Ursprungligen postat av Solhagen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Har en liknande fast med recordspole och kullagrat allt samt keramisk knivbult :-)Ursprungligen postat av _viktor Visa inläggBeställde min första ambassadeur och är taggad på att få hem den. En högervevad svartzonker med ut pike kitt från sportfiskeboden blev det.
Kommentera
-
Fränt! Jag valde glidlager pga noll till inget underhåll och enligt förslag från handlarn så skulle det funka lika bra med lite tyngre beten.Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Har en liknande fast med recordspole och kullagrat allt samt keramisk knivbult :-)
Kommentera
-
Jag hade också UTs bronsbusningar i min VC Pike med UT Pike trimkitt. Kastade fint, lät ingenting och kändes mjukare än kullager överlag. Problemet kom när jag skulle rengöra dom. Går inte att få ut fanskapet. Åkte till sportfiskeboden efter jag nästan pajade spolen och bad dom ta ut skiten.Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
Fränt! Jag valde glidlager pga noll till inget underhåll och enligt förslag från handlarn så skulle det funka lika bra med lite tyngre beten.
Man behöver rengöra dom i aceton lite då och då men det är omöjligt eftersom dom sitter skit tight i spolen.Senast ändrad av Alman; 2021-10-14, 19:18.
Kommentera
-
Praktiskt då är det ju bara droppa några droppar olja emellanåt och köra :-)Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Jag hade också UTs bronsbusningar i min VC Pike med UT Pike trimkitt. Kastade fint, lät ingenting och kändes mjukare än kullager överlag. Problemet kom när jag skulle rengöra dom. Går inte att få ut fanskapet. Åkte till sportfiskeboden efter jag nästan pajade spolen och bad dom ta ut skiten.
Man behöver rengöra dom i aceton lite då och då men det är omöjligt eftersom dom sitter skit tight i spolen.
Bussningar är smidigt vid tyngre beten.
Kommentera
-
- Gillar 1
Kommentera
-
Jäkla fint spö det där. Riktigt snyggt. Passa riktigt bra med 2500 rullen :-)Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg
En bra början på en fin samling ;-)
- Gillar 1
Kommentera
-
Jo som sagt, älskar bussningarna. För tyngre beten så är dom enligt mig mycket bättre en kullager. Har massor av äldre rullar med bussningar och älskar verkligen känslan både i kast och invevning med dessa rullar.Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
Praktiskt då är det ju bara droppa några droppar olja emellanåt och köra :-)
Bussningar är smidigt vid tyngre beten.
Däremot gillar jag att baka dom i ugnen efter en säsong och impregnera med rocket fuel. Eller rengöra dom i aceton. Men det går ju inte. Hade man kunnat få ut UT bussningar ur spolen hade jag haft dom i nästan alla mina gäddrullar :-)
Kommentera
-
Tack för svar! Hur säker är du på ditt svar? OBS! Inget ifrågasättande, vill bara veta.Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
Hej, ser att du har fått galna svar både här och i en FB-grupp.
Den där typen av rullfotsnummer anger i tur och ordning: Modellår-revision-specifikt tillverkningsår. Och koden för årtalen ska subtraheras med 10.
I det här fallet är det modellår 1989, revision 6, tillverkad 1994.
Tips: En av de bästa FB-grupperna för korrekt information om Ambassadeurer är "Ambassadeur Reels"
http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 348 visningar