Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Jag kanske bör investera i en utraljudstvätt. Vad kostar en bra sådan? Vet att det finns lite billigare varianter men vill helst ha en som håller bra kvalitet, men samtidigt vill jag inte betala tre lax för en sådan.
    Jag har haft två hyfsat billiga varianter i många år, fungerar utmärkt.
    Har personligen inget behov av värmeelement då jag kör delar så kort tid och för hög ultraljudseffekt kan skada olika former av ytbehandlingar.

    Kommentera


    • Har aldrig behövt någon ultraljudstvätt till mina rullar. Milt diskmedel och en trasa sen det blir skinande rent.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
        Har aldrig behövt någon ultraljudstvätt till mina rullar. Milt diskmedel och en trasa sen det blir skinande rent.
        Tjena min vän.

        Har du fått problem avlagringar, och får du bort dom med diskmedel och tandborste. Eller finns det något annat trick?

        Många frågor nu :-)

        Kommentera


        • Nej nej nej!!! Ni får ju inte fiska med rullarna så dom blir blöta och gud förbjude smutsiga av alla luftföroreningar samt solblekt!!!! Lägg dom genast i vitrinskåpet med dämpad belysning och rätt rumstemperatur.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

            Tjena min vän.

            Har du fått problem avlagringar, och får du bort dom med diskmedel och tandborste. Eller finns det något annat trick?

            Många frågor nu :-)
            Är det salt avlagringar du menar? Har faktiskt inte råkar ut för det, men fiskar knappt i bräckvatten heller.
            Har väl efter väldigt lång tid råkat få någon kalkavlagring men har aldrig haft problem med att få bort det med diskmedel och trasa, alternativt borste.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Nej nej nej!!! Ni får ju inte fiska med rullarna så dom blir blöta och gud förbjude smutsiga av alla luftföroreningar samt solblekt!!!! Lägg dom genast i vitrinskåpet med dämpad belysning och rätt rumstemperatur.
              Kanske lika bäst det :-D

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Är det salt avlagringar du menar? Har faktiskt inte råkar ut för det, men fiskar knappt i bräckvatten heller.
                Har väl efter väldigt lång tid råkat få någon kalkavlagring men har aldrig haft problem med att få bort det med diskmedel och trasa, alternativt borste.
                Kan ta en bild någon gång. Blir dampig när jag inte får till det när jag ändå har rullarna isär. Men jag kommer nog på något.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Nej nej nej!!! Ni får ju inte fiska med rullarna så dom blir blöta och gud förbjude smutsiga av alla luftföroreningar samt solblekt!!!! Lägg dom genast i vitrinskåpet med dämpad belysning och rätt rumstemperatur.
                  Det hade varit det säkraste, hade man haft råd skulle man ha dubbletter av alla rullar, en av varje i vitrinskåpet och en av varje att fiska med :-)

                  Kommentera


                  • Denna är som gjord för känsliga rullar..
                    Click image for larger version

Name:	F487C9C1-E355-43FE-9567-A59C7EA12C77.jpeg
Views:	358
Size:	123,6 KB
ID:	2544682

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Nej nej nej!!! Ni får ju inte fiska med rullarna så dom blir blöta och gud förbjude smutsiga av alla luftföroreningar samt solblekt!!!! Lägg dom genast i vitrinskåpet med dämpad belysning och rätt rumstemperatur.
                      Nu vet jag att ovanstående är en sarkasm men en ren rulle är oftast en mer välfungerande rulle än en smutsig sådan.
                      Dessutom enklare att regelbundet underhålla.

                      Rullar på display har jag personligen "växt från" men jag är nästan (läs väldigt) manisk med att hålla mina bruksrullar rena, främst för funktionens skull.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 111 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X