Nanofil=Instabil!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nanofil=Instabil!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
    Är den känslig för minus grader eller har allt detta skett i plus grader ??
    Du ska få svar om dom närmaste dagarna då jag ska ut och pimpelfiska och testa nanolinan ska bli riktigt intressant.
    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Instämmer helt med Magnus, lita på sin utrustning är fan viktigt asså! Har dock bara testat den i kallare klimat +2 till lite under nollan, utrustningen är det inget fel på. Jag har även testat linan på en speedmaster karplinga och shimano baitrunner, samma problem.
      Senast ändrad av snubben94; 2012-01-08, 15:03.

Kommentera

Fiskat med min nanofil vid två tillfälle nu. Har fastnat totalt 3 ggr. Varje gång har jag ryck så en bit med tång följde med, då jag det fastnat rejält. Har inte klippt av en bit av lina efter varje tillfälle som man skulle har gjort, men jag har klarat mig från linbrott än så länge. *ta i trä*
        Kanske tidiga exemplar av produkten har ojämnt kvalitet?

Kommentera

Kan det inte handla om ett måndagsex då?

Det är ju helt värdelöst om man inte litar på det man använder. Fisket förvandlas ju då till något som ändå känns helt hopplöst.

Hoppas du kommer fram till något (kanske vid nästa inköp)???
          sigpic

Kommentera

Ha ha ha, ja nu har du fått lära dig att aldrig lita på en sanning.., framförallt inte när det är 99.9% reklam sanningen kommer ifrån..., vi/Mickmek Fiske har testat massvis med linor å inte en enda flät eller spunnen lina har hållit för det som utlovats från tillverkaren, därför säljer vi heller inte namngivna/märkeslinor av den sorten utan enbart de vi testat fram som de vi funnit vara de bästa..
            Med det säger vi inte att dom passar alla eller ens att dom är bättre än nåt annat, utan bara att dom styrkemässigt å utseendmässigt (coating m.m) ger ett bästa intryck/resultat i de tester vi gjort..
            Vi vet nu vad vi kan förvänta oss av linan, nåt som annars ger den här typen av överrraskning.., nu har vi åtminstone minskat riskerna betydligt för att råka ut för oförklarliga linbrott..

Ursprungligen postat av snubben94 Visa inlägg
            Jag har nu använt den nya linan nanofil i diametern 0.193 på ungefär 10 fiskepass. Linan både kastar bra och är behaglig veva hem .Men Redan första gången jag fastnade i botten och börjar rycka går linan plötsligt av, det är inte ovanligt att flätlina går av lätt när man fastnar i botten (då den är känslig mot sten å dylikt) men min sprillans nya nanofil gick av ungefär 1m från toppöglan " Aja, bara otur" tänker jag och glömmer fort problemet. Men vid flera senare tillfällen går linan av oförklarligt och oftast på helt random ställen!? Jag har även märkt att linan väldigt lätt blir tvinnad. Jag vet inte vad andra som testat den tycker, men min uppfattning är att den är väldigt instabil.

Det är faktiskt inte värt att tappa sin drömmfisk pågrund av att man har keff lina!
            Senast ändrad av uppköparn; 2012-01-09, 13:09.

Kommentera

Men kära Uppköparen sluta med er "smyg reklam" för er sunkiga butik med överprisade "NoName" linor m.m m.m
              Har ni inget vettigt att tillföra en diskution så var tysta.
              Ni gör ju inget annat än tjatar om era "tester" hit och dit.
              Kan oxå göra ett "test" som visar att er lina inte håller för mer än 1kg där ni säger att den skall hålla för betydligt mycket mer.

Kommer alltid finnas folk som inte är nöjda med en viss produkt men tittar man i Nanofil tråden så verkar en rätt klar majoritet vara nöjda med linan.
              Men så länge som man gillar er "sanning" och inte motsätter sig den så är det väl inget konstigt med det antar jag.

Förväntar mig visserligen ett påhopp ala dagis nivå från Mickmek nu men det får man väl ta för det bevisar ju bara vilken "seriös" butik dom driver

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
                Men kära Uppköparen sluta med er "smyg reklam" för er sunkiga butik med överprisade "NoName" linor m.m m.m
                Kan oxå göra ett "test" som visar att er lina inte håller för mer än 1kg där ni säger att den skall hålla för betydligt mycket mer.

Kommer alltid finnas folk som inte är nöjda med en viss produkt men tittar man i Nanofil tråden så verkar en rätt klar majoritet vara nöjda med linan.
                Men så länge som man gillar er "sanning" och inte motsätter sig den så är det väl inget konstigt med det antar jag.

Förväntar mig visserligen ett påhopp ala dagis nivå från Mickmek nu men det får man väl ta för det bevisar ju bara vilken "seriös" butik dom driver
                Instämmer!
                Kommer förmodligen aldrig att handla därifrån och ENDA orsaken är den genomskinliga och irriterande smygreklam som körs här. Det är inte positivt att försöka promota sig i tid och otid när det görs på fel sätt, det ger bakslag och motsatt effekt. Tänk på det, det är ett tips i all välmening.
                Gammal flugnörd i exil i sydsverige..

Kommentera

Ja kjesaren var ju åxå nöjd med sina nya kläder.., å ser vi till den här linan så är det mest här å i USA som den får bra kritik.., iofs inte ett dugg konstigt eftersom allt som kommer från USA verkar tas emot helt okritiskt..
                  Vad gäller våra sk noname linor är de linor vi testat från flera av världens största tillverkare av linor, vi har bara valt bort mellanhänder som fördyrar å undviker tramset kring vilka märken som är bäst, vi litar helt enkelt mer på kunniga fiskare än reklam..

