Ambassadeur 2500c "guldrulle" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 2500c "guldrulle"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ambassadeur 2500c "guldrulle"

    Hej.

    Sitter med en sådan här rulle, men kan inte hitta någon info om den alls. Ny i teaklåda med plunta.
    Hur gammal är den, värde etc? Ska den sparas eller användas.

    Mvh
    Senast ändrad av fytric; 2021-12-23, 18:17.

  • #2
    I 100% nyskick. Men hur pass ovanlig är den?

    Kommentera


    • #3
      Har du för avsikt att sälja den så lägg den för 1 krona på tradera så kommer du få svar på dina frågor.

      ​​​​​​

      Kommentera


      • #4
        EBay skulle de flesta rekommendera där kan du få ett bra pris för den jag uppskattar runt 7-8 tusen utan problem.Men det märkliga är att då och då så dyker det upp liknande rullar i ny skick här och var oftast i det här avlånga landet hmmmmmmm.......?!?

        Kommentera


        • #5
          Denna rullen är min 95-åriga morfars ägodel. En man som fiskat i hela sitt liv och hade halva huset fullt av fiskeprylar. Har fått en större samling med allt från gamla DAM rullar, till Abu 775 och ett gäng Ambassadeur rullar ca 35-40 olika. Så denna är med all säkerhet ingen kopia.

          Kommentera


          • #6
            Behåll den. Låt den stanna i familjen som ett arv efter honom. Tror du/ni kommer att värdera det mera med tiden.

            Kommentera


            • #7

              Champagne är färgen. Guldrullarna har guldpläterat stativ mm
              ta en titt på ebay.com om du vill ha en idé om värdet. Priserna på dessa är galna nu.

              Kommentera


              • #8
                Försökte leta på Ebay, men hittade bara champagne med svart rulle. Ingen med låda och plunta etc

                Kommentera


                • #9
                  Mitt tips är att lägga ut den för ett fast men högt pris på Ebay. 2500 rullarna är ovanliga och eftertraktade världen över. Japanarna bl.a. älskar 1500/2500 modellerna. Pröva PM:a wiloboken eller gå med i en grupp för 2500 på facebook så kan du kanske få ett rimligt svar. Hade jag själv ägt hade jag nog inte lagt ut den (iaf. internationellt dvs ebay) för under 7000:-, men det är en grov uppskattning.

                  Edit. efter en snabb titt på ebay efter 2500 champagne så ökar jag gissningen på riktpriset till minst 1000 euro. Du har ju både låda och plunta med, har sett andra ligga ute för 900 euro utan både box och flaska. Såg nu att priserna är galna som någon tidigare sa. Börsen har ju gått som tåget och inflationen ligger högt så tror nog du kan hitta köpare till väldigt högt pris utan att skämmas.

                  Det är en ovanlig rulle du har. 2500 rullarna tillhör de mest mytomspunna ABU rullarna. Det är kanske den rullen som kastar bäst direkt ur kartong och mha lite trim går att fiska med väldigt lätta drag. Produktionen har upphört vad jag vet. Finns ett stort intresse runtomkring världen, så du vill ju sälja den på ett ställe där du kommer i kontakt med flest intressenter vilket blir Ebay.
                  Senast ändrad av gabbu; 2021-12-24, 20:06.

                  Kommentera


                  • #10
                    Tack för ett bra svar. Den ska inte säljas, stannar i lådan. Kanske kan bli arvegods till barnbarns barnen, då fiskeintresset finns där.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 496 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 656 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 664 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 549 svar
                    229 402 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Retroräven  
                    Arbetar...
                    X