Behöver man ha allt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver man ha allt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

JTycker svaret på rubriken är given!

MEST NÄR MAN DÖR VINNER!

Min fru håller inte med mig. Som när jag var på en överskotts firma och skulle köpa lite plåt och kolla på massa roliga maskiner och hittade en dresin för smalrels och med en liten v twin 2-t motor och sittplatser upp till 10 män för fyndpriset 12,500:-
    Jag lyckades inte övertala min henne och veckan efter var den såld:-(

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
      JTycker svaret på rubriken är given!

MEST NÄR MAN DÖR VINNER!

Min fru håller inte med mig. Som när jag var på en överskotts firma och skulle köpa lite plåt och kolla på massa roliga maskiner och hittade en dresin för smalrels och med en liten v twin 2-t motor och sittplatser upp till 10 män för fyndpriset 12,500:-
      Jag lyckades inte övertala min henne och veckan efter var den såld:-(
      Lita inte på din fru, du kanske har mest när du i framtiden avlider.
      Mao. har du vunnit.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
        Ändå skulle du hellre skita i att fiska om du inte kunde göra det från en båt för 200 000+ kronor? Alla är vi olika. Jag har fiskat i allt från den ruttna träekan vi hade vid stugan till en alumacraft competitor 185 fullsmetad med onix-lod och annat kul. Jag gillar att fiska, sen vilket flyttyg det sker ifrån är ofta sekundärt.
        Köpte en till båt ifjol för 5000kr och funkar kanon att ha som slit och släng bara för att komma ner i sjöar där vanliga båten inte kommer ner.

Prislappen är inte relevant egentligen. Det handlar bara om att skaffa prylar som underlättar för fisket.

Har inte köpt något i onödan. Varje pryl tillför fisket med något positivt.

Vet man med sig att en frontmotor och ett lite bätte lod skulle tillföra fisket och fiskeupplevelsen något positivt men inte prioriterar det så är det väl ett tecken på att man just har annat som ligger varmare om hjärtat...
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
          Köpte en till båt ifjol för 5000kr och funkar kanon att ha som slit och släng bara för att komma ner i sjöar där vanliga båten inte kommer ner.

Prislappen är inte relevant egentligen. Det handlar bara om att skaffa prylar som underlättar för fisket.

Har inte köpt något i onödan. Varje pryl tillför fisket med något positivt.

Vet man med sig att en frontmotor och ett lite bätte lod skulle tillföra fisket och fiskeupplevelsen något positivt men inte prioriterar det så är det väl ett tecken på att man just har annat som ligger varmare om hjärtat...
          Jag förstår dig och håller med, jag reagerade på det du sa att du hellre jobbar än fiskar om du inte har en rejäl båt. Vilket kändes lite motsägelsefullt när du samtidigt säger att fiske är ditt största intresse.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          24 svar
          2 516 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson  
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57