Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
    Vad ärre för rulle byggarn?
    Ok, jag tar mig friheten och svarar på det.
    Det är en Shimano Aldebaran 2015. [Det står på rullen! ]

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-06-23, 20:50.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
      Tjääna
      Det "ramlar" in prylar hela tiden.
      Idag inköptes
      RST Tailchaser Light 7,4 fot samt ett RST Suncaster Light 8 fot.
      Båda är triggerspön.
      Beställde/köpte en multirulle också. Det blev en Calcutta Conquest HG 101. Hoppas rullen duger/platsar till något av spöna. Har inte bestämt vilket spö jag skall använda men som sagt duger rullen så kanske jag köper en dito 201 och då kanske det blir perfekt om tusen år.
      På dom igen
      Bb
      Hur kommer det sig BB? "Stellorna" gillar inte ditt senaste inlägg.

      //T

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Ok, jag tar mig friheten och svarar på det.
        Det är en Shimano Aldebaran 2015. [Det står på rullen! ]

        //T
        så sant så, en 51HG...och spöt är gjort på en CTS klinga 7'2" <1oz....spö+rulle+lina=220 gram.....fantastiskt....
        Senast ändrad av byggarn; 2015-06-23, 21:44.
        Never let your memories be greater then your dreams...

        I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Hur kommer det sig BB? "Stellorna" gillar inte ditt senaste inlägg.

          //T
          Tjääna
          Tänkte det var dags att testa något nytt. Hittills har jag "bara" kört multi vid havsöringsfisket och det tunga gäddfisket. Efter en del kollande på "tuben", på bassfiske med Texasrigg så tänkte jag att här finns en vettig anledning att testa något nytt. Kommer att köra med den på Mälaren när vi jagar storborre i kanterna på vegetationen.

          Tänkte också att jag inte skulle göra samma misstag som med inköpen av haspelrullarna. Innan jag kom fram till att Stella är det jag vill använda så köpte jag en massa olika rullar som det visade sig att jag inte var nöjd med. Alltså köpa en kvalitetsrulle direkt och spara pengar.

          När det gäller spöna jag köpte så ställde jag frågan om de var "värdiga" att bära en Conquest. Självklart svarade expediten ja, men det kan nog diskuteras. Men eftersom jag inte gillar splitgrip och vill ha långa bakhandtag så blir utbudet mindre.

          Som sagt om tusen år blir det perfekt.

          På dom igen

          Bb
          Senast ändrad av Barabajare; 2015-06-23, 21:36.
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
            Tjääna
            Tänkte det var dags att testa något nytt. Hittills har jag "bara" kört multi vid havsöringsfisket och det tunga gäddfisket. Efter en del kollande på "tuben", på bassfiske med Texasrigg så tänkte jag att här finns en vettig anledning att testa något nytt. Kommer att köra med den på Mälaren när vi jagar storborre i kanterna på vegetationen.

            Tänkte också att jag inte skulle göra samma misstag som med inköpen av haspelrullarna. Innan jag kom fram till att Stella är det jag vill använda så köpte jag en massa olika rullar som det visade sig att jag inte var nöjd med. Alltså köpa en kvalitetsrulle direkt och spara pengar.

            När det gäller spöna jag köpte så ställde jag frågan om de var "värdiga" att bära en Conquest. Självklart svarade expediten ja, men det kan nog diskuteras. Men eftersom jag inte gillar splitgrip och vill ha långa bakhandtag så blir utbudet mindre.

            Som sagt om tusen år blir det perfekt.

            På dom igen

            Bb
            Det låter klokt allt du skriver.

            Om inte annat , du har direkt kontakt med "Conquest support", om du skulle behöva mer hjälp.
            Och visst, det kan ta några kast för att förstå sig på "SVS ∞" , fast när man hajar det, då är det rena drömmen att kasta med. Jag har haft turen att lägga vantarna på en 101 HG precis när den släpptes och efter några fisketurer, då är jag mkt mkt nöjd med min. Den känns som att fiska i HD upplösning.

            Om tusen år, då bygger du ett spö enligt dina önskemål på en CTS eller en Phenix klinga och då blir det perfekt.

            //T
            Senast ändrad av tonyex; 2015-06-23, 22:36.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Det låter klokt allt du skriver.

