Popperspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Popperspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har kört med SG's Bushwacker 7' 15-42g haspel till både mindre jerkbeten (Salmo Slider 7:or, BJ II) och ytbeten (allt från mindre poppers till Spooks och buzzbaits), och spöt hanterar nämnda beten galant! Styvt i toppen, perfekt för att få en bra gång, men vid drillningen pressas aktionen ner i mittendelen. Kolla och känn på spöt ifall dem har det inne i din lokala sportfiskebutik, annars finns det som sagt en del nämnda spön som passar till ditt ändamål
    Senast ändrad av GbgRobin; 2011-10-22, 13:41.

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
      Jag har kört med SG's Bushwacker 7' 15-42g haspel till både mindre jerkbeten (Salmo Slider 7:or, BJ II) och ytbeten (allt från mindre poppers till Spooks och buzzbaits), och spöt hanterar nämnda beten galant! Styvt i toppen, perfekt för att få en bra gång, men vid drillningen pressas aktionen ner i mittendelen. Kolla och känn på spöt ifall dem har det inne i din lokala sportfiskebutik, annars finns det som sagt en del nämnda spön som passar till ditt ändamål
      Får du långa kast med 7 fots spö?? Är på g att köpa ett sånt spö, men vet inte om jag vill ha så kort. Kan du skriva om du får bra kastlängder?

Kommentera

Blir ändrade planer. Lade nyss en beställning på en ambassadeur c3 4600 på beten.nu. Men sett att savage gear butch light xlnt finns i lämpliga kastvikter. Finns även ett berkley ken cook som nog skulle funka oxå -60g.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Nu har jag 4 spön jag klurar på. Lf cobra -45g,sg butch light xlnt -60g,bft walker -40g och berkley lightning rod "ken cook"-40g. Briserna ligger mellan 595-950:- svårt o bestämma mig. Lokala handlarn har nästan bara jerkpåkar hemma lr vanliga spön 8-10'

Kommentera

Nu har jag inte testat LF Cobra men utav spöna du väljer mellan så hade jag valt SG Butch XLNT. Jag har haft ett lightning rod spö själv och på det spöt gillade jag inte. Klingan är inget fel på men spöringarna är under all kritik. Med dagens frekventa användande av flätlinor så borde spöringar utan keramikinlägg förbjudas. Högljudda, kastar kortare och nöter en hel del på linan.
            Vill du ha ett riktigt bra spö som kan kasta upp till ca 60 gram så köp ett St Croix Premier 1,5oz. Spöt är klassat upp till 45 gram men Jag har kastat Alien eel 56 gram utan problem. Visserligen lite dyrare än XLNT men helt klart värt de extra kronorna.

Kommentera

Okej. Själv har jag testat o ägt några sg spön. Man får verkligen valuta för pengarna. Ev så önskar jag mig ett spö i julklapp då ytfisket inte ger så mycke här just nu. Enda nackdelen med keramikringar är att dom är väldigt känsliga. Men köper helst ett bra spö från början. Blir billigare i längden. Just popperspön finns ju inte så mycket här på svenska marknaden. Vill ju kunna köra både spook o mindre jerks som omväxling o en o annan gäddspinnare kanske.

Kommentera

Nu har jag 2 kandidater kvar. Bft walker alt butch xlnt. Båda tror jag skulle funka fint och är lagom långa. Läste en recension om walker spöt o det fick bra kritik. Synd bara det ser ut som en pyntad julgran. Fast ett annat spö har dykt upp. Sportex opal twitch. Har testat en del sportex spön o gillar dom skarpt.
                Senast ändrad av jimmy85; 2011-10-30, 21:43.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                274 247 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13