Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
    Skulle inte du vara påläst?!

Vissa tillsyningsmän skulle nog behöva en påbyggnadskurs.

Det fastsatta redskapet i exemplet är ett klockrent handredskap... Inte ens i närheten av någon marginal.

1993:787
    7 § Med fast redskap menas
    1. fiskebyggnad, och
    2. fiskeredskap med ledarm, om redskapet är fastsatt vid bottnen eller stranden och avses stå kvar i mer än två dygn i följd.
    Med rörligt redskap avses fiskeredskap som inte är fast redskap.
    Med handredskap avses spö, pilk och liknande rörliga redskap som är utrustade med lina och högst tio krokar.

Dumma och provocerande frågor kan ibland ge svar som är dumma och provocerande.
    Kan fiskelagen, men har tröttnat på dumma kommmentarer.
    Jag bara väntade på denna kommentaren också och mycket riktigt den kom som brev på posten. Kan man glädja en medmänniska så gör man det.
    Men det blev två liknade inlägg innnan någon "nappade".
    Tumlaren
    Senast ändrad av Tumlaren; 2009-01-25, 17:29.
    trolling är livet

Kommentera

Du står på dej bra Tumlaren lagar och förordningar är naturligtvis till för att efterlevas, ska tjänstemännen börja tolka detta lite som det passar blir det som i Ryssland, kallas korruption stå på dej lycka till
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Vad fan håller ni på med igentligen ,det är min enda fråga..
        Finns ju inte en chans att jag skulle ismeta med ett spö,testa 3-5 spön,mycket roligare !
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
          Vad fan håller ni på med igentligen ,det är min enda fråga..
          Finns ju inte en chans att jag skulle ismeta med ett spö,testa 3-5 spön,mycket roligare !
          Jag tycker det är mycket roligare att köra snabbare än 120km/h på motorväg men det är likaledes förbjudet...
          Jakten på dundergurkan

Kommentera

Problemet är nog inte så mycket viljan att efterleva regler, utan att de som är satta att kontrollera efterlydnaden inte har någon koll...

Det är när tjänstemännen hittar på egna lagar och regler som det blir riktigt otäckt... Herr Tumlaren har ju tydligen inte någon koll på de lagar och regler han påstår sig kunna, och herr Mikweb har gång på gång visat upp en smått fantastisk okunskap om de lagar som han påstår sig bemästra.

Blir lite som en otäck blandning av burma, ryssland och kina då...

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Du står på dej bra Tumlaren lagar och förordningar är naturligtvis till för att efterlevas, ska tjänstemännen börja tolka detta lite som det passar blir det som i Ryssland, kallas korruption stå på dej lycka till
            "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
              Problemet är nog inte så mycket viljan att efterleva regler, utan att de som är satta att kontrollera efterlydnaden inte har någon koll...

Det är när tjänstemännen hittar på egna lagar och regler som det blir riktigt otäckt... Herr Tumlaren har ju tydligen inte någon koll på de lagar och regler han påstår sig kunna, och herr Mikweb har gång på gång visat upp en smått fantastisk okunskap om de lagar som han påstår sig bemästra.

Blir lite som en otäck blandning av burma, ryssland och kina då...
              Vilken del av fiskelagen kan jag inte, vill du vara lite mera precis när du skriver och inte bara kasta skit på mej, så att jag kan försvara mej.
              Vem är det som har hittat på egna lagar och regler, vi bara följer de regler som är uppställda av tillsyningsmyndigheten i så fall får du anklaga dessa istället.
              Tumlaren
              trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
                Jag tycker det är mycket roligare att köra snabbare än 120km/h på motorväg men det är likaledes förbjudet...
                Hmmm..... Och?
                både du och jag vet att ingen av oss lyder den lagen vi kör lika förbannat för fort...

Så vad är det för fel på alla låsas poliser!!!!
                OK till tillsyn. men snälla det finns dem som kan hantera ett fiske på fler en ETT spö!!! utbilda och informera i hantering av våra älskade predatorer....
                Och jag håller fullständigt med jimmie....

Kommentera

Tycker det är sjukt att "sport" fiskare ska leta efter kryphål i lagen för att få fiska på det sättet som passar dem men när det ska pratas och diskutera om det fria fisket så är det väldigt tyst...

Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ursprungligen postat av Fisher King Visa inlägg
                    Hmmm..... Och?
                    både du och jag vet att ingen av oss lyder den lagen vi kör lika förbannat för fort...

Så vad är det för fel på alla låsas poliser!!!!
                    OK till tillsyn. men snälla det finns dem som kan hantera ett fiske på fler en ETT spö!!! utbilda och informera i hantering av våra älskade predatorer....
                    Och jag håller fullständigt med jimmie....
                    Man får göra vad man vill i Sverige, bara man tar sitt straff. Fiska med flera spön men gnäll då för i h-vette inte när folk som jobbar mer eller mindre ideellt kommer o kontrollerar och försöker se till att lagarna ska efterlevas.
                    Jakten på dundergurkan

Kommentera

sasse: du kan inte jämföra en lag som står klart och tydligt med en lag som är totalt förvirrande som alla tolkar olika , det står inte nånstans att det är bara ett spö , de dem andra försöker att er att förstå är att bara för man är en tillsyningsman så ska man leta efter fel och hitta på saker . det är som om en polis alltid anmäler men det vet både du och jag att det inte är sant , finns många poliser som släpper för dem förstår andra personer .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X