              Om inte annat , du har direkt kontakt med "Conquest support", om du skulle behöva mer hjälp.
              Och visst, det kan ta några kast att förstå sig på "SVS ∞" , fast när man hajar det, då är det rena drömmen att kasta med. Jag har haft turen att lägga vantarna på en 101 HG precis när den släpptes och efter några fisketurer, då är jag mkt mkt nöjd med min. Den känns som att fiska i HD upplösning.

              Om tusen år, då bygger du ett spö enligt dina önskemål på en CTS eller en Phenix klinga och då blir det perfekt.

              //T
              annars duger det långt med en NFC klinga av G.Loomis också...
              Senast ändrad av byggarn; 2015-06-23, 22:22.
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • Måste sluta att följa den här tråden, det är för dyrt!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
                  Måste sluta att följa den här tråden, det är för dyrt!
                  Jo... Men också är de jävligt roligt!
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Det låter klokt allt du skriver.

                    Om inte annat , du har direkt kontakt med "Conquest support", om du skulle behöva mer hjälp.
                    Och visst, det kan ta några kast för att förstå sig på "SVS ∞" , fast när man hajar det, då är det rena drömmen att kasta med. Jag har haft turen att lägga vantarna på en 101 HG precis när den släpptes och efter några fisketurer, då är jag mkt mkt nöjd med min. Den känns som att fiska i HD upplösning.

                    Om tusen år, då bygger du ett spö enligt dina önskemål på en CTS eller en Phenix klinga och då blir det perfekt.

                    //T
                    Tjääna
                    Jaa du Tony, det är bara att erkänna. Jag har haft dig (även Barnmorskan) i tankarna hela tiden när det gäller support på multi.

                    Jag har förstått att man skall ta bort ett par "vikter" på rullen för att få riktigt bra fart på den. Med andra ord så kommer du att få ett telefonsamtal i dagarna. Hoppas du tycker det är ok. Kan ju alltid snacka med "SB", men han snackade om hammare och spik, så jag blev lite tveksam.

                    När det gäller spöbygge så blir det nog något sådant framöver. Förresten så byggde jag en Phenix ulklinga i höstas. Tyvärr hade jag av toppen på premiärturen. Det var minst sagt jobbigt att inte få ha gjort ett enda kast innan jag hade av det.

                    Om tusen år är jag död.

                    På dom igen
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                      Tjääna
                      Jaa du Tony, det är bara att erkänna. Jag har haft dig (även Barnmorskan) i tankarna hela tiden när det gäller support på multi.

                      Jag har förstått att man skall ta bort ett par "vikter" på rullen för att få riktigt bra fart på den. Med andra ord så kommer du att få ett telefonsamtal i dagarna. Hoppas du tycker det är ok. Kan ju alltid snacka med "SB", men han snackade om hammare och spik, så jag blev lite tveksam.

                      När det gäller spöbygge så blir det nog något sådant framöver. Förresten så byggde jag en Phenix ulklinga i höstas. Tyvärr hade jag av toppen på premiärturen. Det var minst sagt jobbigt att inte få ha gjort ett enda kast innan jag hade av det.

                      Om tusen år är jag död.

                      På dom igen
                      Bb

                      hehe, Tack för dina ord.

                      Det blir mkt intressant att höra vad du tycker om dessa nya rullar. SVS Infinity fungerar inte som "aktivera två och sen det är klart", utan detta bromssystem ger oss fiskare möjligheten att finjustera "kastbromsen" precis så som man vill ha det, med tanke på vinden, betesvikt, hur långt vill man komma, hur stabilt ska rullen kasta osv. Man kan tro att det liknar IVCB , men SVS Inf , även om det har svingarmar oxå, fungerar enligt andra principer ändå. Och visst, det är klart att det externa vredet hjälper till med att finjustera kastbromsen i farten. De [så kallade rullexperter] säger att SVS Infinity tillsammans med en S3D spole är "the sh1t", men dessa rullar levererar mkt mer än bara en skön kastkänsla. ... och visst vill man göra det lätt för sig, då kan man aktivera två st armar och köra på ...

                      Att "SB" snackar om "hammare och spik" kan det bero på stugrenovering eller något.

                      Tråkigt att höra om spöbrottet , men det händer ibland , så det är bara och ge sig på nästa projekt.

                      Om 1000 år , då är alla vi döda , men Bajen lever vidare ......

                      Häls //T
                      Senast ändrad av tonyex; 2015-06-24, 11:21.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 655 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 821 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X