Ang c-vikterna så har jag läst i guider att man ej ska röra dom alls i början när man är ny?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
amb 5601 JB?
Collapse
X
-
-
Funkar perfekt till vanligt spinnfiske med wobbler o tailar. Finns så många tyckare om allt möjligt på denna sida, men denna rulle funkar hur bra som helst till dina ändamål utan UT trim o pimp hit o dit.Ursprungligen postat av karlsson_456 Visa inläggOkej, har tänkt ligga mellan 40-110 gram. Hur pass bra lämpar den sej i orginalutförande utan bronsbussningarna? Har aldrig mekat med multirullar, ska köpa min första nån gång innan vårfisket börjar å jag funderar på JBn.
Funkar alldeles utmärkt till Jerkbait fiske också utan massa uppgraderingar.
En komplett rulle i mina ögon
K.I.S.S
Har lärt mig den dyra vägen.....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grilja Visa inläggFunkar perfekt till vanligt spinnfiske med wobbler o tailar. Finns så många tyckare om allt möjligt på denna sida, men denna rulle funkar hur bra som helst till dina ändamål utan UT trim o pimp hit o dit.
Funkar alldeles utmärkt till Jerkbait fiske också utan massa uppgraderingar.
En komplett rulle i mina ögon
K.I.S.S
Har lärt mig den dyra vägen.....
Keep It Stupid Simple!
Gillar det men tror du att en uppgradering inte skulle kunna tjäna sig själv tillbaka i livslängd?
Tänkte köpa mig en JB och låta den uppgradera med detsamma.
Kastar inte tyngre beten än 100 gr. så kanske inte behövs?!
Kommentera
-
Såg det! Fick bli en julklapp från tomten till mig.Ursprungligen postat av Snickare Bob Visa inläggkanonpris och fraktfritt!!
Kommentera
-
ska fundera på saken. känns så klart dumt att fixa något som inte är trasigt.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag brukar säga att kör med original, uppgradera kan man överväga den dagen något mot förmodan går sönder, tycker det känns fel att först köpa en ny rulle och sedan byta ut stora delar av den, då kan man lika bra köpa en begagnad billigt och fixa till den.
Kommentera
-
Jag trimmade min JB ganska omgående när jag köpte min. Polaren gjorde det inte. Jag har haft mer strul m,m än han, men det beror nog bara på skit bakom spakarnaUrsprungligen postat av Snickare Bob Visa inläggKeep It Stupid Simple!
Gillar det men tror du att en uppgradering inte skulle kunna tjäna sig själv tillbaka i livslängd?
Tänkte köpa mig en JB och låta den uppgradera med detsamma.
Kastar inte tyngre beten än 100 gr. så kanske inte behövs?!
Men jag kommer inte trimma nästa rulle, för jag tycker det är onödigt mot det fiske jag bedriver
KISS regeln är en mycket bra regel, men jag måste påminna mig själv om den hela tiden
Kommentera
-
Gillar KISS regeln när det gäller det mesta. Jag har varit inne på flera olika rullar - både vanliga och lågprofilare - men just nu lutar det åt en JB. Känns enklare och mer robust gämfört med lågprofilare i samma prisklass. Börjar med att köra orginal utförandet sen får jag se vart de leder.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 299 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 827 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 147 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 001 svar
150 143 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Stefanr72
2025-10-05, 21:17
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
201 124 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|
, det är dom som gör jobbet för att undvika skatbo m.m. mek.bromsen sätter bara spolen och bussningarna i kläm och sliter på prylarna.....
Kommentera