Polariserade brillor?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polariserade brillor?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan man inte få tag i brillor med gul lins som är i glas?, jag hittar bara plast=(
    Varför Betala Dyra Pengar För Terapi När Man Kan Fiska?

Flugfiske Blogg!
    Följ mig och det jag fångar med flugan =)
    Www.flyfishinginsane.com

Kommentera

Glaslinser blir tungt. Plastlinser av bättre kvalitet är väldigt reptåliga. Jag äger ett par Oakley Ten. Sjukt nöjd. Jag försöker vara väldigt försiktig med dem och förvarar dem alltid i tygpåse och ett hårt fodral. En liten ansträngning för att skydda en dyr och viktig del av utrustningen.

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
        nu kör jag ett par leeach och dem e väl ok men jag tycker det e svårt se ekolodet från sidan om polaren rattar båten då e det svårt ha på sig brillorna. E exklusiva brillor typ costa bättre på detta tro??
        Köp ett par utan polariserade linser om du vill se ekolodet från sidan, det är väl just polariseringen som mörkar skärmen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
          Glaslinser blir tungt. Plastlinser av bättre kvalitet är väldigt reptåliga. Jag äger ett par Oakley Ten. Sjukt nöjd. Jag försöker vara väldigt försiktig med dem och förvarar dem alltid i tygpåse och ett hårt fodral. En liten ansträngning för att skydda en dyr och viktig del av utrustningen.
          Håller inte med. Om passformen på modellen man köper är bra för ditt ansikte så är det ingen vikt som påverkar i min mening. Är det jätteviktigt kan man såklart köra polykarbonat men bra glas har optiska fördelar mot poly.

Kommentera

Oakley Hijinx Angling specific, bättre brillor hittar du inte!
            Feces piscis!

Kommentera

Strike Pro, Smoke lens, för 169 kr på Dogger.
              Du kommer att tappa de dyra brillorna i vattnet. Så säger Murphys lag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Håller inte med. Om passformen på modellen man köper är bra för ditt ansikte så är det ingen vikt som påverkar i min mening. Är det jätteviktigt kan man såklart köra polykarbonat men bra glas har optiska fördelar mot poly.
                Visst, en modell som sitter bra funkar det ju på i synnerhet om det wrap arounds. Ett par "vanliga" shades typ pilotbrillor där blir skillnaden mer påtaglig tror jag. Vad det gäller de optiska egenskaperna hos polylinser så har det hänt mycket. Oakley erbjuder alla sina modeller med slipade linser trots att vissa är väldigt böjda/kupade. För 4-5 år sedan var det mer begränsat men idag är det mycket liten skillnad mellan glas och poly.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
                  Visst, en modell som sitter bra funkar det ju på i synnerhet om det wrap arounds. Ett par "vanliga" shades typ pilotbrillor där blir skillnaden mer påtaglig tror jag. Vad det gäller de optiska egenskaperna hos polylinser så har det hänt mycket. Oakley erbjuder alla sina modeller med slipade linser trots att vissa är väldigt böjda/kupade. För 4-5 år sedan var det mer begränsat men idag är det mycket liten skillnad mellan glas och poly.
                  Yes på pilot blir skillnaden mkt högre så klart men pilot är ingen lämplig fiskemodell.
                  Helt klart kan man köpa poly om man vill för det finns väldigt bra kvalitet idag. Jag ville bara flika in att med rätt passform är inte glasets vikt något problem. Och då har jag ändå costas tyngsta glas. Finns också 480g som är tunnare men 580g är bättre rent optiskt.

Kommentera

Kör också 580 glasen, har tappat mina ett antal gånger ner på både asfalt och i skogen men glaset är sjukt reptåligt, enda jag har är en liten repa på bågen runt glasen, angående passformen så var mina lite tighta i början men de formas efter skallen efter användning och de sitter perfekt ingen risk att man tappar dom från skallen iaf. När jag tappat brillorna är när jag haft dem hängandes på tröjan.

Har hammerhead modellen med copperlinsen, är dessa jag har:

Ljuset,färgåtergivningen och polariserande effekten från linserna är sjukt bra
                    http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Kommentera

Har haft brillor för tusenlappar men det har slutat på samma sätt förr eller senare. Sätter mig på dem i bilen, de glider runt i båten och blir repiga eller åker i plurret. Nu kör jag billiga och märker ingen skillnad i polarisering. Däremot är kvalitetskänslan en annan.. Köpte billiga skytteglasögon i Tyskland en gång, väldigt bra men ganska fula.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13