Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Ajax -71 Visa inlägg
    tack för infon,,,kan säga som så här om quadrant 12-48, lätt spö, passar min kast stil,faktist bra med fyr delat man behöver ju bara dela det i mitten om man vill. dock långt bak hantag , kortat det+ viktat det bak för balans, öglorna däremot märkbart mjukare än på mina beast master, grövre korkhandtag hade passat mig lite bättre, sammantaget mycket för 1299 dkr. ps vad blev det totalt i svenska kronor för ironfeather 2 från holland, är det haspel eller spinnspö du köpte.
    mikke
    Senast ändrad av wahle; 2013-12-10, 09:38. Anledning: komplettering

Kommentera

• är det haspel eller spinnspö du köpte.
      -48 gr måste va haspel om 4 delat, det har funnits ett -48 med trigger men det var 2 delat och 12 fot.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        -48 gr måste va haspel om 4 delat, det har funnits ett -48 med trigger men det var 2 delat och 12 fot.
        ok, beställde nyss från holland 12-48g 10 fot,dom skrev spin i annonsen,såg ut att vara tvådelat hur som helst har jag både hängsaken och multi, SÅ nu blir det intressant utvärdera quadrant 12-48,,,,,och ironfeather 2 12-48g,,båda 10 fot, tyvärr är det istid här uppe men till våren så.

Kommentera

• spin i annonsen,såg ut att vara tvådelat
          Då kommer du få ett haspel 10 fot men om Quadrant är det 4 delat.

Kommentera

• Ursprungligen postat av wahle Visa inlägg
            tack för infon,,,kan säga som så här om quadrant 12-48, lätt spö, passar min kast stil,faktist bra med fyr delat man behöver ju bara dela det i mitten om man vill. dock långt bak hantag , kortat det+ viktat det bak för balans, öglorna däremot märkbart mjukare än på mina beast master, grövre korkhandtag hade passat mig lite bättre, sammantaget mycket för 1299 dkr. ps vad blev det totalt i svenska kronor för ironfeather 2 från holland, är det haspel eller spinnspö du köpte.
            mikke
            Det jag köpte från Holland var haspel ,det jag funderar på att köpa nu är spinn 4 delat quadrant 10 fot 8-32g

Kommentera

• spinn 4 delat quadrant 10 fot 8-32g

Väldigt mycket spö för pengarna.

Jag tycker -32 gr är lite rappare i aktionen om jag jämför med -54 gr

Kommentera

• Då var Fenwick quadranten beställd de här handlande tar aldrig slut

Kommentera

• de här handlande tar aldrig slut
                  Nu är det bara en dyr rulle plus lina och en bunke drag för din del, sen kan du börja leta ett nytt spö som för med sig ytterligare en rulle med lina och så vidare så länge du lever ..

Kommentera

• uppdaterar lite uppgifter om ironfeather 2 spinning 12-48g tvådelat haspel säljes i holland, spöet är byggt på deras flugspöklinga, metoden heter cofi 57, ringar ss 304 titanium, levereras med svart cordura rör,,,,detta kan vara en restupplaga av tidigare spön. tillverkades i USA fram till 2000 senare taiwan.
                    Senast ändrad av wahle; 2013-12-15, 08:57. Anledning: komplettering

Kommentera

• Väntar på att mitt 4 delade quadrant 10 fot 8-32g ska komma med posten, kommer det i tub? beställde från happyangler som kör ett oförskämt lågt pris på detta just nu.. men är orolig att det inte kommer att komma i tub, snälla svara mig om ni vet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 788 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13