Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
    Någon mer än jag som följer den här killen?
    https://youtube.com/user/gooberreel

    Han får ju en ordentligt snurr på de fina Ambassadeurrullarna han servar
    Någon som testat den Shimanoolja och fett han använder?
    Kör själv med Hedgehog light till högfartssystemet och Cals till vevsidan. Men nyfiken på att testa något nytt.
    Jag följer honom. Oljan han använder ser ut att få en jävlar snurr på grejerna. Innehåller den teflon?

    Finn en annan snubbe som plockar isär äldre rullar och lägger upp alla delarnas artikelnummer. Guld värt när man ska beställa delar. Har hjälpt mig mycket och se vilka delar som rullen bör innehålla. Det var en jävla djungel i början då många äldre rullar verkar innehålla någon liten sketen del som inte fanns några år innan eller efter för den delen.

    Gick inte att kopiera in länken men abumemory heter hans kanal.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Jag följer honom. Oljan han använder ser ut att få en jävlar snurr på grejerna. Innehåller den teflon?

      Finn en annan snubbe som plockar isär äldre rullar och lägger upp alla delarnas artikelnummer. Guld värt när man ska beställa delar. Har hjälpt mig mycket och se vilka delar som rullen bör innehålla. Det var en jävla djungel i början då många äldre rullar verkar innehålla någon liten sketen del som inte fanns några år innan eller efter för den delen.

      Gick inte att kopiera in länken men abumemory heter hans kanal.

      Om jag inte missminner mig så är Cals fett också teflon/ptfe-baserat?

      Har specs på Cals någonstans, har nämligen jagat ersättare för den via mina leverantörer på jobbet.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


        Om jag inte missminner mig så är Cals fett också teflon/ptfe-baserat?

        Har specs på Cals någonstans, har nämligen jagat ersättare för den via mina leverantörer på jobbet.
        Ok. Jag vet att japanerna har fin olja och fett men det lär nog kosta. Japantackle hsr några olika märken på fett. Liknar Cals i konsistensen men är lite ljusare.

        Kommentera


        • Är det någon som vet värde på rullen?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
            Är det någon som vet värde på rullen?
            Väldigt svårt att säga, då värdet är vad någon är villig att betala för den.

            ​​​​​​Jag betalade 1100 plus några avgifter för min record ambassadeur som är av samma årgång som din.
            Den är dock utan båtskrapet som din har, tyckte jag fick den till väldigt bra pris.

            Kommentera


            • Sålde min Record 6000 som hade romerskt nr xiv. Var tydligen rillverkat 54.
              Den sålde jag till Australien för 7000kr. O det var tyvärr innan folk från utlandet upptäckte Tradera.
              Så som Reekie säger,, Jag kan ge 50kr. Nån annan 5000kr.

              ps,, min var mint condition o med papper o alla tillbehör i läder case. O sånt är viktigt för topp dollar.
              plus om du kan berätta var o hur den kom i din ägo,
              Och hade det varit grått stjärnhjul o inge båtskrap, så hade det kanske varit en spännande rulle. I dagsläget skulle jag bara spara den om jag var du,
              Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2021-02-25, 17:38.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                Sålde min Record 6000 som hade romerskt nr xiv. Var tydligen rillverkat 54.
                Den sålde jag till Australien för 7000kr. O det var tyvärr innan folk från utlandet upptäckte Tradera.
                Så som Reekie säger,, Jag kan ge 50kr. Nån annan 5000kr.

                ps,, min var mint condition o med papper o alla tillbehör i läder case. O sånt är viktigt för topp dollar.
                plus om du kan berätta var o hur den kom i din ägo,
                Record 6000 är en ganska ovamlig rulle. Som jag förstår det så fanns det inte lika många 6000 som 5000. Sen att den hade alla tillbehör och var fint skick gör den ännu mer sällsynt. Tror inte min är värd i närheten av det.

                Pratade med en samlare som har en jäkla massa fina rullar. Tror han är aktiv här på FS också. Han trodde den var värd ca 800 kr. Så den ska fiskas med ;-)

                Kommentera


                • Jag tror jag har mässingsbussningar mm, till din rulle. Började trolla gös med min för 25-30 år sedan, innan åsunden o somliga andra ungdomar nämde att det kan va en dyr rulle. Så FS har hjälp mig mk

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                    Jag tror jag har mässingsbussningar mm, till din rulle. Började trolla gös med min för 25-30 år sedan, innan åsunden o somliga andra ungdomar nämde att det kan va en dyr rulle. Så FS har hjälp mig mk
                    Vad är det mer du har förutom bussningar?

                    Köper gärna bussningar och annat om du har.

                    Kommentera


                    • Spoilade för nån vecka sedan i mitt inlägg om min Chrome Rocket 6500 med div godis att det skulle komma en efterföljare i mindre storlek, och här är den! :-)

                      Ambassadeur 5500 HPD-KCPE.
                      (Hopplockade delar - Kimpas Chrome Pike Edition)

                      Hembygge med diverse blandade delar både begagnade men mestadels nytt.
                      Tanken var en genuin Gädd-rulle med hållbara komponenter så tål tuffa tag.

                      Nytt chromat 5500 stativ + chromad bottenplatta & backspärrshake + chromade rocket gavlar.
                      UT Pike Performance kit
                      Beast vev & bockat stjärnhjul
                      Dubbelt lagrad evighetsskruv + svart alu linspridare
                      Standard utväxling 5,3:1

                      Sista bilden var ett litet experiment med chromat 70-tals stjärnhjul och en Shimomura vev!
                      Bifogade filer
                      Senast ändrad av Kimmen; 2021-03-01, 23:53.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 149 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X