amb 5601 JB? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

amb 5601 JB?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• amb 5601 JB?

Hej, jag har tänkt börja med jerkfiske till våren, och jag har tittat på en rulle Amb JB är det kvalité.
    Och om det är det så tror jag att jag har hittat en icke begagnad rulle på en affär (hemligt vilken) för 998;-
    Vilket jag tror är billigt för den, den var på rea halva Prajset liksom

Så jag skulle vela veta mer om denna rulle, och så har jag kollat på ett savagear 6´6 150grams jerkspö.
    Tror ni att dom passar ihop?

Mvh Henry/Flumm

Slå till direkt, bra pris på en bra rulle. Lite fult av dig att hålla det hemligt vilken butik det är däremot...

EDIT: Extra fult att be om hjälp på ett forum och vägra hjälpa andra med att hitta bra priser.
    Senast ändrad av Lozz; 2011-11-23, 14:29.

Kommentera

haha , asså det var deras sista så ni får nog söka efter en egen butik kan säga att det var en inter sport i finland o,0 Men det v ar deras sista som sagt, och nu undrar jag om spöet jag prata om är bra en savagear 150 grams 6´6 lång, och om den passar till rullen..
      Mvh Henry/flumm

Kommentera

JB:n är riktigt bra och ett fynd redan för 1500:- om du frågar mig!

Gällande spöet är det väl rätt stor skillnad på olika SG-modeller. Jag hade ett Pro Jerkbait som jag inte kom riktigt överens med och som sedan knäcktes när jag fiskade torsk med det... Däremot hör man mycket gott om Woody-modellerna.

Rullen passar i stort sett till vilket jerkspö som helst, så när det gäller spöval ska du mer tänka på hur tunga beten du kör med och vilket spö som känns skönast att hålla i. Själv kör jag numer ett BFT Bandit 6,6 fot, vilket jag varmt kan rekommendera.

Kommentera

Så ni tycker att jag skall köpa rullen, och att jag skall känna på spöt jag var och kände på båda idag men olika affärer så man kan liksom inte känna dom tsm, men spöt kändes bra och rullen den kostade bara 998;- Vilket var najs vilka beten tycker ni funkar bra i halv grumligt 1.5-2 m djupt vatten?

Kommentera

Ja köp rullen! Ang spöt så tycker jag du ska undvika SG spön helt och hållet! BFT håller hög kvalité tycker jag. Kör själv med ett BFT Stiff 6fot -150gram och kostar ca 900kr.. Väldigt bra spö för de pengarna!

Kommentera

Men det är mitt första set så jag tror inte spöet spelar så stor roll?
              Vilka drag är bra drag att börja med och vilka färger? halv grumligt vatten där jag bor, och det är mellan 1.5-2 meter djup
              Mvh henry/flumm

Kommentera

Om du ska lyssna på snusdennis så kan du få köpa ett bft stiff av mig för 400:-
                Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Rullen är klockren till ett kanonpris så det är bara att köpa!

Ang Spöt:
                  Eftersom du är nybörjare (och kanske ung?) på Jerkbait då tycker jag du skall köpa ett spö i ett känt märke för inte alldeles för mycket pengar. Ser att du får råd "till höger & vänster" här i tråden men eftersom det är högst personligt hur man upplever ett spö så skall du ta alla råd med en nypa salt... Vissa här på forumet får sig själv att framstå som värsta "jerkbait-maestro" när de egentligen inte är gamla nog för att ha den erfarenhet som krävs för ett korrekt / trovärdigt råd! (ingen nämnd, ingen glömd)

Min åsikt om några av spöna i tråden:
                  Buster Stiff, polaren köpte ett sådant i sommar och innan sommaren var slut så hade rullfästet lossnat från klingan..
                  Pro Jerkbait, fick mycket bra i test i Fiske Feber som är Sveriges bästa och mest trovärdiga fisketidning!

/ Henke
                  Senast ändrad av HenkeW; 2011-11-23, 22:31.

Kommentera

Tack, henkeW ditt svar var verkligen utförligt, och oja jag har fått massor med svar lite varstans och är helt förvirrad
                    Men jag skall nog köpa rullen sedan skall jag fara till luleå och köpa ett spö, men är 6´6 150g bra spö? vikt och längd.
                    Och ja jag är ung fyller 15 i december..
                    Mvh henry!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S