Nya gäddprylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya gäddprylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du ska alltid ha en lagom ställd broms när du spinnfiskar, inte för hård så inte fisken kan ta lina och inte för lös så att mothugget inte sitter...

Kommentera

Beror väl ofta på hur du själv vill ha bromsen? Vid grövre fisk är ju en hårdare ställd broms ett måste. vilket resulterar i att mindre gädda inte kan dra lina och antingen så tappar du fisken eller så tröttnar den väldigt snabbt/kan får eventuella skador i gommen eller så...

Det du säger är inte fel om att man ska ha något mitt emellan, men brukar köra hård broms för att slippa göra mothugg allt för ofta med tummen, sedan får man justera där efter.

Stor fisk å lite broms är inte så jätte kul tycker jag, det mesta av fighten försvinner ju då gäddan drar mer lina än vad du känner av i spöt.

Om en gädda på 1-2kg hugger så kan den inte dra lina för mig medans en gädda på 3-4kg kan dra lina i en viss mån iaf vid rusningar inne vid båten. Gädda runt 5 och uppåt kan dra lina vid fighten gissar på att det är ganska okej?

Sen är det ju ganska priceless om du glömt att du ställt ner bromsen å fisken drar lina som fan å du tror att monstret sitter för att sen vara en liten rackare på 2kg...

Kommentera

Hmm...
        Klart jag ställer bromsen uppskattat efter en medelfisk...
        Om du inte visste det så går det att reglera bromsen med tummen, den sitter innanför veven...
        Tar bara en sekund...

Kommentera

Oj tack så väldigt allihopa för alla extremt bra och seriösa svar! Jo BFT Bandit 6,6 spöt har man ju sneglat på en viss tid nu så jag har nu beslutat mig för att inkassera mig JB rullen och Bandit 6,6 spöt.

Men ännu är inte beställningen här.. Någon som vet någon sida med rimliga pris där dom har både rullen och spöt jag är ute efter? Tack så mycket återigen // Sam.

Kommentera

Jag tycker att du borde känna på Daiwa Luna Predator 6"9 130-180g innan du handlar!
            Fantastiskt skönt spö!

Kommentera

Ursprungligen postat av CaptainArnold Visa inlägg
              Oj tack så väldigt allihopa för alla extremt bra och seriösa svar! Jo BFT Bandit 6,6 spöt har man ju sneglat på en viss tid nu så jag har nu beslutat mig för att inkassera mig JB rullen och Bandit 6,6 spöt.

Men ännu är inte beställningen här.. Någon som vet någon sida med rimliga pris där dom har både rullen och spöt jag är ute efter? Tack så mycket återigen // Sam.
              http://www.dogger.se/ambassadeur-560...688-c-593.aspx billigare än så kommer du inte hitta rullen

kan verkligen rekomendera UT reels bronsbussningar i rullen. kostar runt 200 kr för ett par inkl en flaska rocket oil

Kommentera

Nej jag såg det nu jag med.. Bra priser där faktiskt.
                Aah men det låter ju vettigt det, har du länk till bussningarna också?

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                  [url]kan verkligen rekomendera UT reels bronsbussningar i rullen. kostar runt 200 kr för ett par inkl en flaska rocket oil
                  Var hittar man dom nu?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                    Var hittar man dom nu?
                    jag köpte mina av lundgrens. men han har inga i webshopen. maila www.sportfiskeboden.com dom har tagit över ut reel kontakten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                      Hmm...
                      Klart jag ställer bromsen uppskattat efter en medelfisk...
                      Om du inte visste det så går det att reglera bromsen med tummen, den sitter innanför veven...
                      Tar bara en sekund...
                      OOH hade ingen aning :P hehe klart att man kan det, men det gör man ju automatiskt om man tycker att det behövs men gärna precis efter mothugget

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 358 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13