Borra hål med skruvdragare!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borra hål med skruvdragare!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Borra hål med skruvdragare!!

    är de nån som har provat och borra 200mm hål med skruvdragare, isåfall hur länge räckte ett battteri?

  • #2
    Tyvär finns det inget annat svar än att du får prova.
    Det beror på vad du har för maskin ny eller gammal och märke ,batteri kapasitet ,om det är nya eller gamla batterier så det finns inget enkelt svar.

    //Risto
    Lyssna på andra för du hinner inte göra alla andras misstag innan du dör.

    Kommentera


    • #3
      blir nog bara några få hål även med en stark maskin och nya batterier.....byggde en växel till min,en av de starkaste maskinerna på marknaden, och den klarar ett 20-25st 200mm hål i 25 cm is i bästa fall....i riktig kyla blir det färre....
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #4
        För bästa oddsen skulle jag välja en sprillans hilti att borra med men dom flesta saknar ju en sån skräpandes i garaget. Eller att gå och köpa en vanlig isborr istället

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av pontus. Visa inlägg
          För bästa oddsen skulle jag välja en sprillans hilti att borra med men dom flesta saknar ju en sån skräpandes i garaget. Eller att gå och köpa en vanlig isbort istället
          blir nog billigare att köpa en bensindriven eller nya ION-borren än en Hilti......
          Never let your memories be greater then your dreams...

          I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

          Kommentera


          • #6
            Okej 20-25st 200mm hål va ju riktigt bra, och en rejäl skruvdragare har man ju användning av hemma i garaget å

            Kommentera


            • #7
              Byggarn: Det var just det jag syftade på..

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Robba Visa inlägg
                Okej 20-25st 200mm hål va ju riktigt bra, och en rejäl skruvdragare har man ju användning av hemma i garaget å
                då får du bygga en växel....

                kolla den här tråden...http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=borrmaskin
                Senast ändrad av byggarn; 2015-01-04, 14:03.
                Never let your memories be greater then your dreams...

                I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                Kommentera


                • #9
                  Jag skulle skippa skruvdragarlösningen om jag vore du, för det första så kommer den inte orka tjock is, och är det tunn is är det ju inget jobb att handjaga i vilket fall som helst. Har du snabbfäste så att du enkelt kan sätta fast handveven är det väl alltid lönt att testa, men lägg inte alla ägg i samma korg. Sett många genom åren som tagit med sig sina nova borrar med skruvdragare och "fått skit". Tycker dom svär mer än dom som borrar för hand (sedan undrar jag ju hur man kan tycka sig behöva en skruvdragare på en nova, dom skär ju som smör i all typ av is...).

                  ION borren skulle jag hålla mig borta från eller i alla fall ordentligt läsa lite på dom amerikanska fiskeforumen, där är man väl inte helt nöjd med den, om vi säger så. Jag köpte den "nästan" förra året men ångrade mig efter lite efterforskning.

                  edit:
                  En växel låter fiffigt, men hur orkar den 40-70cm is?
                  Senast ändrad av hewzter; 2015-01-07, 14:31.

                  Kommentera


                  • #10
                    Hej
                    Jag köpte en Heinola 205mm isborr ifjol vinter och en Milwauke skruvdragare med 18V batteri. Heinolaborren har en modell med färdigsvetsad hållare för 13mm chuck. Kan bara säga att jag verkligen inte ångrar detta köp. I år är isen ca 25 cm där jag vart och den borrar hur enkelt som helst minst 30 hål. Jag kör med 6 spön och kanske borrar upp till 10-12 hål på en dag så jag kommer aldrig att behöva fundera på om batteriet tar slut. De som har negativa kommentarer har aldrig provat!
                    Jag gav 1100:- för borren på Orsa Sportfiske och skruvdragaren kostade mig 1500:- dvs 2600:- som hittat. Vikt 5,5kg!
                    Nog argumenterat.
                    Skulle jag få välja mellan en motordriven borr och Heinolaborren med skruvdragare så är valet lätt!
                    Extremt miljövänligt är det ju också!Click image for larger version

Name:	20140202_091959.jpg
Views:	1
Size:	811,3 KB
ID:	1776866
                    Bifogade filer
                    Senast ändrad av Esox-Lucius68; 2015-01-07, 15:58.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                    0 svar
                    199 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sebbe T
                    av Sebbe T
                     
                    Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                    2 svar
                    178 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    570 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    6 svar
                    243 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                    7 svar
                    424 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Låg_Profil  
                    Arbetar...
                    X