Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Haha det är redan överfyllt, men sparar på den i hopp om att min dotter kommer vilja ha den när hon blir större.
    Det var fint tänkt. Har gett min VC Pike 4601 till dottern i hopp om att nytända hennes tidigare fiskeintresse, men hon åker inte ut så ofta med mig längre. Hon är 12 år nu och har annat hon tycker är roligare än att hänga med farsan.

    Har en liten grabb på 8 veckor som jag hoppas blir en ambassadeur tok som farsan :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Det var fint tänkt. Har gett min VC Pike 4601 till dottern i hopp om att nytända hennes tidigare fiskeintresse, men hon åker inte ut så ofta med mig längre. Hon är 12 år nu och har annat hon tycker är roligare än att hänga med farsan.

      Har en liten grabb på 8 veckor som jag hoppas blir en ambassadeur tok som farsan :-)
      Man hoppas ju att hon en dag kommer behärska multirulle, hon är bara fem år gammal född extremt prematur i v25 med en väldigt allvarlig hjärnblödning som påföljd.
      Hon är ganska rejält nedsatt på ena kroppshalvan och jag har modifierat en abumatic med en jättevevknopp så hon kan greppa den med hela handen.
      Hon kämpade på duktigt i sommras med att få till invevningen men blir fort trött. I sommar tar vi förhoppningsvis hennes första fisk på spinn.
      Man får passa på att njuta av hennes sällskap nu när hon alltid vill haka på, för snart är hon lika stor som din flicka och andra intressen hägrar.

      Grattis till tillökningen i efterskott :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Man hoppas ju att hon en dag kommer behärska multirulle, hon är bara fem år gammal född extremt prematur i v25 med en väldigt allvarlig hjärnblödning som påföljd.
        Hon är ganska rejält nedsatt på ena kroppshalvan och jag har modifierat en abumatic med en jättevevknopp så hon kan greppa den med hela handen.
        Hon kämpade på duktigt i sommras med att få till invevningen men blir fort trött. I sommar tar vi förhoppningsvis hennes första fisk på spinn.
        Man får passa på att njuta av hennes sällskap nu när hon alltid vill haka på, för snart är hon lika stor som din flicka och andra intressen hägrar.

        Grattis till tillökningen i efterskott :-)
        Vilken liten kämpa hon är. Fint att hon är med dig ut, man får verkligen njuta medans det varar. Det går fort och helt plötsligt får man inte ens stanna utanför skolan när man ska släppa av dom :-)

        Tack för gratulationerna

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

          Rullen är riktigt fin, och hur många 5001c finns det så förstår att den snabbt blev en favorit.
          Men ännu finare blev den när jag läste att du fått den efter din far.
          Min pappa gick med bort i cancer för 3 år sedan, för ett år sedan åkte jag till morsan och hämtade hans gamla fiskesaker.
          Tyvärr inga ambassadeurer då han var haspelfiskare, men mycket annat trevligt som man har minnen av från uppväxten.
          Ibland plockar man med sig lite grejer ut, och i somras drog jag nytt abborre pb på en av hans gamla spinnare :-)
          Fick några andra rullar också av honom men just 5001c var speciell. Har alltid en bild i huvudet hur hans färdigtacklade spön med ambisar stod i hallen och just denna svarta stack ut. Härligt det här med minnen och gamla saker. Bara att gratulera till pb och extra häftigt att det är taget på din pappas spinnare.

          Kommentera


          • Tjena nördar..
            Jag söker en jb hs, höger.
            Om någon har en som ni vill sälja så skicka gärna pm!
            Mvh Höglund.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Det var fint tänkt. Har gett min VC Pike 4601 till dottern i hopp om att nytända hennes tidigare fiskeintresse, men hon åker inte ut så ofta med mig längre. Hon är 12 år nu och har annat hon tycker är roligare än att hänga med farsan.

