober, för min del. Två Gäddor runt 2-2.5 kilo är det enda jag har fått på poppers i Oktober. Får väl börja och fiska med vanliga drag nu, men jag gillar inte det.

Kommentera

Rocket är ganska så liten har jag för mig? Få ta och kolla upp det.
            Tror att Rocket poppern är 7cm, finns däremot en 9cm version på 19gram. Små poppers funkar utmärkt (skitkul drill på lätta haspelgrejer!) till gädda, tagit 5:or på den tidigare versionen av Rocket Poppern. Kolla också in Zara Spook-betena, "side-to-side" beten. Finns i alla möjliga storlekar!

Kommentera

Det finns iofs saltvattens poppers dom använder på big game. Undrar om dom funkar här hemma.

Kommentera

Zara spook är en av mina favoriter. Fast tar liten stund att lära sig tekniken för bästa gång. Endast små spörörelser behövs samt lagom slack i linan.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Spookarna har länge varit en av mina favoriter och Zara super spook är en av dom bästa, till både abborre och gädda.
                  I våras började jag använda en "spook" från The Producers, jag har nu flera och dom har alla levererat MÅNGA gäddor.
                  Men precis som Zaras spook så måste man byta ut krokarna på "Producern" för bästa resultat.
                  Zara super spook har krokar som kan hänga i varandra och "Producern" har överdrivet kraftiga krokar.
                  "Grodor" har också levererat många gäddor denna sesong!

Vid fiske med både popper och spooks så använder jag ett 7 fots spinnspö 10-30 gram och en Rovex Oberon multirulle.
                  Rullen kastar rent suveränt ( något överraskande då den var mycket billig ) med en 30 Ibs lina.
                  Spöt är ett vanligt lätt spinnspö och känns otroligt mycket skönare i fighten än ett jerkspö, som är vad jag använde tidigare.

Kommentera

Strikepros Pikepop finns ju alltid, är dock endast 9 cm, men betydligt grövre än ex. skitterpopen.

Kommentera

Ska finnas en som heter "Dr Doom" den är väll i storlek mä en cola burk. Har för mig att den är märket bromanodell. Den duger nog i storlek.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 302 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13