Fråga angånde I-Fish The Vicar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga angånde I-Fish The Vicar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga angånde I-Fish The Vicar!

Shennare, Som rubriken lyder så är jag lite fundersam över detta bete ( http://www.beten.nu/se/art/i-fish-the-vicar.php ) . Jag såg det när jag var inne på fiskecenter i Jkp och klämde lite, då antog jag det att det var ett renodlat litet jerkbete.

Men nu när jag vandrade in på kära internet för att kolla om jag kunde hitta det till ett sjyst pris så stod det att det var ett bete framtaget för vanlig inspinning och trollingfiske.

Min fråga lyder då efter all onödig information, är det någon som har erfarenhet av betet och vet om det är sjyst att "jerka" hem och hur det i så fall går?

Tacksam för svar

Det går utmärkt att jerka hem det .Påminner mer om Salmo fatso alltså inget bete som sticker ut åt sidorna .
    Passar utmärkt till tidigt vår fiske .
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Att kalla de där korta och höga betena för jerkbaits kan jag tycka är lite missvisande. Betet går ju som bäst om man spinner hem det och är utomordentliga sommarbeten då man vill ha lite fart och vift på betet.

Börjar du rycka hem betet glider det inte utan vänder bara.

Är du ute efter ett glidande bete så får du kika på något annat, men förmodligen fångar de du nämner lika många fiskar som alla andra beten =)

Kommentera

Shenna! Tackar för svar "Glidarbeten" har jag tillräckligt av, tänkte lägga till något nytt till arsenalen Har beställt ett nu så ska bli spännande att testa när isen släpper!Kommer bli jobbigt att packa upp nya grejer och kolla ut o se snö

Kommentera

Körde en hel del med Vicar i höstas och jag tycker det är ett superbete. Största gäddan jag tagit på detta bete 8,7 kg. Bästa fångstgivande färg har för mig varit Natural Perch. Skitfiske !

Kommentera

Vicar är inget jerkbete av rang. Det är framtaget för att vara ett spinnbete i första hand. Men om man jerkar det väldigt lätt med vevtag i mellan så lägger det sig på sidan i vattnet. Namnet fick det betet av Per Hyenstrand som kom med förslaget då han fick vara med och testa tidiga ex. Tyvärr har betet inte kommit ut till allas kännedom, men flera med mig som tagit sig tid och testat, har funnit ett nytt favorit bete, då de ruttnat på att jerka sig trötta. Från början är betet en misslyckad prototyp på en tailvariant. Men jag ändrade uppfattning från misslyckad till väldigt lyckad då jag på första kastet drog en 119cm gädda. Låter som en skröna men den gode Gös Jonas som var med kan intyga. Efter det kallades betet för "lillfan". Vill ni ha ett bete som är mångsidigt, kaxigt högljud och drar fisk där andra inte gör det. Prova en Vicar jag lovar att ni blir nöjda!. Oj ny får jag skäll på grund av reklam, men se det snarare som dagens bästa fångsttips :-)

Kommentera

Jag kan också plussa The Vicar. Det har dragit fisk när allt den vanliga arsenalen har varit otillräcklig. Spinner hem det och pausar. Bra bete, ess i rockärmen.
              Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Lillfan är ett jävla effektivt bete! Buster hade nog ordnat det så det funnits ute på markanden tidigare om det inte varit för det är så fult Det är ett fult bete men ett jävligt bra bete. En perfekt munsbit för både den hugriga och mätta gäddan. Enkelt att fiska, det saknas liksom regler för hru man skall fiska det. Kör på bara.

Kommentera

Kan intyga att det fångar fisk och är extremt lättfiskat och kastar bra, jag tog min första 10:a på det förra våren Bara att spinna hem lite blandat, monotont, snabbt, sakta, lite knyckigt och med lite spinnstopp, beroende på gäddornas humör för dagen.

Kommentera

Ett trådlyft av rang, precis som betet!

Detta är nog mitt nya favoritbete!

Så de som känner att de är trötta på att jerka utan vill spinna och vila och knycka lite tycker jag kan testa detta!
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 171 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist