Självlysande beten!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Självlysande beten!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för alla förslag!

Skall kolla upp framförallt av typen Strike Pro, Tomic och Nilsmaster. Inga tips på vart dessa säljs över nätet?
    Annars får det bli att beställa hos den lokala hökaren.
    sigpic

Kommentera

Bull Dawg har en självlysande variant som heter "glow", den lyser inte så enormt starkt men den lyser i alla fall, i blåaktig färg.. Har några sådana hemma om du är intresserad.

Kommentera

Bomber har flera självlysande färger. Bl a AGL01 och AGL02. Tror bara att dom färgerna målas på 15A och du verkar ju köra mer djupgående så det kanske känns fel... Dom har en i klassisk röd/vit färg också där den vita kroppen är självlysande. (Vet att dom finns på trumman.com) Om du orkar måla om gamla drag så finns det riktigt häftiga självlysande pulver att blanda i lacken. Har själv färgerna orange, grön, blå, gul och röd. Om pulvret är rött så lyser det också rött, ganska häftigt och supereffektivt. Har annat pulver också som är vitt men lyser i blått eller grönt när man har laddat det. Köptes på Jakthuset AB i Eskilstuna men det var många år sen. Fosforpulver kallades det då.

Kommentera

Köpte mig ett självlysande öringdrag (har tyvärr ingen bild) igår på Björns Fiske & Kläder i Stenungsund.
          Han lovordade draget och påstod att det var helt grymt.
          Testade det som hastigast igår kväll dock utan napp.

Blir det stor skillnad av att "ladda" dem med ljus innan? Hade inget till hands och kunde inte testa detta. Kör ni med ficklampa eller vad?

Kommentera

Om du har en stark ficklampa så kan du lysa på draget ca en minut i kvarten eller oftare då kommer det att laddas och avge ett svagt sken. Men lysförmågan avtar efter hand så prova lite då och då hur ofta du behöver ladda.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Man kan prova en fotoblix oxo. (Mer ljus/cm2 )

Fast blunda när du 'skjuter' annars tappar du allt mörker seende, om du är ute på kvällen.

Mvh.

Kommentera

OK, och det blir stor skillnad?
                Huggs det mer?

Nyfiken på att testa!

Kommentera

När vattnet är grumligt och himlen mörk kan ett självlysande drag fungera bra nära bottnen. Alla beten jag använder på hösten till gäddor har någon form av självlys och åtminstone orange fluofärg. Jag tycker att det fungerar och för allmänt omöjliga beten som t.ex Bomber, Killer och Nils Master är det den absolut sista chansen att producera en fisk, när de fått den självlysande färgen på sig. Fortsätter de att ratas så ratar även jag dem.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag köpte självlysande färgpulver nyligen, började således blanda detta med epoxylim och rörde ett tag i väntan på att härdningen skulle så sakteliga börja så att det blev en lite segare konsistens. Vad hände då? Jo jag slutade röra i 3 sekunder medans jag bytte kanal på tv:en vilket resulterade att hela massan blixtsnabbt var skithett och hade fått konsistensen av en plastbit. Alltså, skall man använda detta så vänta inte till det blir mer lätthanterligt som epoxy vanligtvis blir utan på med skiten medans det är rinnande. Och blanda absolut inte mer än vad som behövs för ett drag åt gången.
                    För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Tjenare Sture. Som utlovat så kommer bidler på mina wobbler osh självlysande wobblers så fort jag får tid. Nu sitter och jag och tråcklar med min b-uppsats som skall lämnas in i morgon....

mvh

//micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 960 visningar
                      0 gillar