              Har en liten grabb på 8 veckor som jag hoppas blir en ambassadeur tok som farsan :-)
              Känner igen detta. Har 3 barn, son 5, mellan tjej 10 och stortjejen 12. Alla uppfostrade till att bli största sportfiskarna :-) men nånting hände på vägen när de växte upp. Nu är tjejerna bara sommarfiskare när det är fint väder. Däremot lillgrabben, han följer fortfarande med i ur och skur. Just nu letar jag vadare till honom för att han följer till och med när jag fiskar öring med vadare. Då står han på stranden och fiskar krabba med sitt spö.
              Grattis till nytillskottet.

              Kommentera


              • En i mitt tycke förbannat snygg rulle som jag gärna skulle ägt förutsatt att den inte varit felkonstruerad och tillverkad av Omoto i Taiwan. Finns på Tradera några timmar till för den som inte har samma förbehåll.
                Click image for larger version

Name:	C91FE807-5952-4D1A-9DC6-C31BDFE71402.png
Views:	234
Size:	2,05 MB
ID:	2569797Click image for larger version

Name:	4506090F-0F52-4BC3-96C4-14418F5343E2.png
Views:	222
Size:	2,03 MB
ID:	2569798Click image for larger version

Name:	3959C3A1-C969-4B6A-B272-AF7B2F0F061F.png
Views:	223
Size:	1,82 MB
ID:	2569799

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                  En i mitt tycke förbannat snygg rulle som jag gärna skulle ägt förutsatt att den inte varit felkonstruerad och tillverkad av Omoto i Taiwan. Finns på Tradera några timmar till för den som inte har samma förbehåll.
                  Click image for larger version

Name:	C91FE807-5952-4D1A-9DC6-C31BDFE71402.png
Views:	234
Size:	2,05 MB
ID:	2569797Click image for larger version

Name:	4506090F-0F52-4BC3-96C4-14418F5343E2.png
Views:	222
Size:	2,03 MB
ID:	2569798Click image for larger version

Name:	3959C3A1-C969-4B6A-B272-AF7B2F0F061F.png
Views:	223
Size:	1,82 MB
ID:	2569799
                  Oavsett konstruktionen så känns det fel med en klassisk ambassadeur tillverkad någon annanstans än i Sverige. Vilket årtal hamnade tillverkningen av 7000 utomlands?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                    Känner igen detta. Har 3 barn, son 5, mellan tjej 10 och stortjejen 12. Alla uppfostrade till att bli största sportfiskarna :-) men nånting hände på vägen när de växte upp. Nu är tjejerna bara sommarfiskare när det är fint väder. Däremot lillgrabben, han följer fortfarande med i ur och skur. Just nu letar jag vadare till honom för att han följer till och med när jag fiskar öring med vadare. Då står han på stranden och fiskar krabba med sitt spö.
                    Grattis till nytillskottet.
                    Tack :-)

                    Roligt att höra att grabben är med. Hoppas jag kan få med min grabb också.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                      Oavsett konstruktionen så känns det fel med en klassisk ambassadeur tillverkad någon annanstans än i Sverige. Vilket årtal hamnade tillverkningen av 7000 utomlands?
                      Japp så är det!

                      Synd dock på ”så rara ärtor”, gillar verkligen kulören...

                      Var för ett antal år sen på väg att köpa en 7000hsn (n = narrow, och avser spolen), i samma kulör. Det var när jag av nyfikenhet sökte efter info om vad hsn betyder som jag blev klok på att den var tillverkad av Omoto i Taiwan....
                      Fram till dess gick jag fortfarande lyckligt omkring i tron att Ambassadeur för evigt skulle vara en Svensk företeelse. Så ordspråket att ”satte kaffet i vrångstrupen”, blev i verkligheten milt sagt besannad och oerhört verkligt...
                      Hittade för övrigt info även om bla 9000 och 10000 som finns i samma kulör från samma fabrikör. Dessa är dock inte tvåväxlade.

                      Minns att jag hittade infon på: Stripersonline.com och att inlägget var från 2005 eller 2006 av den eminente: Surfslinger, men om Surfslinger nämnde vilket år Omoto tog över kommer jag inte ihåg...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 833 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 658 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 668 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 550 svar
                      229 626 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Tylön
                      av Tylön
                       
                      Arbetar...
                      X