Nanofil=Instabil!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nanofil=Instabil!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Här hettar det till
    Om man satte ihop er alla tre skulle man få en ganska rolig kombo.
    Uppköparn: Jag tror som jakobj säger att det är viktigare att vara lyhörd och sympatisk när det gäller fiskeredskapsbranchen.
    Jakobj: Uppköparn kanske nöjer sig med de kunderna han får... (?)
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
      Här hettar det till
      Om man satte ihop er alla tre skulle man få en ganska rolig kombo.
      Uppköparn: Jag tror som jakobj säger att det är viktigare att vara lyhörd och sympatisk när det gäller fiskeredskapsbranchen.
      Jakobj: Uppköparn kanske nöjer sig med de kunderna han får... (?)
      Ja han nöjer sig uppenbarligen med de kunder han har för han gör ju sitt bästa för att inte få fler verkar det som...
      Gammal flugnörd i exil i sydsverige..

Kommentera

Hej

Jag köpte en nanolina från staterna och hade samma problem med linbrott. F
        Synd, för jag tycker att den var skön och kasta med. Skall prova igen till våren.
        Mike

Kommentera

Det är ju verkligen helt fel forum att köra med "jag vet bäst stilen". Det har jag själv fått erfara när jag var ung och arrogant. Deras tester kanske i all ära är helt korrekta men han vinner inga sympatier med den inställningen.
          Uppköparn: Jag vill inte hoppa på dig eftersom jag aldrig stött på dig här inne förut men jag instämmer med de tidigare av det jag läst. Att ta lärdom av kritik leder en till framgång. Se kritiken som något bra.
          sigpic

Kommentera

Det är ju verkligen helt fel forum att köra med "jag vet bäst stilen". Det har jag själv fått erfara när jag var ung och arrogant. Deras tester kanske i all ära är helt korrekta men han vinner inga sympatier med den inställningen.
            Uppköparn: Jag vill inte hoppa på dig eftersom jag aldrig stött på dig här inne förut men jag instämmer med de tidigare av det jag läst. Att ta lärdom av kritik leder en till framgång. Se kritiken som något bra.
            sigpic

Kommentera

Uppköparen har gjort sitt på sportfiske-marknaden för länge sedan,

Mitt råd till dom är att byta namn och hemsida ev. produkter och försöka igen,,,

Förhoppningsvis känner ingen igen dom, sedan kanske gå ut med linor och annat riktigt billigt så folk köper bara för att testa utan att förlora så mycket.... är produkterna sedan bra sprider det ofta sig automatiskt och försäljningen är igång.... Måste dock lägga en del pengar på reklam, en ganska enkel regel vid försäljning är ju att syns man inte så finns man inte, det gäller all verksamhet men framför allt på internet.

Att ha en hemsida och inte göra reklam för den är som att sätta upp en liten lapp på ett träd mitt inne i skogen i norra Norrland och hoppas att någon går förbi och ser den....

Håller med dom som skrev här att det varit bättre att betala för en annons på forumet en att skriva en massa skit som irriterar folk, tyvärr är nog den möjligheten redan förstörd på grund av ägarnas uppförande...

Även dessa kommentarer blir väl underkända av uppköparen, räknar inte med något annat, vissa är helt enkelt inte skapta för jobbet som företagare och det kan man inte göra något åt......

Kommentera

Frågar igen till er som haft linbrott med Nanofil linan; Klämmer ni åt linan mot spöt när ni ska kastar? Eller bara använder fingret som "hävstång"? För en kompis hade samma problem med att hans olika flätlinor snappa av just pga han klämde linan mellan pekfinger och spö vid utkast, vilket kan bli en del nötning på linan. Problemet försvänn när han höll linan en bit ifrån spöt vid utkasten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebwantsfish Visa inlägg
                  linan är ju för finess fiske där man använder 7fotare med max 10g kastvikt o 1500-2000 hasplar

så när du rycker o drar så är spöt långt och absorberar mycket

plus att du har en klen rulle som absorberar (svajar from och tillbax) så att linan inte brister.
                  Nanofil är inte bara för finessfiske, den är för allt lättare haspelfiske!

Kan hålla med Snubben till viss del, den är inte en stark lina, men jag har dålig erfarenhet av flätlina på haspelrulle och med Nanofil har jag inte haft något trassel så därför gillar jag den. Tycker också om hur den känns, styv (vilket jag gillar på haspelrullar) men ändå inget minne om man sträcker ut den.

En bra lina för lättare fiske med typ wobbler och sånt, men om man ska jigga/bottenmeta och fiska nära botten så är det nog ingen höjdare eftersom man fastnar ofta och förlorar beten/tackel.

Kommentera

Nu när ni testat ett tag, vad tror ni om att ha den på mindre multirullar???, jag tänker mest på en Mörrum 1600 som är väldigt lättdriven och med betesvikter runt 10gr, var först väldigt positiv till linan men efter att ha läst här börjar jag tveka......

Kommentera

Tror inte det är något problem, Har ju fingret mot korken!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 858 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04