Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Så blir det på mina också... mer eller mindre beroende på vilken lina jag använder. På vissa av rullarna har jag nylon eller flourcarbon och där blir det inte så. På rullar med mindre dimension än 0.10 flätlina blir det värre.Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
Kommentera
-
Tack för svar!
Då är det alltså, enligt design, ett alldeles för sparsamt område för linföraren att vistas i.
Jag provkastade på gräsmattan och linan gick av. Knöt ihop och kollade så att linföraren synkade...linan gick av igen vid kast! Tror detta var 0,13.
Jag tänker inte prova att fiska med den då jag inte vill skicka drag på rost-semester.
Ska jag dra slutsats att flätlina icke är kompatibelt, eller ska jag kämpa vidare?
Var ju så hoppfull och förväntansfull!
Kommentera
-
I vilket skede i kastet går linan av?Ursprungligen postat av Thorns Visa inläggTack för svar!
Då är det alltså, enligt design, ett alldeles för sparsamt område för linföraren att vistas i.
Jag provkastade på gräsmattan och linan gick av. Knöt ihop och kollade så att linföraren synkade...linan gick av igen vid kast! Tror detta var 0,13.
Jag tänker inte prova att fiska med den då jag inte vill skicka drag på rost-semester.
Ska jag dra slutsats att flätlina icke är kompatibelt, eller ska jag kämpa vidare?
Var ju så hoppfull och förväntansfull!
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag skulle nog säga några meter ut till i mitten av kastet.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
I vilket skede i kastet går linan av?
I båda fallen har den trasiga änden legat nere i diket i ytterkant spole.
Jag får prova att dra ut hela linan igen och veva in allt på nytt.
Kommentera
-
Ja loch se till att packa den hårt i botten och att linan fyller hela vägen ut så du slipper få sådana vallar och lägg på ett gäng nylon under... Låter dock märkligt att linan skulle brista bara sådär. Men jag har också haft måndags av linor som brustit spontant utan direkt orsak.Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
Jag skulle nog säga några meter ut till i mitten av kastet.
I båda fallen har den trasiga änden legat nere i diket i ytterkant spole.
Jag får prova att dra ut hela linan igen och veva in allt på nytt.
Kommentera
-
Lägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det förbjöds bestämde jag mig för att göra om den för havsöringsfiske istället (vilket är det jag sysslar med mest) Fiskade tidigare med en gammal ”bondtrimmad” C3.a, men efter att ha tryckt in hela UT-kittet + Power star drag bromsen så har detta blivit min nya favorit. Kastar som en dröm. Tänkte använda den till laxfiske också, men då byter jag till en djupare spole.1 Foto
- Gillar 4
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SpiN.Hej jag är ny här och har en hel del fiske drag och försöker hitta information från vart dom kommer...4 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-06-02, 09:20 -
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 438 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson
2025-12-21, 13:53
|
||
|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 572 svar
259 381 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av Esoxfreddan
2026-06-03, 11:05
|
||
|
Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
|
97 svar
11 802 visningar
5 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-14, 14:05
|
||
|
Startad av senzitivity, 2022-12-28, 20:41
|
110 svar
17 078 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av Robalm
2025-10-07, 01:13
|
||
|
Startad av Letho, 2023-10-27, 10:26
|
167 svar
17 355 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2026-01-19, 20:00
|
Kommentera