Borra hål med skruvdragare!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borra hål med skruvdragare!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Esox-Lucius68 Visa inlägg
    Hej
    Jag köpte en Heinola 205mm isborr ifjol vinter och en Milwauke skruvdragare med 18V batteri. Heinolaborren har en modell med färdigsvetsad hållare för 13mm chuck. Kan bara säga att jag verkligen inte ångrar detta köp. I år är isen ca 25 cm där jag vart och den borrar hur enkelt som helst minst 30 hål. Jag kör med 6 spön och kanske borrar upp till 10-12 hål på en dag så jag kommer aldrig att behöva fundera på om batteriet tar slut. De som har negativa kommentarer har aldrig provat!
    Jag gav 1100:- för borren på Orsa Sportfiske och skruvdragaren kostade mig 1500:- dvs 2600:- som hittat. Vikt 5,5kg!
    Nog argumenterat.
    Skulle jag få välja mellan en motordriven borr och Heinolaborren med skruvdragare så är valet lätt!
    Extremt miljövänligt är det ju också![ATTACH=CONFIG]75383[/ATTACH]
    Mycket bra inlägg! Mer sånt än folk som inte testat själva men ska vara negativa till det.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
      Mycket bra inlägg! Mer sånt än folk som inte testat själva men ska vara negativa till det.
      hmmm.....detta inlägg rimmar nog ganska dåligt med det inlägg du gör i en annan tråd...
      http://www.fiskesnack.com/forum/show...%A4lja-p%C3%A5

      där du gör ner odelade spön totalt fast du aldrig skulle köpa ett längre sånt och därmed troligen inte heller ägt något så du vet hur det är....
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        hmmm.....detta inlägg rimmar nog ganska dåligt med det inlägg du gör i en annan tråd...
        http://www.fiskesnack.com/forum/show...%A4lja-p%C3%A5

        där du gör ner odelade spön totalt fast du aldrig skulle köpa ett längre sånt och därmed troligen inte heller ägt något så du vet hur det är....
        Att man orkar leta upp...
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          hmmm.....detta inlägg rimmar nog ganska dåligt med det inlägg du gör i en annan tråd...
          http://www.fiskesnack.com/forum/show...%A4lja-p%C3%A5

          där du gör ner odelade spön totalt fast du aldrig skulle köpa ett längre sånt och därmed troligen inte heller ägt något så du vet hur det är....
          Haha, inte riktigt samma sak, vet inte hur du kan jämföra dessa två inlägg. Men förklara gärna hur du tänker

          Dessutom har jag ägt ett odelbart spö som inte finns i mina ägor längre av vissa anledningar. Äger fler 4-5 delade spön än 2 delade
          Senast ändrad av Serigös; 2015-01-07, 20:02.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
            Haha, inte riktigt samma sak, vet inte hur du kan jämföra dessa två inlägg. Men förklara gärna hur du tänker

            Dessutom har jag ägt ett odelbart spö som inte finns i mina ägor längre av vissa anledningar. Äger fler 4-5 delade spön än 2 delade
            nä kanske inte riktigt samma sak...nu handlade det ju om dig....
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              nä kanske inte riktigt samma sak...nu handlade det ju om dig....
              Kliar huvudet......what? Om det inte är samma sak som du även säger själv, varför handlar det om mig och i så fall förklara gärna, har jag trampat dig på tårna eller varför göra denna tråd om nåt som handlar om mig?

              Detta är ett forum och saker ska diskuteras, personer startar trådar med frågor och jag förklarar vad jag tycker och hur jag upplever det. Ger min åsikt om saken efter min erfarenhet och upplevelse för att ändå ge personen nåt svar samt låta forumet leva vidare, har du problem med det?

              Nu slapp jag göra det utan höll med någon som kom med bevis, men tydligen verkar det störa dig :P

              Kommentera


              • #17
                De blir nog och köpa en Makita DHP481 och en Heinola 205mm, kommer nog funka bra tror jag.

                Kommentera


                • #18
                  Click image for larger version

Name:	20160331_122436.jpg
Views:	1
Size:	1,07 MB
ID:	1781326

                  Denna kör jag med funkar hur bra som helst 20-30 hål på 1 batteri och jag har 2 batterier. Handtaget är clam conversion kit värt varenda spänn

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag har en Nova borr och en stark Hitachi och jag provborrade direkt när jag köpte den o jag har 2 batterier på 5. Jag borrade över 50 hål och då började batteriet blinka rött varna men jag kunnde trots det borra vidare ändå Jag e supernöjd..... Allra hellst när man har värk i axklarna

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
                      Jag har en Nova borr och en stark Hitachi och jag provborrade direkt när jag köpte den o jag har 2 batterier på 5. Jag borrade över 50 hål och då började batteriet blinka rött varna men jag kunnde trots det borra vidare ändå Jag e supernöjd..... Allra hellst när man har värk i axklarna
                      Har typ samma uppsättning och tyckte inte det funkade bra. En Mora Nova 160 med nya skär och Hitachin 18V orkade ändå inte riktigt med momentet. Det gick snabbare att borra för hand än att trixa och jucka med skruvdragaren. La den kvar hemma därefter.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                      0 svar
                      199 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sebbe T
                      av Sebbe T
                       
                      Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                      2 svar
                      178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      569 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      6 svar
                      242 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                      7 svar
                      424 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Låg_Profil  
                      Arbetar...
                      X