Rapala-X-Rap Subwalk?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapala-X-Rap Subwalk??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
    Ni tycks ha missat den största anledningen till att betet sjunker.... Subwalk skall gå under ytan!!! Ett walk the dog bete som fiskas under ytan alltså!!
    Ja, den ska gå mer eller mindre precis under ytan. Man ska kunna se den. Men denna sjunker ju mer eller mindre direkt.

Kommentera

"Ska gå mer eller mindre precis under ytan" säger du...
      Rapala själva uppger att subwalken i 15 cm storlek ska gå mellan 0,3 - 1,2 m djupt. (http://www.rapalaworld.com/lure.php?...M3Q0SE5Ba3M%3D)
      Rapala är iofs lite luriga tycker jag för de anger även djupet 0 - 1,2... som jag antar ska vara "modellens djupgående". Åtminstone tolkar jag det så och det stämmer med mina erfarenheter.
      jag har 7,9 och 15cm modellerna och djupangivelserna tycker jag stämmer. 7:an "går inte" att fiska djupare än 30cm så där har du rätt i att det går precis under ytan. MEN 7cm är verkligen inte 15cm.

Kanske ska du kika på x-rap walk (alltså inte x-rap subwalk) och labba med tafsvikt för att nå dit du vill...fast det kanske blir sub optimalt

edit:

abborrarna gillar 7 cm
      gäddorna föredrar 9 och 15
      Senast ändrad av landkrabban; 2011-11-07, 13:24. Anledning: om jag fått fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
        Ni tycks ha missat den största anledningen till att betet sjunker.... Subwalk skall gå under ytan!!! Ett walk the dog bete som fiskas under ytan alltså!!

Med fel tafs sjunker den som en sten, och den är bäst fiskad precis under ytan. Utan tafs eller med titantafs lägger den sig precis under ytan som ett duktigt drag.

Kommentera

Använder FC tafs till subwalken. Då lägger den sig precis under ytan och är hur lättjerkad som helst, även med lite längre spön. Brukar fiska den med ett 8 fots Signa. Helt klart ett av mina favoritbeten, när madamerna står grunt. Har ett helt gäng och har tagit massor på det betet. Klart underskattat bete

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 822 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04