Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Den heter dessutom inte Pro utan enbart CS Rocket
    Precis det jag skrev, pro är något hitta på namn för den svenska marknaden.

    För att få lov att sälja pro modellen måste butikerna köpa prylar för en viss summa av Abu.
    Det är därför små butiker oftast inte säljer pro raketerna.

    Skillnaden på Japanvarianterna och det som säljs här är ganska stor när det gäller bygg kvalitet och kvalitet på delarna.Se om du kan komma över några rullar avsedda för Japan marknaden och jämför så förstår du vad jag menar.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Precis det jag skrev, pro är något hitta på namn för den svenska marknaden.

      För att få lov att sälja pro modellen måste butikerna köpa prylar för en viss summa av Abu.
      Det är därför små butiker oftast inte säljer pro raketerna.

      Skillnaden på Japanvarianterna och det som säljs här är ganska stor när det gäller bygg kvalitet och kvalitet på delarna.Se om du kan komma över några rullar avsedda för Japan marknaden och jämför så förstår du vad jag menar.
      Det är ingen hemlighet att Pro är ett påfund för "Pro butiker" det står tom i NN

      Jag har två runda klassiska rullar avsedda för den japanska marknaden köpta via japanska företag. En cs Rocket och en "vanlig". Kan faktiskt inte se några skillnader av det slag du nämner på de rullar jag har. Fem köpta i Sverige, fem köpta i Amerika och två i Japan. Dessutom ett antal köpta på eBay där jag inte har en susning till vilken marknad de var avsedda för. De är alla tillverkade i samma fabrik i Svängsta i Sverige. Visst skiljer de i specifikationerna men inte ser jag några kvalitetsskillnader. Vet inte om jag har fått tag på bra svenska aburullar eller dåliga japanska för mina är i alla fall identiska. Jag har även en mängd andra runda rullar från ABU i form av Mörrum. Mest SX modeller. Också dessa köpta i Japan, USA och Sverige. Inte heller här ser jag några kvalitetsskillnader. Däremot skillnader i spec. De japanska har oftast finare komponenter som grunda spolar

      Däremot tycker jag det är skillnad på andra produkter avsedda för den japanska marknaden. Sk JDM prylar. Tycker ofta att de har bättre komponenter. Som den Daiwa Millionaire jag köpte från Japan. Klart roligare komponenter än den som såldes i Sverige eller USA. Däremot tycker jag att chassit som är samma som den amerikanska vad jag vet ser identiskta ut i hur de är tillverkade

      Köpte mig ett ABU spö på eBay avsett för den japanska marknaden. Var mest nyfiken på hur de är jämför med de amerikanska och svenska jag har sedan tidigare. Tillverkat i Kina men med en helt annan detaljnivå. Bl.a. Är holken riktningskänslig. Dvs det går bara att sätta ihop spödelarna när delarna är rätt linjerade. De passar inte i varandra annars. Tom spöfodralet är avancerat. En sådan skitsak har dom lagt ner möda på att det ska vara snyggt och funktionellt .Mycket roligare än de trista kondomer man får i Sverige när man köper ett spö. Inte var det dyrare heller, spöt alltså. Kostade ungefär som ett Veracity

      Samma sak med rullar som är avsedda för JDM. Det är ofta modeller som är helt unika och inte ens säljs på andra marknader men just de runda Ambassadeurer jag har så kan jag i ärlighetens namn inte se någon skillnad
      Senast ändrad av Mankan G; 2017-11-08, 22:11.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 496 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
      24 svar
      3 833 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg uffe62
      av uffe62
       
      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
      39 svar
      5 656 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg OGRudan
      av OGRudan
       
      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
      468 svar
      107 666 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 549 svar
      229 417 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Retroräven  
      Arbetar...
      X