Kan man inte få tag i brillor med gul lins som är i glas?, jag hittar bara plast=(
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Polariserade brillor?!
Collapse
X
-
Varför Betala Dyra Pengar För Terapi När Man Kan Fiska?
Flugfiske Blogg!
Följ mig och det jag fångar med flugan =)
Www.flyfishinginsane.com
-
Glaslinser blir tungt. Plastlinser av bättre kvalitet är väldigt reptåliga. Jag äger ett par Oakley Ten. Sjukt nöjd. Jag försöker vara väldigt försiktig med dem och förvarar dem alltid i tygpåse och ett hårt fodral. En liten ansträngning för att skydda en dyr och viktig del av utrustningen.
Kommentera
-
Köp ett par utan polariserade linser om du vill se ekolodet från sidan, det är väl just polariseringen som mörkar skärmen.Ursprungligen postat av christer Visa inläggnu kör jag ett par leeach och dem e väl ok men jag tycker det e svårt se ekolodet från sidan om polaren rattar båten då e det svårt ha på sig brillorna. E exklusiva brillor typ costa bättre på detta tro??
Kommentera
-
Håller inte med. Om passformen på modellen man köper är bra för ditt ansikte så är det ingen vikt som påverkar i min mening. Är det jätteviktigt kan man såklart köra polykarbonat men bra glas har optiska fördelar mot poly.Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inläggGlaslinser blir tungt. Plastlinser av bättre kvalitet är väldigt reptåliga. Jag äger ett par Oakley Ten. Sjukt nöjd. Jag försöker vara väldigt försiktig med dem och förvarar dem alltid i tygpåse och ett hårt fodral. En liten ansträngning för att skydda en dyr och viktig del av utrustningen.
Kommentera
-
Visst, en modell som sitter bra funkar det ju på i synnerhet om det wrap arounds. Ett par "vanliga" shades typ pilotbrillor där blir skillnaden mer påtaglig tror jag. Vad det gäller de optiska egenskaperna hos polylinser så har det hänt mycket. Oakley erbjuder alla sina modeller med slipade linser trots att vissa är väldigt böjda/kupade. För 4-5 år sedan var det mer begränsat men idag är det mycket liten skillnad mellan glas och poly.Ursprungligen postat av Sg Visa inläggHåller inte med. Om passformen på modellen man köper är bra för ditt ansikte så är det ingen vikt som påverkar i min mening. Är det jätteviktigt kan man såklart köra polykarbonat men bra glas har optiska fördelar mot poly.
Kommentera
-
Yes på pilot blir skillnaden mkt högre så klart men pilot är ingen lämplig fiskemodell.Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inläggVisst, en modell som sitter bra funkar det ju på i synnerhet om det wrap arounds. Ett par "vanliga" shades typ pilotbrillor där blir skillnaden mer påtaglig tror jag. Vad det gäller de optiska egenskaperna hos polylinser så har det hänt mycket. Oakley erbjuder alla sina modeller med slipade linser trots att vissa är väldigt böjda/kupade. För 4-5 år sedan var det mer begränsat men idag är det mycket liten skillnad mellan glas och poly.
Helt klart kan man köpa poly om man vill för det finns väldigt bra kvalitet idag. Jag ville bara flika in att med rätt passform är inte glasets vikt något problem. Och då har jag ändå costas tyngsta glas. Finns också 480g som är tunnare men 580g är bättre rent optiskt.
Kommentera
-
Kör också 580 glasen, har tappat mina ett antal gånger ner på både asfalt och i skogen men glaset är sjukt reptåligt, enda jag har är en liten repa på bågen runt glasen, angående passformen så var mina lite tighta i början men de formas efter skallen efter användning och de sitter perfekt ingen risk att man tappar dom från skallen iaf. När jag tappat brillorna är när jag haft dem hängandes på tröjan.
Har hammerhead modellen med copperlinsen, är dessa jag har:
Ljuset,färgåtergivningen och polariserande effekten från linserna är sjukt bra
Kommentera
-
Har haft brillor för tusenlappar men det har slutat på samma sätt förr eller senare. Sätter mig på dem i bilen, de glider runt i båten och blir repiga eller åker i plurret. Nu kör jag billiga och märker ingen skillnad i polarisering. Däremot är kvalitetskänslan en annan.. Köpte billiga skytteglasögon i Tyskland en gång, väldigt bra men ganska fula.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 354 visningar