Nä vi smyger inte ett dugg, till skillnad från flera andra här inne så skriver vi ut vårt namn, å låtsas inte vara nån sportfiskare istället för den företrädare för märken eller butik dom i själva verket är...
                  Nä jag tänker inte hoppa på dig, du verker inte vilja före en seriös dialog ö.h.t utan enbart göra reklam för en ny lina som andra tycker är skit.., enligt mig bara en nedgraderad version av den utmärkta Fireline..

Jakobj m.fl, vi tackar för att ni undviker oss, för det är just märkesfanatiker som vi vill undvika, d.v.s de som ser till att marknande blir smal å några få märken kan driva upp priserna till löjliga nivåer.
                  Ni bevisar själva hur känsligt det är att dissa kända märken, då många inte tål att höra sanningen.., tack o lov så finns det massvis med seriösa fritidsfiskare som tänker som vi/Mickmek Fiske, så vi har en stadigt stigande kundkrets vi för en bra dialog med.., d.v.s en kundkrets som heller fiskar än flashar på stranden med nya svindyra prylar som inte håller vad som utlovats av tillverkaren..

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg

Kommentera

Ursprungligen postat av uppköparn Visa inlägg
                    Ja kjesaren var ju åxå nöjd med sina nya kläder.., å ser vi till den här linan så är det mest här å i USA som den får bra kritik.., iofs inte ett dugg konstigt eftersom allt som kommer från USA verkar tas emot helt okritiskt..
                    Vad gäller våra sk noname linor är de linor vi testat från flera av världens största tillverkare av linor, vi har bara valt bort mellanhänder som fördyrar å undviker tramset kring vilka märken som är bäst, vi litar helt enkelt mer på kunniga fiskare än reklam..

Nä vi smyger inte ett dugg, till skillnad från flera andra här inne så skriver vi ut vårt namn, å låtsas inte vara nån sportfiskare istället för den företrädare för märken eller butik dom i själva verket är...
                    Nä jag tänker inte hoppa på dig, du verker inte vilja före en seriös dialog ö.h.t utan enbart göra reklam för en ny lina som andra tycker är skit.., enligt mig bara en nedgraderad version av den utmärkta Fireline..

Jakobj m.fl, vi tackar för att ni undviker oss, för det är just märkesfanatiker som vi vill undvika, d.v.s de som ser till att marknande blir smal å några få märken kan driva upp priserna till löjliga nivåer.
                    Ni bevisar själva hur känsligt det är att dissa kända märken, då många inte tål att höra sanningen.., tack o lov så finns det massvis med seriösa fritidsfiskare som tänker som vi/Mickmek Fiske, så vi har en stadigt stigande kundkrets vi för en bra dialog med.., d.v.s en kundkrets som heller fiskar än flashar på stranden med nya svindyra prylar som inte håller vad som utlovats av tillverkaren..
                    Alltså vad är du för jävla företagare egentligen? Här får du tips i all välmening, du står för ditt namn och driver ett företag och är genomotrevlig och tar åt dig kritik på samma sätt som en snorunge som inte tål att bli emotsagd. Hur tror du man kan driva ett företag genom att bete sig på det viset? A och O i sånt här är att vara lyhörd, öppen för förslag och kritik och framförallt trevlig och diplomatisk i alla lägen.

"Ni bevisar själva hur känsligt det är att dissa kända märken, då många inte tål att höra sanningen.., tack o lov så finns det massvis med seriösa fritidsfiskare som tänker som vi/Mickmek Fiske, så vi har en stadigt stigande kundkrets vi för en bra dialog med.., d.v.s en kundkrets som heller fiskar än flashar på stranden med nya svindyra prylar som inte håller vad som utlovats av tillverkaren.. "

Ovanstående.. Hur fan tänker du? Varför försöker du förolämpa mig med flera? Tror du att du tjänar på att ha den attityden i ett serviceyrke som fiskeredskapsbranschen är?
                    Gammal flugnörd i exil i sydsverige..

Kommentera

Ursprungligen postat av uppköparn Visa inlägg
                      Så du menar att ni väljer bort en massa mellanhänder men ÄNDÅ säljer till ett pris som är högre än de märkeslinor som finns idag.
                      Vad du då säger är att ni antingen tar åt helvete för högt pris eller att ni är värdelösa på att förhandla.

Om man inte gör smygreklam så gör man som alla andra seriösa handlare gör på denna sida. Man betalar för en reklamplats och sedan så använder man delen "Annonsörer informerar"
                      Och att försöka föra en seriös dialog med er har ni gång på gång visat vara omöjligt eftersom ni inte kan/vill/vågar acceptera att folk är av en annan åsikt än er och att det kanske är så att dom har rätt när det kommer till vissa saker.
                      Sedan så är jag inte ute efter att göra reklam till skillnad från dig eftersom jag inte har något intresse av att saluföra en produkt till skillnad från dig.

Återigen är du inne på något som det är en riktig sektvarning på "VÅR SANNING ÄR DEN ENDA SANNA!!"
                      Man kanske inte skall klaga på andra när ni verkar vara lite stora märkesfanatiker fast åt motsatt håll, dvs. allt som bär ett känt märke är rena skiten. Att kalla alla som inte gillar er och era produkter för "märkesfanatiker" är ju knappast rätt sätt att gå om man vill bygga ett varumärke.

Sedan så är det så att när ett varumärke eller företag varit med länge så finns det en orsak till detta och i de flesta fall stavas det KVALITET.
                      Att dom sedan kan ta ut ett högre pris skiljer sig inte mot några andra brancher.

Men snart känns det som att det är bättre att starta en Mickmek tråd för varenda tråd ni är inne och skriver i går OT pga eran smygreklam och allmänt klagande på allt vad varumärken heter. Och där kan ni gnälla istället för att förpesta ett annars fint forum.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 882 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04