Fladen wobblers, nåt att lägga pengar på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladen wobblers, nåt att lägga pengar på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fladen wobblers, nåt att lägga pengar på?

Titt som tätt så dyker det upp wobblers från Fladen på Tradera. Tänkte bara höra om nån vill dela med sig av erfarenheter från Fladen wobblers. Är det nåt att lägga pengar på? Hur är dom vad gäller gång, hållbarhet, krokar och generell kvalité? Kan man göra fynd eller gör man klokast i att använda sina begränsade ekonomiska resurser på färre, dyrare drag från välrenommerade tillverkare?
    All you need is Lubb.

Finns inget som slår en conrad wobbler på våren mars-april. Själv använder jag fladens 11cm wobbler endast. Kvalitén är inte så hög men några säsonger lär den då hålla.. De större varianterna spricker vid kroköglorna. Båda är dock väldigt effektiva för vårgäddorna..

Kommentera

Jag köpte några conrad för ett par år sedan. De fångade fisk men efter en stunds kastande var nästan all färg borta, så det är nog de dyraste drag jag köpt. Vet inte om de bättrat på färgen sedan dess...

Kommentera

Conrad wobblers fiskar bra.
        Jag skulle villa påstå att de är relativt prisvärda om du köper dem på tradera.
        Har fångat många gäddor på Conrad Salmon 16cm.
        I näst kast så .....

Kommentera

Fladen Conrad är en utseendemässig kopia av Bomber B16 (tror det är 16) Skiljer dock en del i gången mellan dom båda. Man kan få en Conrad som har fin gång och fiskar bra men har också sett dom som åker efter som en pinne i vattnet...
          [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Jag lägger nog hellre mina pengar på en bomber wobbler 16 eller 17 som håller i evigheter. Men jag har några små conrad typ 3-4cm som funkar bra för abborre.

Kommentera

Alla köpwobblers lackar jag minst 2gg, oavsett märke och har aldrig fått punktering eller kroköglor som lossnat och färgen sitter i evigheter.
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Fladens Pike Beast är riktigt bra wobblers för pengarna. Fungerar like bra som Swim Whizz som dem är kopior på, dock känns det när man håller i dem att det inte är samma kvalitetskänsla som Swim Whizz, men fisken verkar inte bry sig om det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
                  Jag lägger nog hellre mina pengar på en bomber wobbler 16 eller 17 som håller i evigheter. Men jag har några små conrad typ 3-4cm som funkar bra för abborre.
                  Jag håller inte med där. Jag har använt en del Conrad Salmon genom åren och de har aldrig haft några problem kvalitetsmässigt, förutom att de blivit lite repiga efter att man fått en del gäddor på dem, men vilken wobbler blir inte det? Jag äger däremot en enda äkta Bomber och den blev punkterad och tog in vatten efter första gäddan, som bara var på något kilo eller så.
                  Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Fladen Conrad är rätt okey wobbler, sett till det pris jag betalat för dom. Har kört med dom som är kopior på Bomber 14, 15 och 16.
                    http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 958 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist