Bort tagen tråd, för mycket hets
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Era åsikter..
Collapse
X
-
Min åsikt är att det inte är OK!
Har man betalt för en vara ska man faktiskt få den, alternativt pengarna tillbaka om de inte kan fixa fram ett helt (och oanvänt) exemplar.
Möjligen går även en dyrare/bättre vara bra - problemet är ju om man själv verkilgen anser att ersättningsvaran verkligen är bättre eller om den bara är dyrare...?
Du kan ju alltid maila en länk till den här tråden, de lär inte vara speciellt intresserade av att få alltför mycket dålig publicitet om de är någorlunda seriösa
Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
-
jävla pajas den där killen är som tar lunch 24/7 på jobbet!
har läst mycket dåligt om beoutdoors! vilket gör att jag aldrig kommer handla av dom NÅNSIN! speciellt inte nu heller efter din lilla upptäcktsfärd med dom.
riktigt jävla dålig service & snubben tar ju lunch 24/7 på jobbet.
dom kan ju inte skicka 2 tafsar när du beställde 3st och dom kan inte skicka ett dåligare spö när du beställde ett dyrare! då får dom ju vänta och säga till dig tex: Vi skickar dig ett nytt spö så fort vi fått in dom eftersom dom är slut.
Man skickar ju förfan inte ett billigare spö! haha
jävla pajas butik!
Kommentera
-
Finns en viss risk tyvärr med att snacka om företag på publika forum och sen använda det mot företaget. Har ett ganska varmt exempel då min sambo sa vissa sanningar på ett forum om ett visst fabrikats felaktiga innehållsförteckning (inom ett område där hon jobbar som "expert"). Företaget i fråga kollade upp hennes personuppgifter och hotade med en stämning om förtal om hon inte gick ut och dementerade det hon sagt och ett erkännande om att hon ljugit.
Självklart håller jag med om att det inte ska gå till på det sättet som du beskriver. Har inte handlat med Beoutdoors, men har bara positiva saker att säga om andra företag som jag handlat med som Sportfiskeprylar, dogger eller beten.nu.
Kommentera
-
Finns folk som är betydligt bättre på juridik än jag är, men när det gäller förtal så spelar inte sanningen så stor roll tyvärr.
Om du kan gå in direkt i butiken och prata med dom så brukar det ju i regel lösa sig. Alltid bäst att lösa saker face to face. Annars så finns det ju lagar som skyddar vid internathandel och om du betalde med kort så finns det väll i regel en försäkring som ingår i kortet.
Kommentera
-
Visst har du rätt Marcus, men det finns en annan förklaring också.Finns en viss risk tyvärr med att snacka om företag på publika forum och sen använda det mot företaget. Har ett ganska varmt exempel då min sambo sa vissa sanningar på ett forum om ett visst fabrikats felaktiga innehållsförteckning (inom ett område där hon jobbar som "expert"). Företaget i fråga kollade upp hennes personuppgifter och hotade med en stämning om förtal om hon inte gick ut och dementerade det hon sagt och ett erkännande om att hon ljugit.
Börja inte sprida skit innan du har låtit den berörde försökt rätta till problemet. Oftast 99% vill göra kunden nöjd, Får du inget gehör från företaget/ OBS personen som representerar, begär att få tala med överordnad.
Det är inte alltid företaget du smutskastar som är orsak till problemet, alla företag har några rötägg till anställda som skiter i dig som kund. Att i det fallet börja med att utgå från att det är ett skitföretag gör att det markus säger kommer att drabba dig.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Är det be - outdoor dvs fishit du snackar om så kan jag ställa mig till skaran och säga vilket jävla pajasföretag det är. Handlat där 3ggr under en 6 års period. Första gången tog det 1.5 månad för mitt spö att leveras. Andra gången var hälften av det jag beställt fel färg lr storlek lr ngt jag inte ens beställt. Gav dem en chans till i julas när jag fick ett presentkort dit som tyvärr misuppfattats, menmen tänkte fan var ju ett par år sedan har kanske blivit bättre nu. Bestälde 24 artiklar, efter 1v kom 4 av dem, efter ytterligare 2v kom 10 till som skickats från en helt annan butik i sthlm, resten av prylarna har jag inte sett röken av, ett under att skitkedjan fortfarande finns.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Rune45600C4 med ny vev1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-08-21, 06:02 -
-
Svar till Vad är detta för märke och modell?av byggarnTyckte väl jag kände igen den... Men hittade en lös bara så mysteriet kvarstår vad den heter...1 Foto
-
2026-08-15, 15:26 -
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
2026-07-02, 20:28 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 586 visningar