Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Priserna har jag fått direkt från Abu. Jag kan mejla dig dem om du vill så kan du visa din handlare.. Med mina rabatter gav jag 2100kr.
    De länkarna du visar är ju för ironfeather 2 och gäller för 2011. Mina priser är för 2012 och butikerna har nog inte uppdaterat dem än..
    Kanske upptäckte Abu hur mycket det skilde i pris mot Danmark?

Kommentera

Danmark ligger på samma priser som du har, därför jag handlar där, har alltid varit mycket dyrare i Sverige.... Som du Säger är det nog en bidragande orsak till pris-sänkningen, jag vet att butiker i Skåne åker över på Danska sport-fiske mässor och handlar, vet inte om detta även gäller butiker i övriga Sverige? Skall bli kul att se uppdateringarna på priserna som kommer nu 2012 .... Om det blir den pris-sänkningen på Fenwick undrar jag var dom andra märkena hamnar i pris

Kommentera

Jag bara plockade 2 Fenwick på en dansk sida här, jag brukar få betala mindre en dessa priser, om du lägger på ca: 20% för växelkursen hamnar du ungefär på dina priser....

Kommentera

Abu märkte väl att vi köpte spöna i danmark istället så de var väl tvungna att sänka lite.

Kommentera

Bara trevliga nyheter, nu får vi se vad våra butiker gör,

Kommentera

Var ju med E och testade quadrantspöt ( 8-32gr 10 fot ) ihop med en vässad 25`a och det är ju ett ruskigt klipp i den klingan + att den håller klassningen. Skulle förvåna mig om inte spöt blir en hit för HÖ fisket. Förstår varför du samlat på dig ett par stycken Manson. Hade jag bott vid kusten hade jag gjort detsamma

Kommentera

Jag gjorde en liten miss när jag köpte det som är upp till 32gr skulle ha det till borre-fiske men kasten blir för långa i Malmö kanal så jag får ha även det till Öring och byta mitt Technium M till Borre, skall bli spännande att inviga min Mörrum på Shimanot och se hur det går.... Vill prova någon annan rulle en Amb på Fenwick spöna nu när Öringen blir lovlig här, kan väl fråga er om en Shimano Curado 201 eller 301 kan va ett alternativ för 30 gr drag??? Har just nu Record 51 och en 4500 Pro Rocket till det men dom ger inte 100% vad spöet klarar..... Har en Revo stx också men den vågar jag inte sätta på dom spöna, har provat och med Revo S och den rullen mådde inte riktigt bra av det

Kommentera

Borre-fiske ==== kort spö, gärna 6 fot långt och inget annat.

Måste erkänna att Jag känner mig lite utanför , med tanke på att jag har inget momentum eller quadranten!
                  Men jag är nöjd med det jag har och detta glädjer mig, fast och andra sidan, jag vet hur det känns att vara mkt nöjd med inköpet! Så jag förstår engqvist mkt väl.

Nu var det ett tag jag fiskade med en pro rocket och minnen kan vara lite diffusa, så jag vet inte Mansson, om du som redan kan dina amba så bra ska "sadla om" till shimano. I vilket fall, ska du kasta beten från 15 gram till 50 gram, kör på en curado 201 och om det är från 30 gram upp till vad du vill, då heter det 301.
                  Vill man använda curadon vid kusten, det vore bra om att investera i lite bättre spollagren, gärna ABEC 7, kostar inte så mkt iaf.

Häls /T

Kommentera

Då kör jag på 301, vill ha lite mer lina en vad Mörrum tar, och 6500 rullarna är för stora till 27 gr kust-wobbler, behöver en rulle som tar riktigt med lina också, först kastar man ca:100m och efter det vill Öringen ha sin del när den far runt, har inte heller hittat någon lina som passar perfekt på 51an....

Dom säljer ut curado för lite över 1000kr i Köpenhamn, jag tänkte ge mig själv den och ett Hardy spö i julklapp Obs 2010 års modell på rullen, är det negativt eller??

Kommentera

Om jag vänder på frågan , då skulle jag säga så här: 201 lättspinn och HÖ rulle och 301 Jerk och Gäddrulle,
                      dessutom jag spolar 110 meters .25 flätlina på min 201E7 och fiskar gädda med beten upp till 70 gram. Om du har möjlighet att jämföra dessa två vid vattnet , då förstår du vad jag menar. Vänta nu, du fiskar med nylonlina och jag har ingen erfarenhet av nylonlina på dessa rullar, tyvärr.

Jag har rullar som kastar långt , jag menar riktigt långt, men jag har alltid otur med mig, för att oavsett hur långt jag kastar, fiskarna hugger jäkligt nära kusten ändå och oftast på grunt vatten.

Curado 301DSV och Curado 301E är samma rulle, det finns några små skillnader som inte gör så mkt, man skulle säga så här att shimano har målat rullen grönt. Jag har en av varje så jag vet.

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      279 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist