Rapala-X-Rap Subwalk?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapala-X-Rap Subwalk??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rapala-X-Rap Subwalk??

Jo, det är så att jag nyss köpte en sån, den på 15 cm, 58 gram. Hur får man till gången på den? Jag har tittat på reklam när dom fiskar med den. Dom får den att sick sacka fint i ytan. Jag får inte till det alls. Ser bara ut som en tjock plastbit när jag rycker, jerkar åt alla håll och kanter. Enda gångerna jag har fått den att gå någorlunda är när jag gjort korta kast och hållt upp spöt högt som bara den.

Nån som vet hur man får till gången?

EDIT: Jag får den knappt att gå i ytan alls.
    Senast ändrad av poppers man; 2011-11-06, 21:39.

Med för tung tafs sjunker de direkt. Kör korta jerkar med den, då får du den att gå fint.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
      Med för tung tafs sjunker de direkt. Kör korta jerkar med den, då får du den att gå fint.
      Jag har för tung tafs. Jag har BFT nu. Jag vet att den är för stor. Men kan du rekomendera mig nån bra tafs som håller? Jag vill helst ha en så mjuk som möjligt då jag vår/sommar/höst/ fiskar mycket ytfiske. Jag tror att tafsen från BFT är 40-50 cm. Den förstör gången på skitterpop. Tycker att det fuckar upp gången på lättare jerkar också. Man skulle kanske börja binda egna???

Men är det inte konstigt att den tafsen inte drar andra ytbeten under vatten? Men den med vikt på 58 g sjunker direkt.

En sista fråga- har du fått fisk på den?

EDIT: Jag spinnfiskar om det nu skulle påverka?
      Senast ändrad av poppers man; 2011-11-07, 00:01.

Kommentera

Det krävs extremt lite att få en subwalk att sjunka har jag märkt. Jag kör 30cm titantafs (som jag alltid gör när jag jerkar), och då funkar det perfa. Aldrig testat att spinnfiska subwalk, har du ett tillräckligt styvt spö för att det inte ska svampa när du kör ett så pass tungt drag?

EDIT: Ja, jag har fått endel gädda på subwalken.

Kommentera

Ett kort o styvt spö är att föredra vid spook fiske för att få bra gång på dom lite tyngre betena.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Det krävs extremt lite att få en subwalk att sjunka har jag märkt. Jag kör 30cm titantafs (som jag alltid gör när jag jerkar), och då funkar det perfa. Aldrig testat att spinnfiska subwalk, har du ett tillräckligt styvt spö för att det inte ska svampa när du kör ett så pass tungt drag?

EDIT: Ja, jag har fått endel gädda på subwalken.
            Nej, spöt är för svampigt. Det är faktiskt inte speciellt bra alls. Jag funderar på att köpa Bushwacker 8.6 fot 20-60 till våren, då jag mest spinnfiskar. Och vad jag har läst och hört så är det ett bra spö.

Ursprungligen postat av jimmy85
            Ett kort o styvt spö är att föredra vid spook fiske för att få bra gång på dom lite tyngre betena
            .

Vid tyngre. Men spöt jag har nu funkar bra upp till 40 grams beten. Sen svampar det. Jag gillar helt enkelt inte att fiska med korta spön, men det är väll en vanesak, antar jag.

Kommentera

Ja, i början känns det lite muppigt att fiska med korta spön, men man vänjer sig snabbt, på samma sätt som man vänjer sig att köra 12' spön. Jag kör ett Jack Sheldon ReCover Raw 30-90g till det lite tyngre spinnfisket, riktigt trevligt.

Kommentera

Ja, i början känns det lite muppigt att fiska med korta spön, men man vänjer sig snabbt, på samma sätt som man vänjer sig att köra 12' spön. Jag kör ett Jack Sheldon ReCover Raw 30-90g till det lite tyngre spinnfisket, riktigt trevligt.
                Får väll köpa två spön då. Lättare poppers/walk the dog upp till 40 gram har aldrig vart några problem. Men den där subben verkar vara svårt att få igång med mitt svampspö.

Jag vill ha ett långt för fiske från land, och för att jag är van vid det. Kan hålla med om att det kan vara ganska så klumpigt på egen hand att landa fisk med 9 fots. Men det går det med.

Kommentera

Ni tycks ha missat den största anledningen till att betet sjunker.... Subwalk skall gå under ytan!!! Ett walk the dog bete som fiskas under ytan alltså!!

Kommentera

Har faktiskt fått några gäddor på X-Rap Subwalk.
                    Har inga större problem att få till en hyfsad gång, men då kör jag den oftast med jerkpåk.
                    Ganska korta och snabba rörelser med lite pauser för att låta den glida iväg lite funkar för mig iaf.
                    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 834 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04