Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Spoilade för nån vecka sedan i mitt inlägg om min Chrome Rocket 6500 med div godis att det skulle komma en efterföljare i mindre storlek, och här är den! :-)

    Ambassadeur 5500 HPD-KCPE.
    (Hopplockade delar - Kimpas Chrome Pike Edition)

    Hembygge med diverse blandade delar både begagnade men mestadels nytt.
    Tanken var en genuin Gädd-rulle med hållbara komponenter så tål tuffa tag.

    Nytt chromat 5500 stativ + chromad bottenplatta & backspärrshake + chromade rocket gavlar.
    UT Pike Performance kit
    Beast vev & bockat stjärnhjul
    Dubbelt lagrad evighetsskruv + svart alu linspridare
    Standard utväxling 5,3:1

    Sista bilden var ett litet experiment med chromat 70-tals stjärnhjul och en Shimomura vev!
    Vilken fin rulle. Roligt med din egna beteckning på rullen:-)

    Vart riktigt snyggt med Shimomura veven. Har själv en del rullar med dom små runda knopparna vilket fungerar, men beastveven är enligt mig bättre (funktionsmässigt) till tyngre gäddfiske.

    Däremot är den kanske inte lika estetiskt tilltalande men funktion över utseende tar jag alla dar i veckan om rullen ska fiskas hårt med :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Vilken fin rulle. Roligt med din egna beteckning på rullen:-)

      Vart riktigt snyggt med Shimomura veven. Har själv en del rullar med dom små runda knopparna vilket fungerar, men beastveven är enligt mig bättre (funktionsmässigt) till tyngre gäddfiske.

      Däremot är den kanske inte lika estetiskt tilltalande men funktion över utseende tar jag alla dar i veckan om rullen ska fiskas hårt med :-)

      Tack för det Alman!

      Instämmer att den vart helt klart mer estetiskt korrekt och retro med Shimomura vev och klassiskt stjärnhjul.

      Men idén är ju att slänga gummin & wobblers med rullen då blir tyvärr knopparna får pyttiga, men skulle den stått på hyllan så hade den fått vart kvar i v1.0

      För övrigt min första rulle med bronsbussningar i, skall bli intressant att prova.
      Har tidigare endast haft det i Classic rullar jag använt till trolling, och då har jag inte kunnat säga vare sig bu el bä då dem inte märkts av.

      Kommentera


      • Någon som sitter på extra låsbrickor, den mindre varianten :-) så köper jag gärna. Jag har bara original och dom är för stora :-( för min fina röda vev :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • Lyckades göra en alternativ lösning med en gammal låsbricka i plast :-) ser man röda muttern oxå :-)
          Bifogade filer
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Någon som sitter på extra låsbrickor, den mindre varianten :-) så köper jag gärna. Jag har bara original och dom är för stora :-( för min fina röda vev :-)
            Ring Sportfiskeboden!

            Köpte av dem små låsbrickor så sent som förra veckan.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


              Tack för det Alman!

              Instämmer att den vart helt klart mer estetiskt korrekt och retro med Shimomura vev och klassiskt stjärnhjul.

              Men idén är ju att slänga gummin & wobblers med rullen då blir tyvärr knopparna får pyttiga, men skulle den stått på hyllan så hade den fått vart kvar i v1.0

              För övrigt min första rulle med bronsbussningar i, skall bli intressant att prova.
              Har tidigare endast haft det i Classic rullar jag använt till trolling, och då har jag inte kunnat säga vare sig bu el bä då dem inte märkts av.
              Har en vc pike med pike performance kittet. Alltså UT spolen med bronsbussningar. Den är en dröm att kasta med. Låter ingenting, hur stabil som helst och kastar långt med beten från 40g uppåt. Är även skönare i invevning till följd av bussningar.

              Däremot behöver man ge bussningarna några timmar på sjön innan dom kommer till sin rätta.

              Du kommer nog inte bli besviken skulle jag tro :-)

              Kommentera


              • Denna byggde jag ihop idag. Meningen att den ska se ut som den kom från Abu själva. Allt är nytt förutom veven, spolrattarna och spolaxel.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                  Denna byggde jag ihop idag. Meningen att den ska se ut som den kom från Abu själva. Allt är nytt förutom veven, spolrattarna och spolaxel.
                  Riktigt snygg rulle och färg. Har själv de gavlarna som ligger och väntar på att komma in i ett framtida bygge. Skulle vilja att mina hamnar på en 4000 storlek men det känns fel när där står 5500 på gavlarna.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                    Riktigt snygg rulle och färg. Har själv de gavlarna som ligger och väntar på att komma in i ett framtida bygge. Skulle vilja att mina hamnar på en 4000 storlek men det känns fel när där står 5500 på gavlarna.
                    Tack :-)

                    Jag funderade också på köra en 4000 storlek, men då jag mest kör större gummi och wobblers med höger, och jerk och lite mer finlir med vänster fick det bli en 5000.

                    Jag tycker att du absolut kan köra 4000 storlek om du vill. Har själv byggt om en VC Pike 5601 till 4000 storlek. Skitsamma om det står 5000 :-)

                    Kommentera


                    • Click image for larger version

Name:	IMG-20210228-WA0002.jpg
Views:	446
Size:	344,2 KB
ID:	2573041

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 107 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X